Gjest medlem-105082 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Du har så mye igjen for å slutte å spise godterier og drikke brus. Tennene dine, pengene dine og at det gjør deg sløv. Jeg er vel ikke 70 kg, men ikke langt ifra. Noe som jeg tror er normalt på min høyde. Jeg synes det er passende, så jeg velger å holde meg her. Ja, sløv kan jeg love deg jeg er. Er vel bare en ting å gjøre med det Hvor lenge siden er det du var 61 kg? Tentke bare på hvor lang tid det tok før du nådde 70 kg Om du ikke gidder lage mat engang, er det nok lite håp for deg når det gjelder å gå opp i vekt. 7897694[/snapback] Vel, jeg gidder å lage mat. Men det er det at jeg er sløv til å lage hvis jeg holder på med ting. Da "gidder" jeg ikke. Og jeg prøver jo å gjøre noe med det. Derfor skrev jeg det her. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvis du er veldig unormalt tynn er det vel lurt å gå til en lege eller helsesøster å få de til å bestemme hvor mye og hva du skal spise sånn ca i løpet av en dag. Er selv ganske tynn, og er overbevist om at det nesten er umulig for meg å gå opp i vekt. Spiser ganske mye og ikke noe spesielt sunt, så det legger seg vel bare i blodårene tenker jeg^^ Er selv 17 år og tror vel kanskje at det er lettere å legge på seg når man er helt ferdig utvokset. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvis du er veldig unormalt tynn er det vel lurt å gå til en lege eller helsesøster å få de til å bestemme hvor mye og hva du skal spise sånn ca i løpet av en dag. Er selv ganske tynn, og er overbevist om at det nesten er umulig for meg å gå opp i vekt. Spiser ganske mye og ikke noe spesielt sunt, så det legger seg vel bare i blodårene tenker jeg^^ Er selv 17 år og tror vel kanskje at det er lettere å legge på seg når man er helt ferdig utvokset. 7921664[/snapback] Er ikke unormalt tynn, er bare slikt at jeg er tynn og jeg ikke føler meg bekvemt. Altså er tynn men ikke dødens Men jeg er enda ikke ferdig utviklet, har mest bare vokst i høyden, så bredden kommer vel etterhvert, så blir jeg vel tyngre. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Spis mye. Ha et forholdsvis høyt inntak av protein og sunt fett, og spe på med karbohydrater til du er oppe i et kcal-antall som overstiger dagsforbruket. Pass på å bruke kroppen en del også. Går du ikke opp i vekt da (muskelmasse, og litt fett) så er du syk, og bør snakke med legen Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Prioriteringsrekkefølgen bør bli: Karbs, protein og fett. Om han er treg med fysisk aktivitet, legger ikke proteiner seg på plass like bra. Om han gir kroppen en grunn til å ta til seg proteiner, les: trening, får han supplere med mer proteiner. Mesteparten av kaloriene han får i seg nå BØR være karbohydrater. Om han skal bruke penger på kosttilskudd, bør han gå for mass gainer (40% karb, 25-35% protein) Har selv slitt med høy forbrenning og laber matlyst. Det beste tipset til nå i denne tråden for ditt vedkommende vil jeg si er havregryn. Fiber=effektiv forbrenning. Høy forbrenning er ikke det samme som effektiv forbrenning, da altfor mye næring bare går rett gjennom en. Men anbefaler deg sterkt å begynne å trene. I din alder er trening med middels belastning en fordel, det er nå kroppen utvikler seg til å holde ut livsstilen du kommer til å få. Trener du nå, kan du legge forhold til rette for å gaine mye når vekten etterhvert begynner å komme naturlig Lenke til kommentar
Crex Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 spis mer! men ikke junk-food. du må ogsåtrenge for å holde god form. mitt hint: spis masse sunn mat. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hmm, bør vel begynne med havregryn jeg også da. Er ganske så tynn, bmi på bare 19 Syns jeg spiser mye men det hjelper vel lite da jeg er forholdsvis rolig av meg Men dere som spiser havregryn: Hvordan spiser dere det? Med melk og sukker og sånn eller? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Melk fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Gikk selv opp 15kg på 3 mnd. Oppskriften er som følger: risengrynsgrøt med masse meierismør og en slik milkshake de selger på apotekene. Tror det var rundt 1000kcal i en drink (blandet med vaniljeis eller hmelk). Denne shaken inneholder også det du trenger av viktige vitaminer. Prisen er sinnsyk, koster for normale personer uten resept rundt 350kr for 6 poser (6 Måltid). Jeg fikk 3 mnd på blå resept (les: gratis etter egenandelen). Anbefaler sjokoladesmaken Husk å ikke overdriv med usunn mat som sjokolade, junkfood etc. Du legger på deg, men alt av innvendige organer forfaller. Lykke til. PS: Har nå blitt feit, veier 74kg og er 172cm. Nå begynner "slankekuren". Skal ned på 68-70kg. Skulle ikke vært på den dietten mer enn 2 mnd Endret 12. februar 2007 av EskimoBob Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hadde jeg vært deg ville jeg heller prøvd å bytte ut litt fett med muskler, i stedet for å slanke meg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Melk fungerer ypperlig. 7928590[/snapback] Det gjorde visst det ja, nettopp spist en stor tallerken havregryn nå Tok på melk, en dæsj sukker og litt aprikossyltetøy i midten så det ikke ble så kjedelig smak. Veldig lettvint og mettende Lenke til kommentar
nih Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) meh Endret 4. mai 2007 av nih- Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 spis proteiner... 7847850[/snapback] Karbohydrater vil øke vekten mer da ... Spis mye, spis ofte - gjenomsnittlig hver 3 time. Hvis du syns du er jævla tyn, begynn å tren (da er det ekstremt viktig med et skikkelig kosthold) (Aner ikke om dette er nevnt, noe det muligens er - maktet ikke lese gjennom hele tråden. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Sier det igjen, og det er nevnt mange ganger. Tren, få i deg riktig mengde proteiner og karbohydrater, spis riktig og ofte. Helst 6 måltider om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå