Gå til innhold

klassen du ikke vil ha med i en 5 mans gruppe.


Anbefalte innlegg

Morro å lese hvor mange high levels noob's det er der ute...

Jeg tar en god Hunter over en Rogue,Paladin,Warlock anytime...utrolig kjekke å ha til å offtanke,sette feller og gi uber dmg.

7846230[/snapback]

 

Ja, du virker jo ikke spesielt bedre enn "Noobene" du beskriver der.

Uber damage er det heller ikke, senest i forigårs outdps'a jeg samtlige i gruppa mi til RFD... og det som Paladin.

 

Paladiner er bedre... grei dps, grei healing, wipe protection etc.

Warlocker er bedre... fin dps, kan holde seg selvgående veldig lenge, kan også offtanke, wipe protection.

 

Sorry, men det er en grunn til at den store majoriteten synes at huntere havner på sisteplass over "Most wanted" til en instance... de er rett og slett ikke enestående på noen som helst måte.

Og sier du noe annet mistenker jeg bare at du er en hunter selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, rogues er mer ubrukelige vil jeg påstå, er vel kun i instances hvor man kan sap'e jeg liker å ha dem med.

7845736[/snapback]

Ja! La oss få bort den klassen som gjør mest damage! Det var lurt.

7845767[/snapback]

Mest damage? Det er vel en del patcher siden det.. har ikke sett en rogue inærheten av toppen siden min forrige guilds BWL runs. Og tatt i betraktning av at 99% av roguesa æ grupper med e specca njublety for whatever syke grunner så blirre et lett valg.

 

Mest useless classe.. *trommevirvel* ... ROGUE!

Lenke til kommentar

Det er mange dårlige spillere av alle klasser, men man merker kanskje en dårlig hunter best. Multishot lager ofte mye problemer samt et pet som handler på egenhånd har lett for å wipe gruppen.

 

Det er et par ting som skjer etter lvl 60 som jeg mener gjør hunters mer attraktive i 5-mans:

 

- Hunter dps gjør et aldri så lite hopp ved 62 når de får steady shot. (Mange whiner etter arcane nerfen i forrige patch, dette er enten pvp-fjortiser eller de som ikke har skjønt hvordan steady fungerer, en hunter har aldri gjort mer dps eller skalert bedre enn akkurat nå)

 

- De har den billigste dps'en av alle klasser i forhold til mana (med AotV og 99 mana for steady kan de holde på i det uendlige)

 

- Ved ved 70 får de misdirection (hvilke tank vil ikke like å kunne pulle med et multishot med 40% crit mot 3 mobs?), det alene vil være nok til å ta dem med. (Spør hvilke som helst tank som har spilt med en 70 hunter)

 

- Greie buffs til warrior/rogue/feral dr00d, TSA (125ap) eller FI (+5% damage) bør ikke være å forakte.

 

Jeg spiller en lvl70 hunter selv, og kan ikke si jeg føler meg veldig ubrukelig i 5-manns.

 

Klassen jeg helst ikke vil ha med? Alle klasser bidrar, men i tillegg til hunter som er veldig lett å rote til kommer nok en dårlig warrior høyt på min liste, ingenting gjør et run vanskligere enn en tank som ikke kan tanke (ja, selv ikke en dårlig hunter), da tar jeg heller en paladin eller en feral druid. (Feral druids er vel strengt tatt bedre tanker enn fury/arms warriors uansett)

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Morro å lese hvor mange high levels noob's det er der ute...

Jeg tar en god Hunter over en Rogue,Paladin,Warlock anytime...utrolig kjekke å ha til å offtanke,sette feller og gi uber dmg.

7846230[/snapback]

 

Ja, du virker jo ikke spesielt bedre enn "Noobene" du beskriver der.

Uber damage er det heller ikke, senest i forigårs outdps'a jeg samtlige i gruppa mi til RFD... og det som Paladin.

 

Paladiner er bedre... grei dps, grei healing, wipe protection etc.

Warlocker er bedre... fin dps, kan holde seg selvgående veldig lenge, kan også offtanke, wipe protection.

 

Sorry, men det er en grunn til at den store majoriteten synes at huntere havner på sisteplass over "Most wanted" til en instance... de er rett og slett ikke enestående på noen som helst måte.

Og sier du noe annet mistenker jeg bare at du er en hunter selv.

7846260[/snapback]

 

Jeg er pre-beta spiller så noen noob er jeg nok ikke... En Hunter er enestående på flere punkter:

 

Kan pulle vanskelige mobs og fake death om det skulle gå galt for å redde gruppen

 

Om Hunter er BeastMaster så kan dyret tanke om du ikke har en Warrior tilgjengelig.

 

Kan offtanke om det er mange mobs eller healers trenger assistanse.

 

Sette opp Ice Trap for å sette en mob ut av spill en stund.

 

Så en god Hunter er veldig kjekt å ha i envær instance...men det er som mange sier at det er mange noob Hunters der ute..men det gjelder så mange andre også. Jeg har en lv60 Hunter og en 64 Mage...

Lenke til kommentar

Helt enestående er vi nok ikke nei, men vi kan bringe utrolig mye til en gruppe. DPS, offtank og helt utrolig kontroll over pulls med misdirection.

Hunter er nok også den mest uferdige klassen i hele spillet iogmed at vi ble dyttet inn på slutten av betaen , dermed fikk vi aldri noe definert rolle som andre klasser har fått.

Uansett, det finnes mange udugelige huntere der ute, jeg derimot er ikke en av dem.

Lenke til kommentar

Vel, hvis huntere e ubrukelige hva er da rogues? Og ikke kom her med crappet om helt spinnvill dps, det burde vi alle vite de ikke har by now. Trueshot aura, hunters mark og ranged dps m/ aggrowipe kontra melee dps?

 

Men når det ska være sagt, hunter e nr2 fra bunnen ;)

Endret av dalamar80
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest i instancer er warlocks med felguard. Jeg står der å stacker sunders og så kommer en felguard og stjeler moben med autoattack.. Hva faen!?

 

Hunters er bra syntes jeg. Men de er nok det siste jeg vil ha :p Gjør ikke så mye nytte som de andre. Rogues er også bra! Sap er viktig, god dps og stuns sparer mye healing.

Endret av N*
Lenke til kommentar
Nei, rogues er mer ubrukelige vil jeg påstå, er vel kun i instances hvor man kan sap'e jeg liker å ha dem med.

7845736[/snapback]

Ja! La oss få bort den klassen som gjør mest damage! Det var lurt.

7845767[/snapback]

Mest damage? Det er vel en del patcher siden det.. har ikke sett en rogue inærheten av toppen siden min forrige guilds BWL runs. Og tatt i betraktning av at 99% av roguesa æ grupper med e specca njublety for whatever syke grunner så blirre et lett valg.

 

Mest useless classe.. *trommevirvel* ... ROGUE!

7846281[/snapback]

 

er du full?

rogues er ikke usless er ingen andre som kan stun lock. og vi kan overleve bra alene i inst også vanish / evasion / blind / prep så du kan vanish og evasion igjen, jeg har tilogmed kitet siste bossen i ubrs som rogue

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så er vel faktisk warlocker (litt) ubrukelige de også.

De har ikke best dps, noe som betyr at en hvilken som helst random kan fikse den biffen like godt.

I større grupper (raids) ser jeg klart fordelen, med curse of shadow og lignende, samt at de jo alltids har soulstonen sin.

Men når jeg tenker meg om er det sjeldent at en warlock er helt nødvending for ei gruppe.

Og dersom healer alt er til stede.... så havner desverre også druidene litt i bakleksa.

 

Men uansett, ingen av disse to sistnevnte fremkaller et stort "å nei" i hodet mitt som når jeg ser en eller annen random rogue eller hunter..

Lenke til kommentar

Hunter Vs Rogues...

 

Rogues kan sap the hunter kan ikke 1poeng til rogue

 

Rogues kan stunne mere en none andre classer i spillet hunter kan stunne 1gang med talent og pet. 1poeng til rogue

 

Hunters kan faint dead rogues kan vanish x2 med talent 1point vær

 

Hunters kan of tanke rogues kan of tanke med evasion 1point vær

 

Hunters gjør Syk skade det gjør rogues også 1poeng vær

 

Hunters har et forbanna pet som fucker for grp mange ganger 1poeng til rogues

 

Rogues trenger ikke vente på mana 1poeng til rogues

 

Rogues sier ikke hunter wepon på alt ^^ 1poeng til rogues ^^

Lenke til kommentar

Warlock gir soulstone.

 

 

Mer kan jeg vel ikke si om de i 5man grupper.

De slenger dots på alle mobsa vi sloss mot, også de som skal sheepes.

De har også dårlig dps i forhold til feks, mage, rogue osv.

Ikke har de noen gode buffs heller.

 

Ser ikke helt nytten av warlocks desverre, men om vi først har en, så går det greit.

Lenke til kommentar
Warlock gir soulstone.

 

 

Mer kan jeg vel ikke si om de i 5man grupper.

De slenger dots på alle mobsa vi sloss mot, også de som skal sheepes.

De har også dårlig dps i forhold til feks, mage, rogue osv.

