Gå til innhold

Gratis sms for oss med Trådløs Familie


Anbefalte innlegg

Jeg forstår aldersgrensen godt jeg.

 

Scenario: Gutt på 18 , student oppretter abo og tar med seg sine kompiser i trådløs familie. 2 mnd senere har han regninger på 5000 som han ikke har resurser til å betale, og kompisene lar han i stikken. Gutt på 18 står igjen med eventuelt ansvar og inkassosak.

 

Da er han ikke lengre så fornøyd...

7847083[/snapback]

 

Netcom vil nødvendigvis reagere på at to-tre gutter som er født i ca. samme år, er i familie. Evt. så er det faktisk Gutt på 18 som har dummet seg ut. Når man er 18 har Norge bestemt at man er helt ansvarlig for sine egne handlinger.

 

Men hvis to personer, gutt og jente har felles adresse, samboerstatus og felles barn. Da må det jo være revnende likegyldig for netcom om de sender èn eller to regninger?

 

Jeg kranglet med netcom kundeservice om dette, og de ble tilslutt så lei av at de ikke hadde gode nok argumenter, at de ba meg ringe for å diskutere saken videre. (noe jeg har tenkt).

 

Jeg lurer faktisk på lovligheten i dette opplegget. Jeg er jo 18, og trodde at jeg i god tro fikk et helt abonnement som jeg kunne disponere selv, men jeg fikk faktisk ikke et helt produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår aldersgrensen godt jeg.

 

Scenario: Gutt på 18 , student oppretter abo og tar med seg sine kompiser i trådløs familie. 2 mnd senere har han regninger på 5000 som han ikke har resurser til å betale, og kompisene lar han i stikken. Gutt på 18 står igjen med eventuelt ansvar og inkassosak.

 

Da er han ikke lengre så fornøyd...

7847083[/snapback]

 

Netcom vil nødvendigvis reagere på at to-tre gutter som er født i ca. samme år, er i familie. Evt. så er det faktisk Gutt på 18 som har dummet seg ut. Når man er 18 har Norge bestemt at man er helt ansvarlig for sine egne handlinger.

 

Men hvis to personer, gutt og jente har felles adresse, samboerstatus og felles barn. Da må det jo være revnende likegyldig for netcom om de sender èn eller to regninger?

 

Jeg kranglet med netcom kundeservice om dette, og de ble tilslutt så lei av at de ikke hadde gode nok argumenter, at de ba meg ringe for å diskutere saken videre. (noe jeg har tenkt).

 

Jeg lurer faktisk på lovligheten i dette opplegget. Jeg er jo 18, og trodde at jeg i god tro fikk et helt abonnement som jeg kunne disponere selv, men jeg fikk faktisk ikke et helt produkt.

7847433[/snapback]

 

Så det var deg, det ja. Greit å vite.

 

Uansett - det er ingenting som tilsier at NetCom ikke har lov å sette en 25-årsgrense på Trådløs Familie. Tele2 har den samme grensen, mens Telenor har det ikke. NetCom og Tele2 satser da tydeligvis på en litt annen kundegruppe enn Telenor. Det har du selvsagt lov til å mislike, men både NetCom og Tele2 har lov til å gjøre det.

 

Og - som du har hørt før - har Trådløs Familie ingenting å gjøre med abonnementet du har nå. Det står ingenting i vilkårene for abonnementet ditt at du har rett til å tegne Trådløs Familie. Ikke bland sammen to forskjellige ting.

 

Det blir som å klage på 25-års aldersgrense på utesteder. Klart du har lov til å drikke alt som er der inne, men utestedet har lov til å nekte deg adgang fordi de satser på et annet publikum.

Lenke til kommentar
Så det var deg, det ja. Greit å vite.

 

NetCom og Tele2 satser da tydeligvis på en litt annen kundegruppe enn Telenor.

 

Ja, sikkert greit å vite at det er meg. Er du en av kundebehandlerne jeg har kranglet med? ^^

 

NetCom og Tele2 satser på en annen kundegruppe, hva da? Familier? Hva satser da Telenor på? Familier kansje?

 

Hvorfor markedsføre seg mot familier, når slett ikke alle familier kan være med? Det blir som om jeg markedsfører skolesekker for barn i grunnskolen, men man må være 30 år for å kjøpe dem?

Lenke til kommentar
Jeg forstår aldersgrensen godt jeg.

 

Scenario: Gutt på 18 , student oppretter abo og tar med seg sine kompiser i trådløs familie. 2 mnd senere har han regninger på 5000 som han ikke har resurser til å betale, og kompisene lar han i stikken. Gutt på 18 står igjen med eventuelt ansvar og inkassosak.

 

Da er han ikke lengre så fornøyd...

7847083[/snapback]

 

Netcom vil nødvendigvis reagere på at to-tre gutter som er født i ca. samme år, er i familie. Evt. så er det faktisk Gutt på 18 som har dummet seg ut. Når man er 18 har Norge bestemt at man er helt ansvarlig for sine egne handlinger.

 

Men hvis to personer, gutt og jente har felles adresse, samboerstatus og felles barn. Da må det jo være revnende likegyldig for netcom om de sender èn eller to regninger?

 

Jeg kranglet med netcom kundeservice om dette, og de ble tilslutt så lei av at de ikke hadde gode nok argumenter, at de ba meg ringe for å diskutere saken videre. (noe jeg har tenkt).

 

Jeg lurer faktisk på lovligheten i dette opplegget. Jeg er jo 18, og trodde at jeg i god tro fikk et helt abonnement som jeg kunne disponere selv, men jeg fikk faktisk ikke et helt produkt.

7847433[/snapback]

 

Det handler ikke om at netcom reager på at noen ikke kan være i familie. Man trenger ikke være i familie for å være med i løsningen

 

Slik jeg ser det er en på 25 år mer voksen og kan lettere stå ansvarlig for sine handlinger. De aller fleste 25'åringer er bedre rustet økonomisk også, dersom det på ett eller annet tidspunkt blir en tvist mellom ett eller flere av medlemmene i "Familien" slik at den som er ansvarlig må betale hele regningen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...