Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tynn - Gå opp i vekt


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør den feitaste fyren i klassen din om kva og korleis han et. :) Er kanskje ikkje så lurt likevel i og med at du kan tette igjen blodårane dine...

Men for å vere seriøs: Lag deg spisevanar. Et til faste tider, frukost, lunsj, middag, kvelds. Du treng ikkje ete så mykje kver gong. Berre du kjem i gang skal du sjå at det ordnar seg. Dersom du ikkje driv med fysisk aktivitet, kan det vere ein idè å byrje med det. Det burde få opp matlysta. Meir musklar får du òg. Musklar veg faktisk meir enn fett... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Spør den feitaste fyren i klassen din om kva og korleis han et. :) Er kanskje ikkje så lurt likevel i og med at du kan tette igjen blodårane dine...

Men for å vere seriøs: Lag deg spisevanar. Et til faste tider, frukost, lunsj, middag, kvelds. Du treng ikkje ete så mykje kver gong. Berre du kjem i gang skal du sjå at det ordnar seg. Dersom du ikkje driv med fysisk aktivitet, kan det vere ein idè å byrje med det. Det burde få opp matlysta. Meir musklar får du òg. Musklar veg faktisk meir enn fett... :thumbup:

7844548[/snapback]

 

Hehe, god spøk ;)

 

Men ja, skal prøve å lage spisevaner. Er det ikke slik at de anbefaler ett måltid hver 3. time eller noe? Kan prøve på det også. Skal prøve å få i meg litt frukt og grønnsaker også.

 

Nei, driver ikke med fysisk aktivitet. Hadde jo hvert lurt å løfte vekter kanskje? Tenker ikke på skikkelig pumping på studio, men kanskje løfte noen manualer før jeg legger meg. Eventuelt på ettermiddagen.

 

Jo, jeg vet det burde gå fint når jeg setter meg inn i det og alt skjer som en "vane", men synes det er vanskelig og begynne.

 

Jeg vil jo virkelig gå opp i vekt. Hvis jeg bare går opp noen kg så er jo det en begynnelse.

 

Men tusen takk for at du hjelper til! Setter pris på det.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg har begynt å spise mer eller ikke, men jeg tjente noen kilo da jeg begynte å spise havregryn to ganger om dagen. En til frokost og en før jeg legger meg, bare bland med blåbærsyltetøy så smaker det nydelig :)

Merkelig nok så har jeg ikke spist det på noen dager, må ta meg selv i nakken nå. Sliter litt med det samme som deg, blir ikke så lett sulten og da har man lett for å drøye litt med å spise siden kroppen ikke sier i fra.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
[snip]

7845562[/snapback]

 

Havregryn ja. Spiser det noen ganger, men ble litt fort lei :( Har faktisk ikke prøvd med syltetøy. Kanskje det hjelper! Skal ta rådet ditt å spise det to ganger om dagen med syltetøy.

 

[snip]

7845745[/snapback]

 

Passe mett hver 3. time ja. Var det jeg hadde hørt. Har også lest hvis man synes mat er "kjedelig" så skal man lage små delikate måltid. Til middag har vi nesten alltid kjøtt, fisk, pølser, poteter. Skal prøve å få i meg ekstra mye nå.

 

[snip]

7847619[/snapback]

 

Ja, føler også sånn at folk ser på meg. Så det er derfor jeg skal klare å gjøre noe med det. Takk for linken var mange nyttige tips der. Skal prøve å følge alt jeg får!

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen! :thumbup: Verste med å være tynn er å få det komentert. De vet ikke hordan man har det. Bare de viste hvor trist man blir når man får høre slikt.

Lenke til kommentar
Verste med å være tynn er å få det komentert. De vet ikke hordan man har det. Bare de viste hvor trist man blir når man får høre slikt.

7847821[/snapback]

 

Hm, jeg mener faktisk ikke det er så ille, fordi jeg er klar over problemet og prøver å fikse det.

