tacomodo Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Som topic sier. Det er så fjortiss-liksom-voksen Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hva faen ? Det er no det jeg sier til dette. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ute er det drittvær stort sett over hele landet nå, dog slikt må man forvente rundt disse årstider. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dog, er eit gammlet ord! Det har vert brukt i hundre år. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jaha? Det er da et helt vanlig ord i det norske språket (med mindre du tenker på engelsk dog = hund). Men dette er vel bare enda et eksempel på at det står dårlig til med språkkunnskapene til folk generelt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det er et helt normalt ord i det norske språket, men det har ikke vært vanlig å bruke på noen år, så for mange er det merkelig når det brukes. Selv har jeg brukt det i flere år. Litt språklig horisont er kjekt å ha. Forøvrig kunne denne vært postet i Språkspalten. Rapporteres for flytting. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Som topic sier. Det er så fjortiss-liksom-voksen 7846114[/snapback] Du glemte et punktum. Din rebell! Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Han glemte et punktum, dog det er trolig ikke mange som merker det. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Problemet er at mange bruker det feil. Det kan ikke alltid brukes på samme måte som engelsk though. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Nei, det er vel muligens ikke helt korrekt slik jeg brukte det. Endret 1. februar 2007 av BurTMastA Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Seriøst, prøv å legge merke til hvor mye det brukes her. Forum, tester, over alt! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Seriøst, prøv å legge merke til hvor mye det brukes her. Forum, tester, over alt! 7847462[/snapback] Og språklig eleganse er ensidig negativt? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har det slått deg at den påståtte omfattende bruken av ordet har en viss sammenheng med dets nyttighet og anvendelsesområde? At folk bruker "dog" for å fremstå som intelligente eller intellektuelle mennesker, er ikke basert på en sann historie. Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Få bruker det imidlertid tidlig i setningen; det blir istedenfor for plassert helt til slutt, som blir feil. Men jeg synes likevel det er bedre at folk oversetter «though», selv om det tilsvarende norske ordet blir brukt en smule feil ... Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg ble rettet på av norsklæreren min da jeg skrev "dog" én gang i en stil. Nå bruker jeg det konsekvent i samtlige stiler. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har ingenting imot at det blir brukt mye, men når det blir brukt feil mye, blir jeg fortere irritert. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Som topic sier. Det er så fjortiss-liksom-voksen 7846114[/snapback] Ikke si "topic", det er så "fjortis-liksom-voksen". Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Mange som føler seg truffet her, ja Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Som topic sier. Det er så fjortiss-liksom-voksen 7846114[/snapback] Personlig har jeg dog inntrykk av at dette er et uttrykk som *ikke* brukes av fjortiser i det hele tatt Det er jo et svært anvendelig ord synes jeg. Dog skal man ikke bruke det i hytt og pine. Endret 2. februar 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå