Der Kommissar Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 I den siste måneden har matvarer begynt å lukte rart - altså, ikke råttent og gammelt, men kjemisk. Ikke bare lukter det, men det har satt seg på smaken. Ting som melk smaker plutselig skikkelig kjemisk og rart. Det smaker rett og slett... tja, plast-aktig på en måte. Denne lukta har satt seg i alt som ikke er forseglet/uåpnet. Osten har ettersmak, leverposteien har ettersmak, smøret har ettersmak osv. Tviler på at det er noe matvarer som kan produsere noe så "kraftig" at lukta setter seg i mat osv. Tror derfor det kanskje kan være noe gass eller noe som lekker i skapet? Kan nevnet at kjøleskapet er ganske nytt, fra i sommer. Er av typen Bosch kombiskap, kjøleskap nederst og fryseboks øverst. Noen som har noen ideer eller erfaringer om lignende? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har ikke erfaring med dette, men det finnes matvarer som kan sette smak på annet, så jeg ville nok ikke utelukket det helt. Har du sjekket om det er noe som står åpent og kanskje burde vært hevet i søpla? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Høres ut som det lekker gass i kjleskapet. Gassen lukter rart og jeg ser for meg at den også kan sette smak på maten. Skulle dette stemme så vil kjøleskapet slutte og virke ganske snart. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Høres ut som det lekker gass i kjleskapet.Gassen lukter rart og jeg ser for meg at den også kan sette smak på maten. Skulle dette stemme så vil kjøleskapet slutte og virke ganske snart. 7850396[/snapback] Jeg tror jeg stemmer for at du enten bør ta et skippertak og faktisk vaske, eller at skapet ditt lekker gass. Usikker på hvordan man tester dette, men kjøl/frys servicefolk har som regel peiling. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Høres ut som det lekker gass i kjleskapet.Gassen lukter rart og jeg ser for meg at den også kan sette smak på maten. Skulle dette stemme så vil kjøleskapet slutte og virke ganske snart. 7850396[/snapback] Jeg tror jeg stemmer for at du enten bør ta et skippertak og faktisk vaske, eller at skapet ditt lekker gass. Usikker på hvordan man tester dette, men kjøl/frys servicefolk har som regel peiling. 7850432[/snapback] Ja, blir nok (dvs, mora mi ) blir nok å vaske og sjekke. Om det ikke gir seg over helga blir det nok tid for å ringe servicefolk. Regner med at det ikke er farlig med litt gass i små mengder om det faktisk lekker gass, men med smaken det setter på uforsegla mat gidder i allefall ikke jeg ete det. Blir nok brødskive og nugatti på meg... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Moderne kjøl-/fryseskap skal ha tilnærmet luktfri kjølemedium ("gass"). Hvis det skulle være lekkasje i kjølesystemet vil du fort merke at det ikke kjøler nok. Tror at du og mor får prøve å vaske skikkelig før du gjør noe mer. Og husk å ta ut alle hyller slik at dere kommer til alle kriker og kroker. For tekniske spørsmål kan du ringe din lokale servicekontakt eller importør BSH på tlf 22660600. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Moderne kjøl-/fryseskap skal ha tilnærmet luktfri kjølemedium ("gass"). Hvis det skulle være lekkasje i kjølesystemet vil du fort merke at det ikke kjøler nok. Tror at du og mor får prøve å vaske skikkelig før du gjør noe mer. Og husk å ta ut alle hyller slik at dere kommer til alle kriker og kroker. For tekniske spørsmål kan du ringe din lokale servicekontakt eller importør BSH på tlf 22660600. 7851780[/snapback] Hm, lurer på hva det kan være da. Er liksom ikke noe spess med gammel mat der såvidt som jeg har sett. Nei, er vel bare å hive ut ting og tang da :!: Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Update: Da var kjøleskapet vasket og ordnet, og lukta er omtrent borte. Har nå hatt en melk stående, som ikke har smakt snodig. Vi fant ikke ut hva grunnen var, men det lukta litt rart i bakveggen på kjøleskapet, under vifta. Har danna seg noe is der også. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Eddikvann i et glass fjerner mye rar lukt. Evt å vaske med eddikvann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå