Christer_gj Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har en d-link di-524 router (wlan) som fungerte helt greit i starten. Men når jeg nå skal gå inn på den for å konfigurere ting, får jeg bare "Problem ved lasting av side". Skal jo fungere når jeg skriver inn 192.168.0.1 i firefox/IE, men nei.. Prøvde å resete routeren med det resultat at nettverket nå er ukryptert og åpent for alle i nabolaget. Noen her som har opplevd det samme og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere igjen? Lenke til kommentar
tommen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har en d-link di-524 router (wlan) som fungerte helt greit i starten. Men når jeg nå skal gå inn på den for å konfigurere ting, får jeg bare "Problem ved lasting av side". Skal jo fungere når jeg skriver inn 192.168.0.1 i firefox/IE, men nei.. Prøvde å resete routeren med det resultat at nettverket nå er ukryptert og åpent for alle i nabolaget.Noen her som har opplevd det samme og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere igjen? 7845307[/snapback] Hadde en del problemer med min router for en tid tilbake og måtte kople til med en com-kabel og bruke telnet for å få logget inn fra en PC. Derifra greide jeg å få resatt skjiten og få access igjen. Du får sjekke dokumentasjonen på routeren din om hvordan dette kan / bør gjøres. Lykke til Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 D-Link har web-interface. Sjekk via IPConfig (fra kommandovinduet) hvilken IP-adresse routeren har (default gateway). NB! Routere er ofte beskyttet slik at de ikke kan konfigureres fra trådløst nett, dvs at de kun nås fra PCer kobler via nettverkskabel. Dette for å beskyttet nettet fra uvedkommende. Lenke til kommentar
sveno79 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har en d-link di-524 router (wlan) som fungerte helt greit i starten. Men når jeg nå skal gå inn på den for å konfigurere ting, får jeg bare "Problem ved lasting av side". Skal jo fungere når jeg skriver inn 192.168.0.1 i firefox/IE, men nei.. Prøvde å resete routeren med det resultat at nettverket nå er ukryptert og åpent for alle i nabolaget.Noen her som har opplevd det samme og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere igjen? 7845307[/snapback] Du må sjekke at PC'en og routeren er på samme adresse serie, ellers kan det bli vanskelig å få kontakt. Når du resetter routeren blir adressen dens 192.168.0.1 og du setter da inn f.eks 192.168.0.2 som manuell IP-adresse på PC'en med gateway 255.255.255.0. Du trenger ikke sette opp DNS servere på PC'en for å få kontakt med router. Håper dette er til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå