Shiny Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har fått et problem når jeg skal brenne ut dvd filmer fra pc'n. Jeg bruker Nero som brenneprogram. Version 6 et elller annet. Uansett, buffern flyr opp og ned hele tiden og brenne tiden på ei vanlig 4,7 gb plate har plutselig blitt over dobblet. Har også fått en del feilbrenninger etter at dette startet. Jeg har en Plextor PX 712A, brenner. Noen som har noen tipis om hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du kan prøve å oppdatere driver til brenneren.. Det kan jo være at brenneren slit med det dvd formatet som du bruker.. Altså DVD+ eller -.. Har opplevd sjølv at jeg har fått mange feilbrenninger med DVD-R og ikke med DVD+R Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du kan prøve å oppdatere firmwaren på brenneren din. Oppdatering av drivere er nok ikke noe vits i å prøve på, da det som regel er standard windows drivere som brukes. Har du også sjekket at den står i DMA modus? Når det gjelder feilbrenninger med -R kontra +R kan det fort være kvaliteten på platene som spiller inn og ikke brenneren sin feil. Lenke til kommentar
Shiny Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Er litt fersk på dette så jeg må stille et sikkert "dumt" spørsmål. Hvordan oppdaterer man firmwaren? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Link til Plextor. Som Wipeout allerede har tipset om ,sjekk DMA/PIO. Dette gjøres i "Enhetsbehandling" -> IDE/ATAPI kontollere -> avanserte innstillinger - velg "DMA hvis tilgjengelig". Lenke til kommentar
Shiny Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Det løste problemene jeg hadde det. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå