Gå til innhold

Conky trøbbel ..


Anbefalte innlegg

Jaja... Da var jeg hær igjen :dribble:

 

Problemet denne gangen er at jeg skal sette opp "system monitor" på desktop.

Instalerte Conky:

"sudo apt-get install conky"

 

Men når jeg skulle lage filen conkyrc, for og sette opp det opp, møtte jeg motstand.

"vi /home/ubuntuadmin/.conkyrc"

 

Filen blir laget. Så skal jeg skrive (paste) infoen å lagre. Men filen kommer ikke opp etter jeg har skrevet komandoen. Det blir bare mange blåe streker(komma) i terminal, og nederst står det at filen er laget. Gikk inn i system, og fant filen. Dobbeltklikket på den, men da fikk jeg en melding som sa at den ikke kunne åpnes. Prøvde gedit, bare for og teste, det funket heller ikke.

conkyrc filen er av type .swp, men finner ingen programmer som kan åpne den.

 

Håper noen har et fornuftig svar/løsning på dette :)

Takker på fårhånd... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

About that one! Jeg la inn conky med den config fila i guiden min for ei uke sia, da begynte CPU å jobbe opp i mot 50-60% hele tiden. Få se om abitpower får noe av det samme problemet.. Men guiden skal være grei nok som den er, skal prøve å finne alternativ config fil av conky!

 

Edit: Setningsredigering

Endret av Marsan
Lenke til kommentar
About that one! Jeg la inn conky med den config fila i guiden min for ei uke sia, da begynte CPU å jobbe opp i mot 50-60% hele tiden.  Få se om abitpower får noe av det samme problemet.. Men guiden skal være grei nok som den er, skal prøve å finne alternativ config fil av conky!

 

Edit: Setningsredigering

7846249[/snapback]

 

 

Funket som bare f*** til meg :D

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Jeg har også noen små problemer med Conky.

Jeg får opp Conky som et vanlig programvindu, i stedet for at det legger seg pent og rolig på skrivebordet..

jeg bruker openSUSE m/gnome og xgl/compiz.

noen som har vært borti det samme?

7850718[/snapback]

 

Du må endre innholdet i .conkyrc i username mappa. Innholdet i denne fila bestemmer hva som vises ut til conky-vinduet og hvordan det oppfører seg. Du kan teste med ulike settinger. Du finner fler .conkyrc settupper her. Jeg holder for tiden med å lage min egen verson av .conkyrc men det tar litt tid ettersom jeg nettop har begynt å sette meg inn i det.

 

Marsan

Lenke til kommentar
Du må endre innholdet i .conkyrc i username mappa. Innholdet i denne fila bestemmer hva som vises ut til conky-vinduet og hvordan det oppfører seg. Du kan teste med ulike settinger. Du finner fler .conkyrc settupper her. Jeg holder for tiden med å lage min egen verson av .conkyrc men det tar litt tid ettersom jeg nettop har begynt å sette meg inn i det.

 

Marsan

7852115[/snapback]

Fant det. det var jo så lett at jeg egentlig burde ha sjekket det før jeg spurte :blush:

men takk allikevel!

 

Til de som evt måtte ha samme problem så var løsningen å endre linje 50 i sampleconfigen fra "own_window yes" til "own_window no". Hvorfor skulle vel være selvforklarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...