Ikke har de noen gode buffs heller.

 

Ser ikke helt nytten av warlocks desverre, men om vi først har en, så går det greit.

7846495[/snapback]

 

warlock gir også hp (free potion stone)

og liker imp buff + stam buff :=)

Lenke til kommentar

Jeg spiller hunter selv (MM spec med noen poeng i BM), og må dessverre erkjenne at klassen er preget av en rekke ubrukelige spillere som ofte skaper problemer for sine medspillere. Men jeg er lei av å høre all nedrakkingen av min klasse. Det er etter min erfaring ikke uvanlig i en pug at warrioren overhodet ikke kan tanke, at roguen overvurderer stealthen og puller adds, at magen puller aggro hele tiden, at locken dotter mobs som er cc.

 

Et lite tips for å skille gode huntere fra dårlige. Sjekk utstyret. Har hunteren melee våpen uten hunter stats (agility, attack power, crit, hit, intel) og/eller tåpelige enchants (les crusader) er det stor fare for at hunteren er en katastrofe. Det samme gjelder dersom hunteren ikke har utstyr sånn noenlunde i samsvar med lvl (gjelder kanskje ikke nå som mange lvl til 70)

 

en god hunter har adskillig å bidra med:

 

I et typisk instance run bidrar jeg med følgende:

 

-Improved Hunter's Mark. 120 attack power (også melee). Rogues, feral druids og warriors burde sette mer pris på dette. Dessverre har ikke Blizzard klart å endre iconet for improved hunters mark, det er det samme som vanlig HM som kun gir ranged attack power.

 

- trueshot aura. 100 attack power (også melee) til klassene nevnt ovenfor.

 

- Minus 100 attack power aoe debuff (owl med screech)

 

-Aspect of the Wild. 70 nature res til hele gruppen. Mange boss fights i Outland har aoe nature damage.

 

(ikke fortell meg at dette ikke er verdifulle buffs/debuff)

 

-pet off tanking. Jeg mener min lvl 64 owl har ubuffet ca 5700 health og 7500 armour + omtrent 100 i resistance (for alle typer magic bortsett fra holy). Og jeg har kun 14 points i BM. Den tåler en støyt dersom den får en heal over time fra tid til annen (den har main tanket trash i mange outland instancer, også main tanket i et hunter only HFR run). Healing fra en shadow priest (i shadowform) eller en feral druid holder stort sett i trash fights. Det er verdt å bruke mana på dette for en healer. Dersom det er krise må selvfølgelig main tank og andre spillere prioriteres. Det er ikke noe problem om min pet dør. Peten bør også buffes. Jeg blir forbanne på paladins, priests etc som ikke buffer min pet.

 

- freeze trap. Virker på stort sett alle typer mobs. Som hunter må man alltid huske på å forklare gruppen at man vil fryse en mob og hvor trappen vil bli plassert. Det er mulig å fryse 2 mobs samtidig med litt planlegging. Dersom hunteren er flink til å forklare og gruppen noenlunde oppegående er freeze trap et virkelig godt hjelpemiddel. Hvis det er en dårlig pug som stadig bryter freeze trappen (jeg har forståelse for at main tank kan gjøre dette) plasserer jeg freeze trappen der main healer står. Det gir healer et sekund eller to dersom han/hun får aggro.

 

-frost trap. Jeg bruker frost trap stadig mer. Fungerer godt sammen med mage/lock aoe da disse blir noe mer beskyttet.

 

-scatter shot dersom mob aggroer healer. Deretter enten distracting shot+ freeze trap eller pet attack (da med growl på). Med mail armor og 6500 health (lvl 65 i mix av tier 1/2) tåler jeg en støyt. Jeg nøler heller ikke med å bruke en healing potion og whipper roots.

 

-silence shot. 3 sec stillhet fra caster mob. Veldig nyttig for å pulle eller avbryte heals mm. Trash blir så mye enklere.

 

-kiting om nødvendig

 

-Brukbar til meget god dps med ekstremt god aggro kontroll. Jeg ligger gjerne like under rogues/mages. Det hender også rett som det er at jeg er på toppen. Med mageblood potion +2x lesser mana oils kan jeg holde det gående non stop. Problemet med mange huntere når det gjelder dps er at de ikke forstår at mana må brukes for å opnå akseptabel dps

 

- pga range kan jeg ofte unngå aoe, behøver med andre ord lite healing sammenlignet med en rogue, fury warrior.

 

Håper alle får oppleve riktig gode huntere i tiden fremover.

Endret av Lupa
Lenke til kommentar

Kan man si seg enig i at man ikke liker å groupe med folk som ikke har peil?

Det er helt meningsløst å si at den og den klassen er ubrukelig, for det er ikke tilfelle. En klasse som spilles som den skal tilfører minst 1 av 3; DPS, CC eller Healing.

 

Ut ifra mange av innleggene i denne tråden ser det ut som flere debatanter går inn under "har ikke peil"- kategorien ...

Lenke til kommentar

den perfekte TBC gruppen:

shadow priest; restorer mana og HP til hele gruppen

Holy pala; går aldri tom for mana på grunn av han restorer mana hver gang han crit healer

Feral druid; klart den beste tanken no

Frost mage; imba hvis man puller litt mange folk, frost nova + cone of cold og så litt kiting

og sist, men ikke minst en Warcock for SS, HS og imba DPS

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gidda til og lese igjenom alle posts her.

 

Men hunter er definitivt ikke siste valg. En BM hunter er imba for group, 3% mer dmg done OFTE. Hunteren og petet til sammen er også god dmg, + hunteren har traps og god til og pulle. Selv om jeg er enig, det er endel shitkids der ute som spiller rogue og hunter, noen på warrior også.

 

Og til hunterens dps. Hunteren er kansje den dårligste dps classen i raid ingame, men det er noe helt annet i 5man. Lett at hunter slår alt og alle på dmg meter om han kan classen sin i 5man. Enkelt nok pga hunteren skyter fortere, har pet ( om du syncer dmg deres ), critter ofte nok + han har " lek død " så han reseter aggro fort nok og kan fortsette og nuke.

 

 

Btw, imo så er rogue den classen som er dårligst i 5man.

Lenke til kommentar

Haha, er så mye idioti i den tråden her at jeg ikke gidder svare, fordi jeg må quote så sinnsykt mye.

 

Det er jo ikkeno klasse som er dritt forhold til den andre i en 5 eller 10 mans isntance - Det beste er jo å ha nok CC så kan man smelle over alt som er. Dessuten er det ikke klassen det kommer ann på, det er SPILLEREN. Ræva spillere er noe man vil være foruten, men en person som kan spille karakteren sin er imba uansett hva han/hun spiller. Sånn jeg ser det er det ett faens fett hvilke 5 jeg går inn med i en 5manns instance, så lenge

 

1. Jeg har en healer

2. Så lenge jeg har med spillere jeg vet er gode

 

/g en til til hellfire lololheroic

 

Ser ut til at folk har glemt hva basisferdighetene til de forskjellige klassene er - og hva som er pluss og minus bak de.

 

Rogues har unchallenged DPS, det er ingen klasse - gitt likt gear, som gjør mer DPS enn de. Minuset er at de ofte er in the heat of combat og trenger mye heals.

 

Hunters gjør bra med damage, har crowdcontrol via freeze og frost traps - og kan kite mobs. Disse trenger ikke mye heals noe som gjør jobben til warr/melee dps lettere. ( litt crap når de ikke vet hva feign er )

 

Druidtanks er imba i 5man, de har imba mye armor, og tåler harde slag. De gjør også helt vilt med damage og kan slå på flere samtidig. Minuset er at de har mindre defence rating - så på bosser tar de ofte mer crushing hits.

 

Fury/Prot warriors - 14 poeng i prot gjør at de klarer holde aggro bedre, men kan også dualweild tanke thrash.

 

Mages kan AOE og sheepe - samt permafrost og andre godsaker som gjør at de kan være en god bidragsgiver til crowdcontrollinga.

 

Warlocks kan banishe, tanke, DPSe, Lage namnam steiner, AOE, deathcoil, fear cc - oki, warlocks kan gjøre alt - det vet vi :)

 

Paladins har imbabobler, og evige heals - samt de tåler en støyt om de får aggro.

 

Priests, ikke stort å si om disse annet enn at de healer helt roflimba - men tåler ikke så mye. Har fear og liten pet som gir de mana.. nam nam

 

Shadowpriests - forer manabrukere med mana, samt gjør bra med damage - kan få aggro til tider, men går som regel bra. Dessuten har de fear - så er det også fett å se på mindflay

 

Protwarrior - tank, kan ha mye på seg - men gjør snevert med damage.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Og dersom healer alt er til stede.... så havner desverre også druidene litt i bakleksa.

Nå ble jeg nesten litt lei meg :(

 

En god feral druid, spesielt om man allerede har tank, er jo den beste klassen man kan ta med. Beste melee/ranged buffen i spillet, innenfor 95% av dps til en god rogue, backup healer når det trengs samt hele to "oh crap" knapper (innervate og rebirth). Jeg kan ikke tenke meg en bedre melee dps klasse å ha med enn en god feral druid i cat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...