Testing342 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Har to-tre problemer med maskinen min, en HP Pavilion dv6086 med Windows XP jeg trenger hjelp med... Har en HP Pavilion dv6086 som for ca to uker siden bestemte seg for å bli veldig vanskelig... Maskinen er ca 4-5 måneder gammel, og har bortsett fra et par småting fungert veldig bra inntil nå nylig. Plutselig en dag for ikke så lenge siden sluttet det trådløse nettverket å fungere på dataen. Ikke så veldig dramatisk, tenkte jeg, ingenting en liten restart ikke fikser. Der tok jeg selvsagt feil. Opptil flere restarter senere, og fremdeles null trådløst nett sjekket jeg nettverksinstillingene i Windows. Til min store overraskelse ser jeg at maskinen ikke finner noen trådløs nettverkskontroller... Både det kablede nettverket og blåtannen fungerer fremdeles fint, noe som er merkelig, i og med at blåtannen og det trådløse nettverket styres med samme bryter foran på maskinen. Med andre ord er det ikke bryteren det er noe i veien med. Etter et par dager med å surfe via kabel prøver jeg å installere drivere og programvare for den trådløse kontrolleren igjen, og dette ser faktisk ut til å gjøre susen...Iallefall i en time og to...Plutselig er den trådløse kontrolleren borte igjen, uten noen som helst grunn... Dette er ikke det eneste problemet mitt, og langt fra det verste... Et par dager etter at det trådløse nettverket forsvant, begynte maskinen plutselig å stoppe av seg selv. Den frøs helt, og jeg måtte holde inne Av/På-knappen et par sekund for å få restartet maskinen. Når den endelig restartet gikk den ikke inn i Windows som vanlig, men begynte istedet en lang rundtur med flere restarter. Den startet opp, ingenting skjedde, og den startet på ny... Dette gjentok seg flere ganger. Etter en stund kom den endelig inn i Windows og så ut til å fungere fint et par timer, før den igjen låste seg helt...En ny trykk på knappen, og maskinen restartet igjen...Både en, to, tre og fire ganger...Deretter inn i Windows igjen... Det jeg lurer på er altså om noen har opplevd noe lignende og kan hjelpe meg med dette? Jeg har ikke installert noe maskinvare etter at jeg mottok maskinen fra butikken, og har heller ikke installert noe programvare de siste dagene som kunne forklart alt dette... Klikk under for å se spesifikasjonene på maskinen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor * CPU : AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-56 L2-cache 512 kB + 512 kB, Opptil 1600 MHz systembuss som kjører i AC/DC-modus 35 Watt * Skjerm : 15,4” WXGA High Definition Brightview Widescreen 1200x800 * Minne : 1024 MB DDR2 667 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne) * Harddisk : 120 GB SATA-harddisk, 5400 rpm * Chip-set : AMD Turion X2 chip-set * Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7200med 128 MB TurboCache™-skjermminne * Web Cam : Integrert i toppen av skjermen med mikrofon inkkludert * Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) * Lydkort : 3D Sound Baster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere. * Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (65 W vekselstrømsadapter) * Kortplasser : Ett ExpressCard /54-spor (Støtter også expressCard/34), Kortleser for de fleste formater. * Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE 1394, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, IR, 2 hodetelefonutgang m/SPDIF digital lyd, mikrofoninngang, kabeldockingkontakt. * Modem : Ja * Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 b/g WLAN og Bluetooth * Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur * Vekt : 2,95 kg * Operativsystem : Microsoft XP Home Edition :::EDIT::: Kan også nevnes at jeg installerte den nye BIOSen for ca tre uker siden for å bli kvitt den grusomme pipelyden når jeg trykker på volumknappene... Er jo ikke umulig at dette har noe å si i og med at problemet oppstod kort tid etterpå, men er heller ikke sikker på at dette har noe å si. Problemet kom først et par dager etterpå og en venninne som har samme maskin og som ikke har oppdatert BIOSen har samme problem med frysing og gjentatte restarter. Tror ikke hun har problem med det trådløse nettverket, men er ikke sikker... :::EDIT 2::: La inn windows på nytt på de medfølgende backup-DVD'ene... Tenkte at dette iallefall burde fikse det trådløse nettverket, men alt er fremdeles f*cked up... Så det ser nesten ut som om problemet har med hardware, og ikke software å gjøre... Lette på HP's sider etter den gamle BIOS'en, men den var ikke å oppdrive...Ingen andre som har oppdatert til den nye BIOSen (November 2006) som har det samme problemet? Bør jeg sende maskinen inn til Amentio, eller ender jeg opp med å måtte betale frakt begge veier og gebyr på 250 kroner? Noen som har erfaringer med å sende maskin i retur til Amentio? Endret 1. februar 2007 av lureloffen Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tyder på hardwarefeil. Kontak HP direkte på telefon 815 62070 istedet for å sende til Amentio. Det eneste Amentio gjør er å kontakte HP support for å bestille service, så du sparer en del tid på å gjøre det selv. Lenke til kommentar
Testing342 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Tyder på hardwarefeil. Kontak HP direkte på telefon 815 62070 istedet for å sende til Amentio. Det eneste Amentio gjør er å kontakte HP support for å bestille service, så du sparer en del tid på å gjøre det selv. 7846559[/snapback] Ringte HP, og fikk beskjed om å sende inn maskinen, så skulle de se hva de kunne gjøre...Går nok i boks, dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå