Gå til innhold

cs til ubuntu..? redusert ytelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Counter-Strike er spillbart med Cedega(og wine hvis jeg ikke husker helt feil). Sitter på et Nvidia kort, pga litt dårlige ATI drivere så er det ikke sikkert spillet vil kjøre helt knirkefritt på ATI kort... Men når jeg hadde x800pro så greide jeg å kjøre CS:Source med rundt 50fps medium settings i cedega...

Joda, Counter-Strike: Source er ikke umulig i Ubuntu...

Lenke til kommentar

Ikke så bastant, ze5400 ;-) Wine begynner da å kunne håndtere svært mange DirectX v9 (og eldre) spill.

På hjemmesiden til Wine (winehq.org) finner man en liste (AppDb) over Windows-applikasjoner som er blitt testet å kjøre med Wine på GNU/Linux. Deriblant ser man at Counter-Strike:Source får rangeringen GOLD. De bruker en kompatibilitetsskala med nivåene Platinum, Gold, Silver, Bronze og Garbage, der Gold betyr at:

"Applications that work flawlessly with some DLL overrides or other settings, crack etc. make it to the Gold list."

Du finner sikkert flere hjelpeguider for å installere Wine + CS:S ved å søke på nettet, evt. kan du kanskje bruke http://frankscorner.org/ som et startsted for mer info. (Har du forresten søkt i dette forumet?)

Om du oppnår samme ytelse eller ikke vet jeg ikke, da bør du nok snakke med noen andre som også spiller CS:S.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Ok viss dette hjelper så legger jeg til mine speccs..

Jeg har:

1,2 gig ram pc 3200 2*512 + 1*256

clubd 3d geforce 7600 gs agp x8

amd athlon 3400+ 2,4 gh

asus k8n

Med dette gjører jeg alt på medium og får alt fra 50 til 90 fps..

Hva får jeg noe av det samma med ubuntu..?

Lenke til kommentar

@ Crimar: du skal nok kunne greie å spille CS: S uten problemer men trur nok ytelsen blir litte grann dårligere enn på Windows, men ikke så fryktelig mye...

Bare hver obs på at du må skru av beryl/compiz(3d effekter i desktop) før du starter et spill med wine... Beryl/Compiz og Wine/Cedega er ikke så veldig glad i hverandre etter min erfaring...

Lenke til kommentar

Jeg har:

amd athlon 3400+ 2,4 gh

asus k8n

7850969[/snapback]

Desverre får du ikke lik ytelse som i windows. Ser at du har relative like specs som meg på maskinvare å fps på CS: Source i wine er fra 20 fps - 50fps. Så det er fortsatt spillbart. CS 1.6 er tilnærmet lik windowsytelse med dine specs.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg har:

amd athlon 3400+ 2,4 gh

asus k8n

7850969[/snapback]

Desverre får du ikke lik ytelse som i windows. Ser at du har relative like specs som meg på maskinvare å fps på CS: Source i wine er fra 20 fps - 50fps. Så det er fortsatt spillbart. CS 1.6 er tilnærmet lik windowsytelse med dine specs.

7852063[/snapback]

Dersom maskinvaren i profilen din er riktig marsan, så har nok crimar en god del raskere maskin enn deg. Dersom du får 20-50fps med Geforce 5700 vil jeg tro crimar vil få ihvertfall 40-100fps med GF7600.

Alt avhenger selvsagt av detaljer og oppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg har:

amd athlon 3400+ 2,4 gh

asus k8n

7850969[/snapback]

7852063[/snapback]

Dersom maskinvaren i profilen din er riktig marsan, så har nok crimar en god del raskere maskin enn deg. Dersom du får 20-50fps med Geforce 5700 vil jeg tro crimar vil få ihvertfall 40-100fps med GF7600.

7852998[/snapback]

o_O

Lenke til kommentar

Jeg har:

amd athlon 3400+ 2,4 gh

asus k8n

7850969[/snapback]

7852063[/snapback]

7852998[/snapback]

o_O

7853905[/snapback]

?? og det var?? :ermm:

Endret av crimar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...