Skribenten_ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 jeg har HP pavilliondv6000 for de som ikke kjenner til denne PC'en er det en AMD turion 64X2 mobile LT-52 1 GB ram. det første og kanskje viktigste spørsmålet er egentelig om det er noe hensiktsmassig å utvide denne til 2 GB ram. vil man merke noe bedre ytelse? hvis jeg da velger å oppgradere ram, så lurer jeg bare på åssen jeg vet hvilket ram jeg skal kjøpe, om det sitter 1x1024 brikke der eller 2x512, hvordan finner man ut det? og hvis det sitter 1x1024, hvordan finner da jeg ut åssen type ram jeg må kjøpe som passer til den jeg allerede har? hvis det da skulle sitte 2x512, må jeg jo bytte ut begge? men hvordan finne rjeg så da ut hvilket nye ram jeg må kjøpe som 1 passer sammen og 2 passer sammen med min bærbare PC. (har både brukt systeminfomasjon og everest home edition, men ingen av de programmene gav meg noe svar på noe som helst. prøvde også den derre "finn din bærbare minne" greia på komplett.no, men fant ikke dv6000) sånn generelt, er det noe gunstig å prøve å oppgradere ram på sin bærbar, har dog gjort det hundre ganger på diverse stasjonære, men aldri på bærbar. noen somhar noen erfaringer med det da? håper på svar mvh jan. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det er ett pent lokk under laptopen din, skru opp den med skrutrekker, så ser du sikkert 2 minnebrikker..... Type etc vet jeg ikke Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 cpu-z er et veldig bra program for å se all slaks systeminfo. der ser du hvor mye ram du har, hvilken type det er og hvordan slot de står i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå