Gå til innhold

klassen du ikke vil ha med i en 5 mans gruppe.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg tenker meg om, så er jeg ikke så hypp på fury warriors i gruppa (som DPS tenker jeg, de kan godt tanke). De har en tendens til å pulle nye grupper mens jeg som er prest er OOM.

7901942[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt.. :!:

7903957[/snapback]

 

 

Men det har skjedd meg veldig ofte. Skjønner liksom ikke problemet, tar ikke så lang tid å drikke litt. Man bør tåle å vente i 5 sek. Virker som om de bare ser på egen health. "Ok, jeg har 100%, da er sikkert resten av gruppen klar også. *charge*"

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, så er jeg ikke så hypp på fury warriors i gruppa (som DPS tenker jeg, de kan godt tanke). De har en tendens til å pulle nye grupper mens jeg som er prest er OOM.

7901942[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt.. :!:

7903957[/snapback]

 

 

Men det har skjedd meg veldig ofte. Skjønner liksom ikke problemet, tar ikke så lang tid å drikke litt. Man bør tåle å vente i 5 sek. Virker som om de bare ser på egen health. "Ok, jeg har 100%, da er sikkert resten av gruppen klar også. *charge*"

7904039[/snapback]

 

Ja for det har mye med Fury warriors å gjøre. Det har mer med erfaringen til spilleren i instance og raiding.

 

Som noen andre har sagt, spiller ikke så stor rolle hvilken klasse det er. Hva det kommer an på er erfaringen og skillen til den som sitter bak tastaturet. Om dem kjenner sin klasse og har skills foretrekker jeg det, enn å ha en "perfekt gruppesetup".

Lenke til kommentar

For min del er det ingen class som jeg ikke ønsker i en group. ja, huntere har en vill tendens til å noobe, men mest fordi at dette syns mye bedre enn om andre classes gjør det, må dog si at jeg blir griseirritert av hunter som ikke kan bytte aspect. Har gjort flere instancer på 60 tildels uten tank, hadde et strat run (vennerun, folk som kunne spille) med meg (priest) og 4 mager. gikk flott. tanking var ikke noe problem da ting døde usansynlig fort.

Lenke til kommentar

Jeg må si at siden blizzard fant det for godt å fjerne alle muligheter for aggro på flere mobs samtidig hos warrior, så tror jeg ikke at jeg engang hadde ORKET tanke uten en hunter i gruppen. Jeg nekter rett og slett :)

 

frykten for de skumle packsa me 4-5 mobs som må tankes, forsvinner for dugg i solen med en fin liten misdirect multishot crit.

Lenke til kommentar

Er igrunn ingen class jeg ikke kunne tenkt å hatt med i 5-man instances, men jeg leter altid etter Warrior, Priest, Mage og Rogue først. Hvis jeg ikke finner Mage så leter jeg etter Warlock. Hvis jeg ikke finner Rogue så leter jeg etter Hunter. Hvis jeg ikke finner Warrior eller Priest så leter jeg etter Druid. Den femte spotten foretrekker jeg å gi til en class med heals, men som samtidig kan gjøre mere i tillegg, ala Shaman/Pala. Har vist seg å være kjekt med Pala i Outlands når man ikke kan instancene, men etterhvert som man lærer instancene foretrekker jeg Shaman for mere offense.

Lenke til kommentar
Er igrunn ingen class jeg ikke kunne tenkt å hatt med i 5-man instances, men jeg leter altid etter Warrior, Priest, Mage og Rogue først. Hvis jeg ikke finner Mage så leter jeg etter Warlock. Hvis jeg ikke finner Rogue så leter jeg etter Hunter. Hvis jeg ikke finner Warrior eller Priest så leter jeg etter Druid. Den femte spotten foretrekker jeg å gi til en class med heals, men som samtidig kan gjøre mere i tillegg, ala Shaman/Pala. Har vist seg å være kjekt med Pala i Outlands når man ikke kan instancene, men etterhvert som man lærer instancene foretrekker jeg Shaman for mere offense.

7933010[/snapback]

 

Problemet med de fleste shamaner (og derfor jeg ikke liker dem i pugs) er at mange av dem er enhancement... og da spesielt noen dps-horer.

De måker på med alt de har for slik å "imponere" med sin enorme burst-dps, og drar således en enorm mengde aggro som er veldig vanskelig å ta til seg igjen som tank.

Samtidig har den overdrevne dps-spamminga en tendens til å tømme dem komplett for mana, noe som gjør dem heller ubrukelige etter en kort stund, spesielt om man hadde sett dem for seg som nødhealere.

Nei, shamaner liker jeg ikke... men da av typen dps-hore, også kjent som enhancement.

Lenke til kommentar
Problemet med de fleste shamaner (og derfor jeg ikke liker dem i pugs) er at mange av dem er enhancement... og da spesielt noen dps-horer.

De måker på med alt de har for slik å "imponere" med sin enorme burst-dps, og drar således en enorm mengde aggro som er veldig vanskelig å ta til seg igjen som tank.

Samtidig har den overdrevne dps-spamminga en tendens til å tømme dem komplett for mana, noe som gjør dem heller ubrukelige etter en kort stund, spesielt om man hadde sett dem for seg som nødhealere.

Nei, shamaner liker jeg ikke... men da av typen dps-hore, også kjent som enhancement.

7937718[/snapback]

Du tok ordene ut av munnen, sku akkurat til å skrive no lignende.. takk for at du gjorde grovarbeidet for mæi ;)

 

Som paladin så må æ si at enhancement shamans som spammer OMG HEELZ hver jævla combat fordi de overaggroer og selvfølgelig e oom pga dette e bankers til tittelen "klassen du IKKE vil ha med".

Lenke til kommentar

som warlock er det iallefall en ting ikke kan fordra i en gruppe, og det er mages som tror dps-meteret er viktigere enn å spille effektivt/komme til mål. (hvorfor er det forresten sånn at en knapp promille av mages gidder å dele ut vann/mat med mindre man spør om det to ganger?). det er en greie de kan ta seg tid til å spørre om før man begynner når man attpåtil bare kan sette seg ned å drikke noe av vannet man nettopp har laget for å erstatte mana'en man har brukt.

 

uansett er egoistiske mages enkle å kjenne igjen, for de ber ofte om curse of elements for at de skal kunne gjøre 10% mer skade med fire-/frostbolt og dermed toppe dps meteret (whoohoo, big deal).

 

det er en så latterlig ting å be om i en 5 manns instance med en enkelt mage, og så må jeg enten begynne å forklare de grunnleggende ting eller bare nekte å gjøre det. :nei:

 

har jeg valget mellom en sånn mage og en ok hunter velger jeg hunteren når som helst, selv om ikke jeg heller er særlig glad i huntere.

Endret av nakai
Lenke til kommentar
Føler jeg må forsvare hunters litt her:

I instances er det hunters oppgave å dps, bruke pet som off-tank, sette en mob utav spill i 20sec(freeze trap),  protecte healer og casters ved hjelp av scatter, freeze og pet. Hvem vil ikke ha en slik i gruppa? :D

7946682[/snapback]

Spør deg selv: Hvor mange random hunters er det som gjør det.

 

"OMG I R MELEE HUNTER I R SURVIVAL!"

Lenke til kommentar

Enchatment shammy's er utrolige gode vis man kan å spille. F.eks bruke KTM å passe på sin aggro. Evt stoppe med attack ta 2 steg tilbake å heale seg, for å si gå inn å attacke. Har sett flere tanks like encahtment shammy's pga buffene. Men de må da kunne passe sin aggro å heale seg selv. Vi er support.

Lenke til kommentar
I instances under levelingen liker jeg ikke alltid rogues og hunters.

De puller nesten alltid før alle er klare.

7947871[/snapback]

 

Hvis rogues puller først, før andre er klare, så kan du kvitte deg med dem fra gruppa. -_-

 

Er latterlig hvis rogues vil pulle, uten sap osv.

Lenke til kommentar

Problemet med Shammies er at de ikke har noen aggro reducing skills i det hele tatt, ei heller noe crowd control.

 

Rogue har vanish og feint, Hunter har feign death, Mage har Frost Nova og sheep (ikke überbra men hjelper mot humanoids) Locks har nå Soul Shatter og seduce, Priest har fade og Psychic Scream, Druids har Cower.

 

Når en shammie (som i 10 av 10 tilfeller ikke bruker KTM aggrometer) overtar aggro (ikke bra i utgangspunktet) så er hans eneste mulighet å enten vente til tanken kan dra aggro igjen, dette koster han hp som han må heale, noe som igjen gir aggro og vi har runddansen gående eller nuke moben noe som lager massiv aggro og gjør det ENDA vanskeligere å dra mobben av han. Kanskje derfor Shammies fikk ankh også? :)

 

Edit: Han har jo forsåvidt slowing CC da, men den stopper ingenting... Og har diminishing returns.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...