roac Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg er i gang med et bokprosjekt av teknisk karakter. All den tid jeg ikke tar det for gitt at boken kommer til å bli solgt inn hos noe forlag, så regner jeg med at det blir en gratisbok, i hvert fall i førsteutgaven. Siden jeg ikke er typograf selv kunne jeg vært interessert i å komme i kontakt med noen som kan ta det typografiske, det vil si utarbeide et stiler som kan benyttes. Vedkommende blir selvfølgelig kreditert i boken, men ellers er jeg redd det må bli på frivillig basis. Boken bør fortrinnsvis skrives i Word 2003 eller 2007, evt i gratisprogramvare som kjører på Windowsplattformen. Dersom du synes dette høres interessant ut håper jeg å få en PM fra deg. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Uten å ha noen typografiske skills whatsoever... Så ville jeg foreslått å skrive hele boka i DocBook eller TeX. Gratis distribusjoner for begge fins. Da får du konsentrere deg om innholdet, så tar DocBook/TeX seg av typesettinga. -C- Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Typografi er krevende, så jeg tviler på at du finner noen som er villige til å gjøre dette gratis. Legg rundt ti lapper på bordet, og noen vil sikkert melde seg. Lenke til kommentar
roac Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Christian: TeX er uaktuelt, makan til mareritt å jobbe med skal du lete lenge etter. DocBook har jeg ikke prøvd, men det jeg har sett har heller ikke vært lovende. Jeg kommer tilå bruke mindre tid på å lage et ferdig malsett i Word enn jeg kommer til å bruke på å få ting til å funke med TeX (og DocBook?). Jesper: Jeg vet at det er tidkrevende. Det er tidkrevende å lage et godt design på noe som helst, likevel blir websider laget på frivillig basis. Likevel kan jeg i noen tilfeller stille meg villig til å designe en databaseløsning gratis i enkelte tilfeller. Som du også skjønner er det uaktuelt å betale 10k for typografi til en bok hvis du ikke vet at du kan få tjent det inn igjen. Hvis ingen er interessert så må det bare ende opp med at jeg gjør det som best jeg kan selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå