Gå til innhold

klassen du ikke vil ha med i en 5 mans gruppe.


Anbefalte innlegg

Jeg er selv hunter, og må si at det finnes utrolig mange idioter som spiller hunter og ikke har peiling på hvordan de skal spilles... Og det med at petten skal huntern ta seg av selv synes jeg er bullshit. Vet du i det hele tatt hvor kraftig petten er nå i BC? den holder aggro fra ALT så fort den begynner med growl. Generater vel så mye som en blue geara 70 warrior, hvis ikke MER!

 

Ja mange hunters breaker sheep. Og det er pga multishot, jeg skyter sjelden på sheep med autoshot etc.. Uten multishot gjør vi ikke mye dmg, siden denne skillen er en utrolig stor kilde av dpsen vår. Og jeg synes godt at rangen til multishot skulle blitt gjort om, slik at den ikke skøyt til alle kanter.

 

Og det er ikke et must å sheepe, er er MYE verre å breake en trap enn en sheep, sheep har ingen cd. trap har 30sekunder.

 

En hunter klarer ikke holde sin egen pet oppe ved healing, og dessuten hvis han skal konsentrere seg om å holde petten sin oppe får han ikke gjort en dritt av dps selv. ta en runde shattered halls feks. siste bossen har loads av adds som spawner, har du ikke rogue er det smart å la petten ta dem. Det jeg gjorde der var at vi lot petten min aggroe alle en etter en. Det endte med at den holdt aggro på rundt 10 mobs. Og med 5.8k liv unbuffed og 8k armor så overlever den rimelig bra.

 

Jeg er selv MM spec, og hadde jeg gått BM spec ville vel petten eid det aller meste pga bra gear på huntern min.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si at en av klassene som er meget nødvendig for Heroic difficulty på instancer er hunter. En bedre class for CC skal en lete lenger etter, hvis hunteren har skill til å faktisk spille hunter. Freezing trap og pet som offtank evt. Foreløpig vil jeg si at det beste oppsettet for Heroic i instancer steamvault, mechanar CoT, er Priest (holy), Warlock, Mage, Hunter og Warrior. Warlocken kan evt byttes ut med en druid....men heftig dps og mulighet for at locken kan tanke/kite er kjekt.

Lenke til kommentar

Vil si at det er litt feil å gi alle huntere pes faktisk. Selvfølgelig har en alle vært borti dårlige spillere enten hunter, lock, druid, priest, warrior, mage, rogue eller paladin. Men er jo ikke noe værre enn å droppe ut av partiet hvis det er helt håpløst. For hvem har ikke opplevd locker som overnuker sammen med mager. Eller mager som ikke veit hva CS/polymorf er. Warriors som sier, Sunder armor ? wtf is that....Paladins som ikke veit hva LoH, DI osv er. Druids.....vel en nerf....trengs....De tanker jo nesten bedre en warriors nå. Og roguer som stealther hit og dit og puller alt som finnes.

 

Priests....vel shadowpriest er jo omtrent ubrukelig som solohealer i instancer med mindre en har heftig +damage utstyr/healing. Noe som random priests sjeldent har. Vil og si at det å løpe rundt som holy priest med +600 damage utstyr faktisk er morro smite osv ofte over 1.6k :love:

 

Vil og si at det stor forskjell på hvordan en faktisk må sette opp en gruppe i heroic dificulty i forhold til normal. Er først her de differensierte klassene kommer til sin rett og gode/dårlige spillere vil bli avslørt temmelig raskt.

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Enig med at hunter er den dårligste klassen å ha med i 5 mans gruppe. De har dårligere DPS en rogue, dårligere CC en mage, tanker ikke bedre en shaman/pala/warrior og healer heller ikke.

Har ikke noe imot å ha de med i instance da, siden de fleste 5 mans instancer er ganske lett. :)

7874717[/snapback]

 

Jaha...når fikk rogues bedre dps enn en Hunter ?

Somregel ligger huntere på topp 3 i 40 manns instancer...også på topp i 5 manns heroic eller 10 manns Karazhan. Tett fulgt av mages/rogues/locks og ja faktisk fury warrior

Lenke til kommentar
Tydeus, vis meg en ett screenshot av hunters som er på top 3 i ett naxx raid. Det vil jeg gjerne se...

7874761[/snapback]

 

Skal fikse fra neste raid, da vi ikke gjør naxx mer.

Bruker selvfølgelig SWStats for samling av data med merge player/pet damage

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Jaha...når fikk rogues bedre dps enn en Hunter ?

Somregel ligger huntere på topp 3 i 40 manns instancer...også på topp i 5 manns heroic eller 10 manns Karazhan. Tett fulgt av mages/rogues/locks og ja faktisk fury warrior

7874748[/snapback]

Jeg har en level 60 rogue, og holder på med en ny som nå er level 43. Jeg har sjeldent hatt en hunter over meg på damage meter. Bare de gangene jeg slacker i MC eller BWL.

 

Min erfaring tilsier at rogues out-DPSer hunters ganske lett.

 

EDIT: Og ja, damage meter var synkronisert.

Har også brukt SW stats, og samme folka lå øverst.

Endret av Bamboocha
Lenke til kommentar
Jaha...når fikk rogues bedre dps enn en Hunter ?

Somregel ligger huntere på topp 3 i 40 manns instancer...også på topp i 5 manns heroic eller 10 manns Karazhan. Tett fulgt av mages/rogues/locks og ja faktisk fury warrior

7874748[/snapback]

Jeg har en level 60 rogue, og holder på med en ny som nå er level 43. Jeg sjeldent hatt en hunter over meg på damage meter. Bare de gangene jeg slacker i MC eller BWL.

 

Min erfaring tilsier at rogues out-DPSer hunters ganske lett.

 

EDIT: Og ja, damage meter var synkronisert.

Har også brukt SW stats, og samme folka lå øverst.

7874892[/snapback]

 

Kan hende at dette er fordi rogues hos oss slacker litt....noe som kan være fullt mulig. Men har de fått ned de fleste bosser i naxx osv. Men skal sjekke nestegang i Karazhan hvis jeg havner i elite raidet med de som har best dps. Siden guilden kjører 2 grupper der, skal evt starte med 3 ulike raid grupper for kjappere eq'ing av guilden....Da vi fant ut at gruuls layer var mulig for oss(med uendelig pot grinding osv)....men for vannskelig med tanke på at vi ikke har noen tanker med full t3 og førsteboss 1 shotta tanken med 13k+ hp

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

En hunter i guilden min og jeg vi gikk i karazhan, han lå vel rundt 60k over alle andre da han hadde 300k dmg totalt eller no. han hadde skyti like mange piler som meg og han lå 60k over. Vi hadde med en rogue der, han lå på rundt 240k... og ingen slacka.

 

Altså:

Hunter: 300k dmg like mange piler som meg.

Rogue: 240k dmg

Meg: 240k dmg

fulgt av mage warlock..

Lenke til kommentar
En hunter i guilden min og jeg vi gikk i karazhan, han lå vel rundt 60k over alle andre da han hadde 300k dmg totalt eller no. han hadde skyti like mange piler som meg og han lå 60k over. Vi hadde med en rogue der, han lå på rundt 240k... og ingen slacka.

 

Altså:

Hunter: 300k dmg  like mange piler som meg.

Rogue: 240k dmg

Meg: 240k dmg

fulgt av mage warlock..

7875090[/snapback]

 

 

yup er omtrent det jeg har observert i raids også når det gjelder huntere hvor de har bra tanker som veit hva de gjør osv. I 5 man er det litt anderledes for å si det sånn.

 

Hunterne det her gjelder på sylvanas er Vejeta, Nika, Timeout, Zhord og Orthanc full t3/t2.5 (5 items t3 nå oppdatert med enkelte items fra BC.

Lenke til kommentar

var i Sethekk Halls for et par tre dager siden. opplevde noe jeg aldri før har sett. jeg som tank lå langt over huntarden på dps. dog jeg var vel 70 og huntern 68, men han burde klare å pumpe ut mer damage enn tank alikevel.

 

men instancene i tbc er jo ganske ulike i hvertfall fra mitt ståsted. før så var det jo nesten samma hva slags oppsett det var på gruppene i 5 og 10 man instancer.

 

har merka at i noen av instancene er huntern veldig kjekk å ha med. i andre har det lett for å bli wipe fest

Lenke til kommentar
Nei, rogues er mer ubrukelige vil jeg påstå, er vel kun i instances hvor man kan sap'e jeg liker å ha dem med.

7845736[/snapback]

Ja! La oss få bort den klassen som gjør mest damage! Det var lurt.

7845767[/snapback]

 

ikke bare damage. men også stunlock er greit å ha. sap kommmer også godt med.

7845773[/snapback]

 

hvem har sakt at rogues gjør mest dmg?

 

lock og shaman kan gjøre med dmg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men tror jeg har en god ide om hva saken dreier seg om. Som vanlig, her og som alle andre forum dreier det seg om å finne ut hvem som gjør mest dmg, og hvem som er mest ubrukelig.

 

Tråden var lagt ut for at huntere skulle grilles, men etter 6 sider virker det som at folk har blitt mer eller mindre enig i at "gode" huntere er velkommen, da har de faktisk en formidabel nytte. Det som jeg stusser litt på da er hvorfor det er kun huntere som må være gode for å slippe inn? Er det virkelig så ille og forstå at hvilken som helst klasse kan gjøre seg selv komplett ubrukelig, og ødelegge for absolutt alle?

 

Spillet er lagt opp til at alle klassene skal være mest mulig balansert, både i PvE og PvP. Av den grunn er det opp til hver gruppe og selv finne ut hvilken klasse som trengs. Alle har sine fordeler og ulemper, så enkelt er det.

 

Og til slutt, siden jeg spiller som hunter selv må jeg selvsagt trekke fram argumenter hvorfor jeg mener huntere, likegodt som noen andre kan være nyttig.

 

Fordeler

- Høy DPS

- Pet, ekstra gruppespiller

- Kan holde oppe nokså høy DPS uten mana

- Trap

- Survival hunter har mange hitpoints, kan dermed ta en del julling

- Mail armor

 

Ulemper

- Ubrukelig i nærkamp

- Trenger mana

- Dårlig "crowd control"

 

Er selvsagt 1001 ting både mot og for jeg ikke har tatt med, men poenget var da at det er ingenting i veien med klassen, som alltid kommer det ann på personen som sitter bak "spakene".

Lenke til kommentar
Spillet er lagt opp til at alle klassene skal være mest mulig balansert, både i PvE og PvP.

 

Tull. At klasser er balansert i pvp er noe bare warlocker og huntere kan være enig i. Til og med blizzard har benektet at dette er tilfelle.

7881765[/snapback]

 

Hah, jeg går utifra at du kan finne fram dette? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor huntere er dratt fram som en overlegen PvP-klasse, klart - etter patchen som var rett før TBC var det jo forferdelig ujevnt, men dette ble fort glattet ut.

 

Og igjen, alle føler nok at sin klasse er for dårlig og trenger "oppgradering", dette fenomenet er mye eldre en WoW i den forstand.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Spillet er lagt opp til at alle klassene skal være mest mulig balansert, både i PvE og PvP.

 

Tull. At klasser er balansert i pvp er noe bare warlocker og huntere kan være enig i. Til og med blizzard har benektet at dette er tilfelle.

7881765[/snapback]

 

Hah, jeg går utifra at du kan finne fram dette? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor huntere er dratt fram som en overlegen PvP-klasse, klart - etter patchen som var rett før TBC var det jo forferdelig ujevnt, men dette ble fort glattet ut.

 

Og igjen, alle føler nok at sin klasse er for dårlig og trenger "oppgradering", dette fenomenet er mye eldre en WoW i den forstand.

7881794[/snapback]

 

Du har nok aldri testet warrior i pvp, da hadde du aldri kommet med et slikt utsagn. Som Likferd sier, Blizzard har faktisk innrømmet at Warriors er ubalanserte. Tråd om det her.

 

Jeg er nå på vei til maks lvl med min fjerde karakter, og kan garantere at det er masse ubalanse i spillet mellom klassene.

En av grunnene til at Horde nå har fått paladin for eks. skyldes at den klassen er mye bedre enn Shaman i PVE. (Er masse dokumentasjon for dette også rundt på nette) Isteden for å balansere klassene tok Blizzard snarveien med å gi Shaman til Alliance, og Paladin til Horde.

Lenke til kommentar

har selv en high lvl hunter og en high lvl shammie.

de er ikke ballansert i hverken pve eller pvp da hunteren kommer best ut i begge tilfeller.

 

dette kan jo selvfølgelig være et resultat av min spillestil.

 

jeg er også sterkt uening i at en hunter er "uønsket" i 5-mansgrupper.

jeg gjør mer nytte for meg som hunter enn som shammie. og jeg blir også oftere invitert med i grupper når jeg spiller hunter, så jeg tror folk flest setter pris på en hunter i gruppen sin. ihvertfall folk som vet hva de driver med.

Endret av beerlover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...