Gå til innhold

klassen du ikke vil ha med i en 5 mans gruppe.


Anbefalte innlegg

Og dersom healer alt er til stede.... så havner desverre også druidene litt i bakleksa.

Nå ble jeg nesten litt lei meg :(

 

En god feral druid, spesielt om man allerede har tank, er jo den beste klassen man kan ta med. Beste melee/ranged buffen i spillet, innenfor 95% av dps til en god rogue, backup healer når det trengs samt hele to "oh crap" knapper (innervate og rebirth). Jeg kan ikke tenke meg en bedre melee dps klasse å ha med enn en god feral druid i cat.

7846650[/snapback]

 

Jojo, klart de er fine å ha med, men de havner fortsatt litt i bakleksa.

Den eneste store fordelen jeg ser med å ha med druider i ei gruppe, er som oftest at de som spiller druid vet hva de driver med og kan bidra som sådan.

 

Men at man skal ta med en druid kun for Mark of the Wild, det blir da litt tynt...

Som med alle de fleste andre som bruker buffer som argument for sin klasse. (spesielt han som skrøyt av 3% ekstra skade fra beast mastery til hunter.... hallooo? 3%?? Jeg tar ikke med en hunter fordi jeg kan få usle TRE prosent mer skade... sorry, aint happening.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men at man skal ta med en druid kun for Mark of the Wild, det blir da litt tynt...

Som med alle de fleste andre som bruker buffer som argument for sin klasse. (spesielt han som skrøyt av 3% ekstra skade fra beast mastery til hunter.... hallooo? 3%?? Jeg tar ikke med en hunter fordi jeg kan få usle TRE prosent mer skade... sorry, aint happening.)

7846699[/snapback]

Ikke for MotW, men LotP, spesielt med to poeng i improved er det den beste buffen en hunter/rogue/warrior normalt har tilgjengelig. Man velger uansett ingen klasser pga. en buff, men noen teller tyngre enn andre.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser startet opp igjen i BC, og har allerede merket meg at hunters lider av noe som tidligere var ett warrior syndrom, så ett warlock syndrom osv...nemlig FOTM, Flavour of the Month, nettopp classen alle syns er "IMBA zomgzor!" og fører til at mange noobs roller nevnte class, og fucker opp alt av rykte den måtte ha.

 

Hunters, det skal merkes at dette ikke er rettet mot de som kan å spille classen, jeg HATER hunters. Jeg avskyr de. De virker som blizzards plage til den vanlige spiller som ikke har noe annet formål enn å herpe gud og hver mann som våger å gå i instance med de.

 

Om det er mobs i instancen som løper ved lav helse vegrer jeg meg, og gjør klart det jeg måtte ha for å hindre senge kameraten til huntern fra å dra med seg ufattelig mye crap som sikkert får resten av oss drept. Foruten hunteren selv, han spiller død som rett er, det e jo en av evnen til classen som er svært nyttig.

 

En hunter er nyttig, og mulighetene til en hunter er ganske store spør du meg. Men når de som sitter å knotter på tastene ikke vet å slutte med autoshot og viper sting eller hva **** den dot'n heter når man prøver med CC, så ligger de plutelig nederst på lista. Jeg tar heller en rogue, de greier å offtanke uten store problemer de heller, og heller ingen zoofile tendenser som får resten av oss i problemer....

Lenke til kommentar
er du full?

rogues er ikke usless er ingen andre som kan stun lock. og vi kan overleve bra alene i inst også vanish / evasion / blind / prep så du kan vanish og evasion igjen, jeg har tilogmed kitet siste bossen i ubrs som rogue

7846427[/snapback]

Preperation ja? I rest my case. Herlig openingstatement fra din side forresten ;)

Endret av dalamar80
Lenke til kommentar

Må si meg enig i alt DeeTee har sagt. Det er ikke klassen, men spilleren det kommer an på :)

 

Hvis én hunter oppfører seg som en drittunge med ADHD og ikke vet hvordan han spiller, betyr ikke det at hele klassen og alle som spiller den er dritt i instancer o.l ;)

Endret av Elyzium
Lenke til kommentar
Må si meg enig i alt DeeTee har sagt. Det er ikke klassen, men spilleren det kommer an på :)

 

Hvis én hunter oppfører seg som en drittunge med ADHD og ikke vet hvordan han spiller, betyr ikke det at hele klassen og alle som spiller den er dritt i instancer o.l ;)

7846846[/snapback]

 

Problemet er at det ikke bare er én hunter som gjør dette, samt at det også er den generelle nytten de tilfører.

