Hoon Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg har en liten pipe lyd i diskantene mine som følger turtallet, den er ikke spesielt høy, men kan høres, det som er rart er at jeg har tatt ut cdd spillen, lagt delefilterne i setet, og koblet av strømmen fra forsterkeren og lyden er fortsatt der!, den kan forøvrig bare høres i diskantene, hva kan dette komme av evt hva kan jeg gjøre for og problemsøke feilen?? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) enste som jeg kan prøve der er og legge alle kablene i aluminiumsfolie, *sigh* har jo så god som eliminert resten av årsakene men er denne lyden på noen måte farlig for elementene mine, kan ikke høre det når musikken er på Endret 1. februar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 skal delefiltere jordes? jeg har ikke noe jordings uttak på mine Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Skal nok ikke det.. Er jo kun inngang, og filtrerte signaler på andre siden, null ting som kan jordes (skulle egentlig skrive "nope".. Men fjorten tegn ) Endret 1. februar 2007 av Volvokongen Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 stod på bilradiospes at delefilter, forsterker og prosessor skulle jordes, derfor jeg stusset Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hmm.. Finnes jo delefilter som er aktive, dvs at de går på strøm fra bilen, kan jo hende at det er snakk om det? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du har ganske sikkert en jordingsfeil et eller annet sted... Slik du forklarer det, så tipper jeg det er spilleren som er dårlig jordet, evt rca ut som er def... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det kan være dynamo som har skylden. F. eks. en ødelagt likerettediode. Uten å ha prøvd dette selv, eller å ha noe bevis for denne testen, prøv: Å koble sammen din biler med en annen med startkabler. Prøv så å ha en og en motor igang. Blir det kun lyd med din motor/dynamo, ville jeg prøvd å byttet/overhalt dynamo. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du må uansett holde signalkabel og strømkabler godt adskilt. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 strøm og signal ligger på hver sin side i bilen.. cossie: spilleren er ikke koblet i, den ligger inne på stuebordet, og støm til forsterker er koblet fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå