abene Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Microsoft har sluppet et program som gjør det enklere å overføre innstillinger og filer til en PC med Windows Vista. Les mer Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Programmet finnes også på nynorsk, men foreløpig ikke på bokmål. Er det mulig? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Mente bestemt det skulle være en migrasjonsveiviser innebygget i Windows Vista. Hvorfor kommer dette programmet nå? En god nyhet er det såklart, men vil gjerne se en grundig test av dette. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Migration Assistant? Hørtes kjent ut... Neida, bra at Windows brukerne endelig får denne herlige teknologien til sin PC. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kommer det ikke opp et lignende valg hvis man putter inn Vista-DVD'en med Windows kjørende? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ikke Fxxx om jeg tar i dette verktøyet med ildtang engang. Greit, ms har gjort en bedre jobb siden sist, men jeg elsker da ikke rote i et vepsebol av den grunn Dessuten er clean install ofte en god ting .... som når man har vasket huset sitt den ene gangen i året. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ikke Fxxx om jeg tar i dette verktøyet med ildtang engang. Greit, ms har gjort en bedre jobb siden sist, men jeg elsker da ikke rote i et vepsebol av den grunn Dessuten er clean install ofte en god ting .... som når man har vasket huset sitt den ene gangen i året. 7846162[/snapback] Selv om man vasker huset en gang i året betyr det ikke at man må bytte ut alle møbler og pynt samtidig. Det er mulig eg ikke har lest godt nok, men slik eg forstår er vel dette det samme som "Veiviser for overføring av data og innstillinger" i XP? Og denne tar faktisk bare med seg mine dokumenter, bilder osv og innstillinger til programmer og utseende. Mao veldig praktisk. Men det var tåpelig at denne ikke følger med i selve Vista, men må installeres i tillegg. jaja... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kommer det ikke opp et lignende valg hvis man putter inn Vista-DVD'en med Windows kjørende? 7845982[/snapback] Ikke hos meg, er klar til å installere nå. Satt inn dvden men får beskjed om at jeg må restarte for å installere det nye oset :!: Lenke til kommentar
mungo Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Meget mulig at iceraven får dette valget etter å ha restartet pcen når han skal starte installasjonen av Vista. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Dessuten er clean install ofte en god ting .... som når man har vasket huset sitt den ene gangen i året.7846162[/snapback] Selv om man vasker huset en gang i året betyr det ikke at man må bytte ut alle møbler og pynt samtidig. 7846177[/snapback] Greit det. Men når man etterpå oppdager at TVen og sofaen ikke er der lengre, da blir man litt småskuffet over jobben... Like greit da å gjøre jobben skikkelig selv, istedet for å stole på flyttefolkene fra Microsoft. Endret 1. februar 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Den engelske språkversjonen av programmet kan lastes ned fra microsoft.com. Programmet finnes også på nynorsk, men foreløpig ikke på bokmål. Har ikke hørt noe så latterlig... Nynorsk burde jo søren være minst prioritert Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Den engelske språkversjonen av programmet kan lastes ned fra microsoft.com. Programmet finnes også på nynorsk, men foreløpig ikke på bokmål. Har ikke hørt noe så latterlig... Nynorsk burde jo søren være minst prioritert 7848234[/snapback] Enig, men regner med at microsoft har flest ansatte i distriktene, på godt og vondt. Clean install er som oftest best, men det som forundrer meg er at MS insisterer på at dette må skje under selve installasjonen. Finnes en mengde programmer som har import/export av settings. Lenke til kommentar
LiZt Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg er på nippet til å gå over til Vista på jobbmaskinen min, men har vært litt tvilende i forhold til innstillinger og dokumenter. Er det noen som har gode migrasjonsprogrammer å anbefale, hvis dette fra MS ikke er "tha bomb"? Jeg er i grunnen ikke så skeptisk til Microsoft, siden programmene stort sett fungerer greit. Jeg har en annen PC som har en XP installasjon fra våren 2002 som jeg har inn/av/re-installert massevis av halvsnusk og grøftekantversjoner av ulike programmer på - og den fungerer upåklagelig ennå. Lenke til kommentar
geirrs Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Jeg er på nippet til å gå over til Vista på jobbmaskinen min, men har vært litt tvilende i forhold til innstillinger og dokumenter. Er det noen som har gode migrasjonsprogrammer å anbefale, hvis dette fra MS ikke er "tha bomb"? Jeg er i grunnen ikke så skeptisk til Microsoft, siden programmene stort sett fungerer greit. Jeg har en annen PC som har en XP installasjon fra våren 2002 som jeg har inn/av/re-installert massevis av halvsnusk og grøftekantversjoner av ulike programmer på - og den fungerer upåklagelig ennå. 7850302[/snapback] Hei. Har kjørt Vista ferdigversjon siden november på en litt eldre IBM TP 42P, og dette har stort sett fungert bra. Det meste av programvare har det gått greit å få installert, selv om det har kommet en del meldinger av typen "Dette programmet er ikke kompatibelt". Et problem har vært at jeg må logge på med en lokal bruker (i motsetning til en bruker på vårt domene) for å få installert programvare. Dette er angivelig fordi stien til Mine Dokumenter inneholder et ulovlig tegn. Mappen er i vårt nettverk redirigert til stien \\filserver\brukere\brukernavn$. Jeg tror det er dollartegner som er problemet. Jeg har 1,5 GB med minne på maskinen, så dette går ok. Disken er dog noe treg (standard 4500 RPM disk fra IBM), så responsen er litt lav til tider. Vil nok kanskje satse på backup og en ren installasjon av Vista i utgangspunktet, men programmet fra MS burde nok gjøre nytten for å få overført en del innstillinger og filer. Ta likevel en vanlig backup/kopi av dine filer i tillegg! Lykke til! Endret 3. februar 2007 av geirrs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå