Gå til innhold

Hvor mye trener du med i markløft?

Anbefalte innlegg

Carl Olav Christoffersen er navnet.

Mener det var 365kg det var. Eller så var det 345kg. Mye var det i alle fall :p

EDIT: Sendte han en mld jeg :p

8951175[/snapback]

Han står oppført med 325 på A-NM Brumunddal 2000-03-31.

Dette er det beste resultatet hans på listene til Norges styrkeløftforbund.

Et kjempe bra resultat, men det er sjeldent med markløft over 350, og 365 er ekstremt mye. Og jeg tror jeg har hørt om de fleste styrkeløftere som har vært i nærheten av dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Dere som løfter markløft tungt regelmessig. Bruker dere noe kalk / kalsium i hendene? Jeg sliter med at hendene mine sklir så veldig når jeg blir svett..

Trenger noen tips til hvor man kjøper slikt, helst på nett..

8911072[/snapback]

Mobeck har slikt, kjøpte meg det der

Kappi.no har alt slikt noe

Det hjalp veldig på grepet.

Det heter Chalk tror jeg.

Endret av everhuge
Lenke til kommentar
Dere som løfter markløft tungt regelmessig. Bruker dere noe kalk / kalsium i hendene? Jeg sliter med at hendene mine sklir så veldig når jeg blir svett..

8911072[/snapback]

9310104[/snapback]

Det heter magnesium. Det kan kjøpes på vektlofting.no for 30 kr per blokk, pluss frakt (sikkert ikke stort).

Man kan evt. bruke drareimer, men da får man lite grepstrening, og magnesium er mye barskere.

Lenke til kommentar

8911072[/snapback]

9310104[/snapback]

Hvor ligger mobeck? Vet at det ligger i møllergata, men er ikke det en ganske lang gate? Noen som kan forklare hvor man skal gå?

[edit] Visste ikke at de hadde nettside. Fant adressen nå :)

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finfin tråd dette, tok ny pers i markløft i går, ergo må jeg jo fortelle :p

Startet å trene for snart 3 mnd siden, var da i så dårlig form som det er mulig å bli - de siste 5 årene har jeg unngått absolutt alt av fysisk trening.

Når jeg startet tok jeg 30x10, ergo vil jeg tippe maks var 40. I dag makset jeg på 100. Må si meg særdeles fornøyd med såpass stor fremgang på så kort tid, og best av alt var følelsen av at jeg tror jeg kunne tatt 120 :D

Satser på at jeg skal kunne ta 100x5 til jul, om ikke mer ..

Lenke til kommentar

Har estimert ut i fra hva jeg trente med før at maksen min lå rundt 130-135 kg. Tyngste jeg trener med i mark for tiden er 110 i vanlig mark, og 120 fra boks. Håper jeg kan klare rundt 140-150 etter jeg er ferdig med sheikoprogrammet. Er kommet til tredje uken nå. Mark er en skikkelig slitsom øvelse, ihvertfall for min del. Blir skikkelig andpusten de gangene jeg trener tungt. Blir ikke på langt nær like sliten av bøy, eller noen andre øvelser. Men det er egentlig en digg følelse også.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har kjørt strakmark en stund nå, men er på tide å begynne med vanlig markløft igjen. Ligger på ca 100kg.

Nå blir vel strake markløft mer fokus på bakside lår. Er det jeg trener det som hvertfall. Har ikke trent vanlig mark på kjempelenge, siden gamle beltet mitt ble for stort og jeg ikke har fått surret meg til å kjøpe nytt. Men jeg skal nok kunne kjøre serier med en 140 tipper jeg. Trener shrugs med 175 på stanga, så maxer nok rundt en 180-185 regner jeg med.

Edit: Hvordan tar folka på gymmen det når man bruker kalk eller annet på stengene der ? Er det vanskelig å få av etter økt ?

Endret av grammasta
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Edit: Hvordan tar folka på gymmen det når man bruker kalk eller annet på stengene der ? Er det vanskelig å få av etter økt ?

Nå vet ikke jeg hva slags miljø det er på ditt studio, men der jeg trener, så går det helt fint. Ingen som klager på det, siden man får bedre grep på stanga. Hvis det absolutt er noen som klager på kalk på klær o.l, så går det helt fint å børste vekk med hånden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...