Gå til innhold

klassen du ikke vil ha med i en 5 mans gruppe.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rogues. Crowdcontrollen ders Sap kan ikke brukes når man er i combat som fører til at det tar ekstra lang tid mellom pulls når denne skal brukes. Dessuten er det stor sjanse for at Roguen blir spotta (med mindre den har brukt talent points på imp sap) som fører til at det blir et salig kaos. Damagen er bra, men de fleste andre damagedealere kan levere tilsvarende. Rogues har og en stygg tendens til å alltid måtte gjøre damage på alt annet enn det resten av gruppa gjør. Dette fører over til det siste punktet, det er utrolig mange idioter som spiller rogue (NEI MANGE BETYR IKKE DEG) fordi det er den "letteste" classen. De hører ikke på taccs, går mye afk, hyler og griner når den ikke får looten sin "U warrior u tank no dpz lolz kekz", tar aggro fra tank og dør "WHY NO HEAL?!!" o.s.v. Hvis det er mulig fortrekker jeg alltid Warlock/Hunter/Mage som dps i instancer. Bedre CC og som regel hyggeligere folk. I gamle dager var det ofte en fryd å ha en Warlock med i instancer fordi de visste som oftest nøyaktig hva de skulle gjøre, synd det ikke er slik mer. Tar vel over for rogue etterhvert.

Lenke til kommentar

Enhver pve rogue med respekt for seg selv har med den nye 70 grensa specca imp sap, hvordan jeg klarte meg uten denne før aner jeg ikke...

 

At det finnes mange luringer som spiller tviler jeg ikke på, men siden jeg selv spiller rogue er det sjelden jeg spiller sammen med andre (2 rogues i en 5 man group er som regel bare tull)

 

Og en nogenlunde oppegående rogue vil sørge for å stunlocke minst en mob mens han hjelper til med dps på tanken sin maintarget. (Gouge med 5.5 sekunder stun + 1 combopoint (CP), for hvert CP får du muligheten for en stun som holder for like mange sekunder som du har CP (kidney shot)) Når du i tillegg ikke bruker CP på tanken sitt target så vil du i løpet av 5.5 sekunder bygget opp nok energy til 2 sinister strikes som gir deg 2 ny CP slik at hvert kidneyshot vil kunne stunne i 3 sekunder. Når da gouge har 10 sekunders CD så har du 1.5 sekunder hvor mob'en slår fritt på deg, dette fikser du med å holde mob'en på litt avstand og løping frem og tilbake (gjerne sammen med en slowing poison)

 

Men jeg skjønner at ikke alle rogues spiller på denne måten da det krever at du har kontroll på hva du gjør, men du verden så mye morsommere det er enn å spamme Sinister og Evis...

Lenke til kommentar
Føler jeg må forsvare hunters litt her:

I instances er det hunters oppgave å dps, bruke pet som off-tank, sette en mob utav spill i 20sec(freeze trap),  protecte healer og casters ved hjelp av scatter, freeze og pet. Hvem vil ikke ha en slik i gruppa? :D

7946682[/snapback]

Spør deg selv: Hvor mange random hunters er det som gjør det.

 

"OMG I R MELEE HUNTER I R SURVIVAL!"

7946793[/snapback]

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Føler jeg må forsvare hunters litt her:

I instances er det hunters oppgave å dps, bruke pet som off-tank, sette en mob utav spill i 20sec(freeze trap),  protecte healer og casters ved hjelp av scatter, freeze og pet. Hvem vil ikke ha en slik i gruppa? :D

7946682[/snapback]

Spør deg selv: Hvor mange random hunters er det som gjør det.

 

"OMG I R MELEE HUNTER I R SURVIVAL!"

7946793[/snapback]

 

:ermm:

7949979[/snapback]

Møtte faktisk en sånn her om dagen.

Lenke til kommentar
Ikke dra alle over en kam da, please.

7951391[/snapback]

 

 

Det er det som er blitt gjort av de aller fleste helt siden post nummer 1 i denne tråden... Det er mange som har prøvd å avslutte denne tulletråden med å konkludere at man ikke vil ha med en dårlig spiller i gruppa si, men det er visst ingen som har skjønt enda ;)

Lenke til kommentar
Det er det som er blitt gjort av de aller fleste helt siden post nummer 1 i denne tråden... Det er mange som har prøvd å avslutte denne tulletråden med å konkludere at man ikke vil ha med en dårlig spiller i gruppa si, men det er visst ingen som har skjønt enda  ;)

7951432[/snapback]

 

There 'nough said. Fin konklusjon :)

 

End thread please:)

Lenke til kommentar
Ikke dra alle over en kam da, please.

7951391[/snapback]

Nei, selvfølgelig ikke. Det finnes gode hunters og det finnes gode rogues, men majoriteten suger.

7951445[/snapback]

 

Ok, huh, så de fleste som spiller hunter er dårligere enn andre. Rart... Men har ikke spilt så lenge jeg, så dere vet nok dette bedre enn meg. :) Er ennå litt skeptisk da ;)

Lenke til kommentar
Ikke dra alle over en kam da, please.

7951391[/snapback]

Nei, selvfølgelig ikke. Det finnes gode hunters og det finnes gode rogues, men majoriteten suger.

7951445[/snapback]

 

Ok, huh, så de fleste som spiller hunter er dårligere enn andre. Rart... Men har ikke spilt så lenge jeg, så dere vet nok dette bedre enn meg. :) Er ennå litt skeptisk da ;)

7951484[/snapback]

Hvorfor er du skeptisk?

Lenke til kommentar

Husker begrunnelsen min for å rolle hunter i beta var at de var lette å soloe med, samtidig som aspect of the cheetah var en fordel for å komme seg kjapt rundt på lav level. Hadde ingen planer om å spille på noe annet enn "turist-nivå" da.

 

Har holdt meg til hunter som main siden, ettersom jeg syntes det var morro.

 

 

Sikkert mange som starter hunter med samme baktanke. Men, tror ikke alle gidder å gå på nett for å sette seg bedre inn i ting, etc.

 

 

edit: sånn er det seff med andre klasser også, men hunter på hunter merkes det ekstra godt synes jeg. Det er veldig gode muligheter for å pulle uønskede adds, både med ranged våpen, pets og body pulls (pga. deadzone). I tillegg er hunterens rolle utover dps ikke like intuitivt lagt opp i forhold til mange andre klasser.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Min mening om hunter er at de gjør kjempe god dps, og de er kjekke å ha med i gruppa. De har traps, pet som kan offtanke, tåler noen slag og diverse buffs. Hunter har ikke noen spessiell rolle i en gruppe annet enn dps, men de kan i tillegg bruke traps og har god agro kontroll.

 

Når det kommer til class jeg sist vill ha med i group så kommer det jo ann på. Er man i instance der man trenger aoe osv er jo warlock / mage et must, men ellers er det ikke noen spessielle klasser jeg tar over andre. Når det kommer til healer har man jo en del å velge mellom, men priest er min favoritt. Shield er noe man ofte har bruk for, men tar masse agro. I TBC synes jeg at warrior har blitt nerfed som tank. Druids tanker minst like godt eller bedre og har masse mer armor og HP. De har dog gjerne litt mindre deffence, men etter alt så er de bedre tank enn warrior atm. Jeg håper dette blir endret i senere patch.

 

/ xqz :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...