Finnes sikkert gode huntere der ute, men de er i mindretall virker det som.

Samtidig kan omtrent alle klasser gjøre dps om det må til, og da stiller ikke hunteren eller roguen så sterkt lenger.

 

Kan gjerne ta med en shadowprest istedenfor en hunter dersom jeg trenger dps, ettersom skadeforskjellen ikke er så stor at det klart lønner seg med huntere istedenfor.

 

Problemet med roguer og huntere er at utover skaden sin, så er det faktisk lite de tilfører gruppa av rent kritiske funksjoner.

Man kan lett klare en instance uten hunter/rogue, men det blir tilnærma umulig uten en tank/healer og til dels også mage/warlock for aoe.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt denne store motstanden mot hunters, hunters er absolutt en klasse jeg er glad i. Dette kan jo selvfølgelig ha noe med at jeg spiller horde, og har til nå sluppet unna diverse "legolas" utgaver, enn så lenge.

 

Er det derimot en klasse som er så godt som ubrukelig, så er det balance druids. Balance druids duger rett og slett ikke. De har så godt som ingenting å tilføre en 5-mans gruppe, knapt 25-man. Jeg liker druid som klasse, men balance er tøv. Inviterer derfor aldri dem om jeg er groupleader :thumbup:

Lenke til kommentar
er du full?

rogues er ikke usless er ingen andre som kan stun lock. og vi kan overleve bra alene i inst også vanish / evasion / blind / prep så du kan vanish og evasion igjen, jeg har tilogmed kitet siste bossen i ubrs som rogue

7846427[/snapback]

Preperation ja? I rest my case. Herlig openingstatement fra din side forresten ;)

7846795[/snapback]

 

^^ mener bare at rogues er veldig nyttig i inst med grp og meg værtfall elsker sub så går dypt i den :p selv om jeg respecer snart til grinding ^^

men prep er mye brukt der ute og er veldig nyttig i inst,.

 

2x Vanish

2x evasion

osv osv

Lenke til kommentar

Åkei, dette er vel ikke en post som omhandler hvilken klasse som skal være med men + og - for hver klasse.

 

Jeg spiller Druid selv så jeg skriver dette fra mitt ståsted, ris og ros taes imot :p

(snakker 5 man instance her nå)

 

Druid (feral): MotW, veldig bra buff. Kan innervate healer, dvs nesten regenerate 100% mana på healer. Gjør grei DPS i cat form og kan tanke veldig bra i dire bear form. LofP, meelie classes elsker denne buffen vil jeg tro? 5% crit chance :cool:

 

Druid (resto): Healer bra, men ikke like bra som en priest, har innervate som gjør at en druid kanskje kan holde ut lenger enn en priest :)

 

Druid (balance): nei og nei, dette blir bare wannabe mage.

 

Priest: Healer bra kan mindcontrolle som avoftil er ett stort pluss, men kan være skikkelige bitcher avogtil. Stam buff

 

Warrior: Tanker bra, men det er forskjell på fury warrior og tank warrior :p BattleShout

 

Rogue: Stooor forskjell på en god rogue og en dårlig en, har sap og mye DPS! og poison <3

 

Paladin: Kan faktisk tanke ganske bra, DPS'er greit, 505 armor aura til alle i party er ikke dårlig heller :p, har sinnsyke buffs i tillegg. Og kan offheale.

 

Mage: Veldig bra int buff!, kan DPS e bra, og det er stor forskjell på en bra og en dårlig mage, en bra mage frost novaer mobs som aggroer på seg mens en dårlig springer rundt å roper "aggro". Polymorph er også veldig bra.

 

Shaman: Totems <3, trenger jeg si mer?, Den løfter DPS en til gruppen med flere hakk, kan også offtanke og offheale.

 

Hunter: Kan gjøre mye dmg men det er lett å trykke multishot og ta bort sap og poly, liker egentlig ikke hunters...

 

Min beste sammensatte gruppe:

 

*Feral Druid, tankspecca. Motw og LotP. Innervate.

*Priest, healer og syk stam buff

*Rogue, sap og syk DPS.

*Mage, int buff, poly, crowdcontroller.

*Paladin, syke buffs / *shaman, totemsene gir syke buffs de og.

Lenke til kommentar

Denne tråden har jo utviklet seg til noe helt annet enn hva som var opprinnelig ment.

 

Det kan umulig stikkes under en stol at det hvertfall er gjeldende for Alliance at huntere stort sett spilles av idioter, som ikke har greie på noen ting om klassen dem spiller.

Om dem er unyttige i instancer er en helt annen diskusjon, noe jeg personlig ikke mener.

 

Det som er unyttig er å ha med en tulling som overhode ikke vet hva han eller henne gjør. Dessverre er dette gjeldende for majoriteten av hunters som spiller på Alliance.

For andre klasser er dette i mindre tall i forhold, det er hvertfall mine erfaringer.

 

For Horde føltes situasjonen annerledes. Virker både som det er mindre hunters på Horde, og at dem som spiller dem har en god del bedre forståelse, samt innsikt i klassen.

Lenke til kommentar

Mest unyttige må være... Balance Druids; De skal liksom være DPS, men gjøre langt ifra nok skade til å prøve å være en nuker. I tillegg needer de gjerne på alt av leather og cloth (gjerne uavhenig av current spec. The new hunter, anyone?), noe som irriterer meg som rogue :)

 

Rett bak kommer Hunters; En stereotypisk hunter roller need på omtrent alt mulig. En hunter som kan å spille (altså 1 av 20 huntere, eller mindre) er alltids flott å ha med i gruppa; masse DPS, CC, lett å se hvilket target man skal DPS'e, og i tillegg gjerne en buff fra enten pet eller trueshot aura. Men det skjer ytterst sjeldent at jeg møter på slike huntere.

 

Så egentlig er det flott å ha med alle klasser som blir spilt av folk som faktisk vet hva de gjør (kanskje bortsett fra balance druids, som jeg ikke ser nytten av i det hele tatt).

Lenke til kommentar

Til alle dere som kritiserer hunterene i 5 manns grupper:

 

Jeg har spilt hunter i over ett år, jeg har levelt opp en paladin, jeg har en level 60 druid og leveler nå min ANRDRE hunter nå til BC. Jeg vet hva jeg prater om.

 

Jeg skjønner at det er dritt å måtte heale peten, men jeg gjorde det alltid, buffet den også. Peten er er STERK ressurs som mange ikke ser som viktig. Peten ER viktig. Det er en kjempe offtank, gjør grei dps med growl slått av. I større innstancer (MC, BWL, ZG) er den super til å bare ha ved siden av seg - hold et øye med healergruppen, og send petten for å ta agro STRAKS du ser at healerne få mobs på seg. Jeg er BM hunter med Draeneien min nå, og de har sannelig blitt buffet. Jeg har gjort mange instancer der vi ikke har hatt warrior, som uldaman for eksempel, der peten har tanket alle bossene i instancen, inkludert siste boss som er en forholdsvis lang og hard fight.

 

Ellers, som tidligere sagt, har huntere en del annet å by på og. De har god crowd controll ("CC"), de gjør veldig god dps (dps er "healing". jo fortere mobsa dør, jo mindre healing kreves. så hvofor bare ha med seg buff/healingclasses? :S ) Trueshot aura, Feroucious Inspiration fra BM procer hele tiden, ..

 

TIL HEALERNE: det er ikke mye jobb å holde liv i peten. Helt sant, så skal hunterene være med å dele byrden, de har mend pet, men det går ut over dps. Mange healere bare står der, og slenger på en h.o.t en gang i blant, og da er det ikke for mye forlangt å heale peten. Buffs hjelper og på, og draenei sin racial er god healing, så det er ikke så tungt som før, om man tar med seg en draenei ;)

 

Noe jeg ikke fikk med nå? vell, hunters er vel kanskje en populær klasse, akkurat som rogue, en fjortiss klasse - så ikke døm alle huntere for å være noobs, spør heller om alder, i stedet for å kicke huntere med en gang, til fordel for en paladin nummer to, eller en druid nummer to -.-

 

MVH

Krissa

Lenke til kommentar

Misdirection, traps som kan holde CC lenge om man vet hvordan, steady shot, kill command som adder 200-400 på hver crit, pet som off-tanker anytime, generell meget høy dps, multishot, hunters mark og trueshot aura (+210 attack power mot target for hele gruppen, mange setter nok pris på denne kombinasjonen)...

 

Jeg skjønner ikke helt problemet... Growl på pet slår man jo bare av og på med ett museklikk, multishot brukes bare når det er trygt... Puller i øst og vest? Hva mener dere egentlig med det, at en hunter som regel puller flere mobs under en encounter? Det sier i såfall mer om han som sitter foran PCen enn hunter som klasse... Om pet blir satt på off tank duty, fortjener han vel en heal nå og da fra healer også?

 

Jeg vil påstå at hunters er en veldig anvendelig klasse, som er gull verdt i instanser! Det finnes selvsagt folk som spiller hunters dårlig (dette er vel tilfellet med alle klasser) - heldigvis for min del har jeg en god guild sånn at jeg slipper å gå med pugs (hadde ikke tatt i en pug med ildtang engang!)...

Lenke til kommentar
Druid er faktisk blant de jeg setter høyest, de fleste som spiller druid har jeg oppfattet som gode modne folk som spiller bra. En god feral druid kan tanke mye bedre en en dårlig warrior.

7847428[/snapback]

Det kan paladins, shamans og hunter pets også. Du kan ikke sammenligne en dårlig spiller med en god på tvers av klasser.

 

Hvilke klasse vil jeg ikke ha med? Ingen. Så lenge gruppen har en druid, paladin eller warrior som kan tanke og en druid eller priest (har liten erfaring med paladins som healers) som kan heale er det ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Druid er faktisk blant de jeg setter høyest, de fleste som spiller druid har jeg oppfattet som gode modne folk som spiller bra. En god feral druid kan tanke mye bedre en en dårlig warrior.

7847428[/snapback]

 

Word!

 

på servern min, Jaedenar, så begynte jeg med tanking når jeg begynte med SM.

 

Nå idag på lvl 48 så blir jeg spurt av de jeg var med i sm om jeg vil være med i ulda, ZF, Mar osv. Veldig greit å ha ett godt rykte :p

Lenke til kommentar
Alle klasser eier om de blir spillt riktig, eod.

 

Meh, så ikke at Deetee hadde alerede sakt dette :/

7846748[/snapback]

Selvfølgelig har mannen bak tastaturet hovedparten av æren/skylda for hvor flink characteren hans er, men er ikke til å stikke under en stol at enkelte klasser faktisk ER bedre enn andre i de fleste tilfeller.

 

Men in the end sier æ meg enig, en god spiller og en litt unødvendig klasse overgår whatever klasse som spilles av en dårlig spiller ;)

Lenke til kommentar
Druid er faktisk blant de jeg setter høyest, de fleste som spiller druid har jeg oppfattet som gode modne folk som spiller bra. En god feral druid kan tanke mye bedre en en dårlig warrior.

7847428[/snapback]

 

Helt enig, druider er den klassen jeg så absolutt har mest respekt for. :)

Folka som spiller som det virker som en jovial gjeng, og de vet som oftest godt hva de driver med.

Synd det er så få som spiller druid.... men det er vel kanskje like greit med tanke på hvor mange idioter det finnes der ute.

Lenke til kommentar
TIL HEALERNE: det er ikke mye jobb å holde liv i peten. Helt sant, så skal hunterene være med å dele byrden, de har mend pet, men det går ut over dps. Mange healere bare står der, og slenger på en h.o.t en gang i blant, og da er det ikke for mye forlangt å heale peten. Buffs hjelper og på, og draenei sin racial er god healing, så det er ikke så tungt som før, om man tar med seg en draenei ;)

7847404[/snapback]

 

Petframe ødelegger ui!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...