Gå til innhold

Hvor mye trener du med i markløft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Gikk tregt her så jeg bumper denne litt.

Belastning varierer en-del og jeg makser sjeldent, men forrige økt så iallfall slik ut:

Markløft: 3x140 L / 3x160 L / 5x180 L / 5x200 M / 5x200 M / 4x210f T / 3x210f T

L = Lett, M = Medium, T = Tungt, f = neste rep ville blitt failure.

Som regel hvis jeg klarer å dra opp 3-5 reps så hyver jeg på 2.5-5kg neste økt.

Lenke til kommentar

jøss folket er veldig sterkere her, selv tar jeg bare 60-70 kg med pyramide program, starter 12 og går nedover. 12,10,8,6,4,2, maks med 110 kg. så går jeg opp igjen med 2,4,6,8,10,12 og 115 så ferdig tar veldig lang tid, men gir veldig bra resultater syns jeg.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Kjører først 40kg x10 ca for å varme opp. Kjører så med 80kg x12 uten reimer for å få trent grepet litt, også kjører jeg 110kg x10 på to sett, så 115kg x10 på siste settet. Skjønner ikke hvorfor folk sier det er juks med reimer, så lenge du klarer å belaste ryggen mer med reimer så er jo det positivt, det er jo tross alt ryggen du skal trene!

Lenke til kommentar

Selv så bruker jeg kun drareimer når grepet ikke holder lengre. Blir for dumt å la ryggen bli hengende etter pga svak grep og underarmsstyrke.

Kjører på med statisk trening utenom som å holde ei tung stang/hantler lengst mulig. Knall øvelse for statisk grepsstyrke. :)

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Selv så bruker jeg kun drareimer når grepet ikke holder lengre. Blir for dumt å la ryggen bli hengende etter pga svak grep og underarmsstyrke.

8792132[/snapback]

Man er ikke sterkere en sitt svakeste punkt :)

Men veldig bra løft på deg, sterk kar :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Man er ikke sterkere en sitt svakeste punkt  :)

Bruker man drareimer eliminerer man jo det svakeste punktet, om det er grepsstyrken. Trener man ikke for konkurranse er vel ikke drareimer noe problem.

Lenke til kommentar
Man er ikke sterkere en sitt svakeste punkt  :)

Bruker man drareimer eliminerer man jo det svakeste punktet, om det er grepsstyrken. Trener man ikke for konkurranse er vel ikke drareimer noe problem.

8792474[/snapback]

Det er sant, men har du dårlig grepsstyrke er dette en ting man må jobbe med.

Drareimer hjelper deg på ryggdagen, men har du dårlig grepsstyrke går utover andre muskelgrupper en bare rygg. La oss si du trener biceps, så kjenner du blir sliten og for pump i underarmene. Da vil dette si at du får ikke trent biceps 100% pga du har dårlig grepsstyrke. Og det er mange ting som er skadelidene av dette. Men jeg er ikke i mot drareimer, men det må brukes riktig.

Så igjen vil jeg si at du ikke er sterkere en ditt svakeste punkt. :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Inntil jeg lærer meg å utføre øvelsen 100% så trener jeg med 70kg og ned til 50kg om jeg føler jeg må terpe mer teknikk. Går nok opp til 100kg når jeg føler meg trygg på teknikken, ettersom det ikke er kreftene det står på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg fikk pump i underarmen i går, men også overarmen. Betyr det da at jeg har for dårlig grepsstyrke? :)

8795131[/snapback]

Det kan bety at du har bøyde albuer når du løfter. Det er en veldig vanlig feil.

Lenke til kommentar
Jeg fikk pump i underarmen i går, men også overarmen. Betyr det da at jeg har for dårlig grepsstyrke? :)

8795131[/snapback]

Nei det behøver det ikke å bety. Men hvis du føler at underarmene dine gir etter, så er dette noe du bør arbeide med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...