Gå til innhold

OSX på en vanlig PC?

Anbefalte innlegg

bare lurte på om det er noen mulighet for å få OsX på en vanlig pc?? eller må man kjøpe en mac maskin?? har hørt mye positivt om OSX å har veldig lyst å prøve det ut å kanskje bytte det helt ut me windows xp som jeg bruker nå.

men jeg har ikke så lyst å kjøpe ny maskin i tillegg viss jeg kan bruke OSX på den maskinen jeg allerede har...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, funker, men lovlig, NEI!

Trenger ikke å søke engang for å finne MANGE tråder om dette, se lengre ned i forumet. Hvis du har en SSE2 prosessor funker det.

7846370[/snapback]

Og i alle trådene blir det opplyst om at det ikke er ulovlig, i beste fall(for apple) så er det ei juridisk gråsone.

Lenke til kommentar

Lurer også på dette.. fått med meg at det går, lurer bare på hvor vrient det er og få det innstallert.. og hvor stabilt det er? Og ikke minst driverstøtte osv.. Har en Dell XPS M1210 bærbar pc med intel core2 duo prosessor, så prosessoren burde jo fungere. Men er vel heller tvilsomt at man finner drivere til alle komponentene osv?

Sikkert mange tråder om dette, men søkemotoren til HW er jo en spøk så ikke så fryktelig lett og søke på "OSX på PC" f.eks...

edit: finnes det en guide på fremgangsmåte på dette eller? :innocent:

Og et tilleggspørsmål, er det mulig med dual boot, med f.eks Vista (eller XP) og OSX?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Dual boot fungerer jo på alt annet, så hvorfor skulle det ikke gå her?

Jo, Dual boot virker. har ikke testet på pc med dual boot med Mac OS X og windows, men alt sier at dette skal gå.

Eneste problemer en kan støte på er og få instalert Mac OS X og få tak i drivere.

er jo ikke vanskelig og instalere på en Apple computer(Mac), men siden du må gjennom noen sperer og slik blir det muligens vanskelig. har ikke testet selv, for sitter på 2 apple maskiner til daglig, og er strålende fornøyd med de og OS´et.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...