 

Synes det er verre at folk sier at det er så sykt vanskelig å gå ned i vekt og tror at det å gå opp i vekt er bare å sitte stille + spise burgere

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Og spise mye tror jeg ikke fungerer igrunn, har jo alt med hvor høy forbrenning du har i kroppen. Det du kan gjøre er jo selvsakt og begynne og trene, dette gjør at du legger på deg muskler og du vil bli "tykkere" grunnet at musklene vokser. Dette vil igjen medføre til at du spiser mer, grunnet at kroppen roper etter mer næring.

 

Går selv på protein drinker etter trening, og skal begynne med dette hver dag. Har hørt at om du spiser mye av sund mat, feks fisk, kjøtt, egg etc. Så vil du igrunn legge på deg. Men dette fungerer tydeligvis ikke på meg heller. Er svært tynn til å være i min alder, men dette ligger også i genene til familien.

 

Så jeg skulle kjøre igang et prosjekt iløpet av neste mnd, hvor jeg bare skal spise sunn, men fet mat, som biff, salat etc hver dag i en mnds tid for og se om dette hjelper.

 

Du får jo også fedme kurer (tror det er det det heter) på helsekost butikker, evt trenings studioer. Dette er pulver, sjokolader etc som gjør at du stopper forbrenningen samt at legger på deg grunnet dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hm, jeg mener faktisk ikke det er så ille, fordi jeg er klar over problemet og prøver å fikse det.

 

Synes det er verre at folk sier at det er så sykt vanskelig å gå ned i vekt og tror at det å gå opp i vekt er bare å sitte stille + spise burgere

 

Jo, greit nok det. Men synes ikke det er så artig å få høre det nesten vær dag ;)

Blir ganske så lei av det.

 

[snip]

7847921[/snapback]

 

Tror jeg har ganske høy forbrenning. Skal begynne å løfte litt vekter nå. Ikke så altfor tunge, men sånn at jeg hvertfall får startet. Har sankket med faren min om å få kjøpe slike "proteinshaker" og noe som heter "Weightgainer" eller no, som gjør at du legger på deg. Tentke jeg bare skulle ta det, gå opp i vekt, forså prøve å holde meg på den vekten jeg ligger på etterhvert. Men det fikk jeg ikke låv til, fordi han mente jeg bare skulle spise ordentlig mat. Jo greit at jeg må spise ordentlig mat goså. Men weightgainer hjelper meg jo på vei.

 

Men skal følge tipsene deres, og spise ofte og bli passelig mett. Så skal jeg se om jeg går opp i vekt. Skal også gi dere tilbakemeldinger her hvordan det går!

 

Tusen takk.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å gå opp i vekt, og å bli feit. Det du er ute etter er å fremdeles se bra ut, men bli litt større, ikke sant? Da er det kun trening og kalorioverskudd (spis mer enn du forbrenner) som er trikset. Gå inn på trenings-delen av forumet og les stickyene, der står det mye interessant for deg :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
[snip]

7861125[/snapback]

 

Jeg har lyst til å gå opp i vekt å få normal kroppsvekt i forhold til høyden samtidig som ser ser bra ut. Det er ikke snakk om å bli feit :)

 

Skal nå begynne sånn smått å gå på treningsstudioet. Og bruke endel vekter vi har nede i kjelleren. Latskapen skal bort.

 

[snip]

7861188[/snapback]

 

Haha, ja ned i vekt ja :p Skal prøve å ikke gå for mye opp. Mantits :!:

Lenke til kommentar
Haha, ja ned i vekt ja :p Skal prøve å ikke gå for mye opp. Mantits  :!:

7861354[/snapback]

Så lenge du kontrollerer matinntaket, så du ligger i litt overskudd men ikke for mye, og du spiser sunt og trener godt, så er det ikke snakk om å "gå for mye opp". Det er ikke sikkert at du klarer å holde på sixpacken hele året, men om du har kontroll på hva du gjør så blir du aldri feit.
Lenke til kommentar
Ikkeno farlig å trene for mye

7861435[/snapback]

Å trene for mye er "farlig", samme om man er på steroider eller ikke. Å bli overtrent suger. Det suger også å skade seg fordi man ikke lyttet til kroppen, og få problemer som man må slite med i lang tid.

 

Men å trene mye, ikke for mye, det er neppe skadelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...