Gå til innhold

PROBLEM! HJELP!!

Tigeren

Anbefalte innlegg

I dag satt jeg som vanlig foran PCen... plutselig (når jeg gikk inn i CS) skrudde den seg bare av! Den vil ikke på igjen!

D.v.s. Det er strøm på alt og sånt og alle viftene går, men når jeg slår den på vises ingenting på skjermen, PCspeakeren sier ikke beep, ingenting skjer!

Noen som har peiling på hva som er galt????

Kjøpte pcen i juni:

AMD 1900+

MSI K3 Ultra

512 MB DDR 266 (Apacer)

GeForce TI4400 (Creative)

+ brenner og sånt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-01 20:11, skrev Kjetil Lura:

Noe som er blitt ødelagt? Prøv å resette bios'en.

Nei, tror det er skjermkortet som en fucka jeg, kjøp nytt og test, ev. lever tilbake =)

En venn av meg hadde samme problemet, viste seg at skjermkortet var brendt opp

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 20:18, skrev kaka13:

Quote:

Den 2002-12-01 20:11, skrev Kjetil Lura:

Noe som er blitt ødelagt? Prøv å resette bios'en.

Nei, tror det er skjermkortet som en fucka jeg, kjøp nytt og test, ev. lever tilbake =)

En venn av meg hadde samme problemet, viste seg at skjermkortet var brendt opp

Kjøp nytt skjermkort for å teste ??? oO

Nei rs heller bios som kjetil sier, er nok det smarteste ja.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa et annet skjermkort, og resatt biosen uten resultat.. Alt så normalt ut, og det var ingenting som lukta svidd rett etter den slo seg av (første jeg gjorde var å åpne og kikke!).. Jeg liker ikke dette! Først streika lydkortet i forrige uke (men jeg har heldigvis innebygd også) og nå streiker hele PCen!

Har ikke gidda og skrudd ut hovedkortet ennå for å sjekke grundig, men dette blir vel det neste (?)..

Regner med det enten er HKet, prosessoren eller RAMen. Hvordan sjekker jeg hva det er? Syns det er litt merkelig og siden ingenting lukta svidd.. Da HKet til en kamerat ble ødelagt var det en ting som sprakk og det lukta, men ikke tegn på det hos meg..

PCdemonen min er sint :smile:

Noen andre forslag??

Edit:

(PS: det var et gammelt TNT Vanta kort, men det virker, og det burde vel ike ha noe å si?)

:roll:Eye of The Tiger! :roll:

[ Denne Melding var redigert av: Tigeren på 2002-12-02 00:42 ]

Lenke til kommentar

Test CPU og hovedkort i en annen PC, hvis det er mulig. Det er nok den eneste muligheten for at du kan konstantere at det er noen av de som er defekte :smile:

Lykke til!

Forumet beste side finner du her.

#hw.no@undernet

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-12-02 00:47 ]

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet RAM brikkene en og en, og det startet ikke da heller.. (jeg regner ikke med at begge er blitt ødelagt på likt i tilfelle!)

Han jeg bor sammen med har Pentium, så det kan bli stress å prøve prosessoren og HKet i en annen PC...

Lenke til kommentar

Kan være at ett eller annet har løsnet litt fra hovedkortet...

Prøv spesielt å trykke alle tilleggskort og RAM på plass. Det trengs en avpasset dose makt for få disse til å sitte skikkelig.

[ Denne Melding var redigert av: SgtPepper på 2002-12-02 02:17 ]

Lenke til kommentar

Takk.. det tenkte jeg ikke på.. det er ikke på HKet, men på en sånn USBsak... Det lyser 2 grønne og 2 røde i kombinasjonen som etter manualen betyr:

"Decompressing BIOS image to RAM for fast booting"

Kan det være rammen??

edit:

Jeg tenker å kanskje prøve RAMen i kameraten min sin maskin, men han er litt bekymret om min eventuelt ødelagte RAM kan ødelegge hovedkortet eller noe i hans maskin. Er det noen grunn til bekymring?

:roll:Eye of The Tiger! :roll:

[ Denne Melding var redigert av: Tigeren på 2002-12-02 03:51 ]

Lenke til kommentar

Noen som kan svare på om det kan være skadelig for manskinen til kameraten min om vi prøver min eventuelt ødelagte RAM i hans maskin?? Og eventuelt om det kan være skadelig å sette hans RAM i min (dersom det er HKet mitt som har forårsaket at RAMen er ødelagt)? Og.. RAMen hans er DDR400, noe hvilket mitt HK (MSI K3 Ultra) ikke støtter.. hadde dette gått i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...