Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på og få til et program til bruk i bedriften min.

Men siden eg er grønn på programmering så må eg få andre til og lage dette.

Det eg lurte på er om følgende er komplisert og utvikle. :hmm:

Tenkte en funksjon der kunder kan ha et ikon på skrivebordet og ved og klikke på det så vil det bli sent en mail til meg om at di har arbeid som skal hentes.

Eventuelt at di får opp et skjema som di sender til meg.

Er dette muligt/vanskeligt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er fint mulig, og ganske enkelt i de fleste RAD programmeringsspråk, som Visual Basic, eller .NET språkene. (System.Net.Mail namespace)

7844355[/snapback]

Hvis de har mail så har de som regel tilgang til internett også. Hvorfor ikke lage en webside hvor de fyller inn et skjema? Og en link til websiden på desktop'n :)

Dessuten krever vel System.Net.Mail at man setter opp innstillinger for SMTP... Dette er noe herk på bærbare som flytter seg rundt på forskjellige ISP'er med forskjellige regler for SMTP. Og 99% av vanlige brukere aner ikke hvilken SMTP server de skal bruke heller, så det kan bli problemer med installering.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=307

Legg inn en beskjed der, så får du sikkert en 14 åring til å gjøre det for deg raskt og billig.

Lenke til kommentar

I vb6 er det enkelt å lage et slikt program ved hjelp av MAPI kontrollene. Til distribusjonen kan man så bruke vb6 sin Package and Distribution Wizard. Her må man mellom annet huske å inkludere msmapi32.ocx og for sikkerhetskyld også msvbvm60.dll slik at det ikke bare kan gå på winXP, men også på Vista.

PS. Har selv laget et slikt program, distribuert det til bærbare pc'er med winXP, og der funker det uten problemer, men har ikke fått testet det på Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...