Gå til innhold

Er riskrem sunt ?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt du har i deg påvirker kroppen din på en eller annen måte. Å gi noe et sunt stempel og noe annet et usunt stempel, er ikke bare misvisende, men kan også gjøre at du går glipp av mye godt.

Hvorvidt noe er sunt eller usunt påvirkes også i stor grad av hvilken kosthold- og ernæringsekspert eller heksedoktor/kvaksalver man velger å tro på, da alle har en egen teori om hva som skal hjelpe oss til å bli store, sunne og sterke.

Fiberkavring er nok helt sikkert "sunnere" enn riskrem, men en klatt riskrem i ny og ne vil nok ikke påføre deg noen større skade eller forkorte livstiden din betraktelig. Den gode sinnstemningen du vil komme i etter å ha spist "verdens beste riskrem" har nok mye mer å si for din generelle helse, enn de eventuelle skadene riskremen vil påføre deg.

"Alt med måte" var det engang en vis mann som sa.

Lenke til kommentar

Sunt; nei, ikke så veldig.

Godt; ååhh..jaaaa.

Enig med over; det er verdt en kladd i ny og ne. Jeg hadde ikke hatt betenkligheter i det hele tatt.

Det er svært lite som bare er sunt. Veldig lite faktisk.

Spis en ekstra kladd for meg også, som bare har spist soyavarianten de siste fem årene. :ermm:

Lenke til kommentar

Altaå grøten i seg selv er sånn passe sund uten sukker og smør... du blander i krem, sukker, mandelesens/mandler så kan du tenke deg selv... at det ikke er så veldig sundt... men er vistnok bedre enn f.eks godteri, potetgull o.l

Det er mye fett og karbohydrater i riskremen også + evt sausen/syltetøyet du bruker....

Men det er ikke bare tome kallorier..

Lenke til kommentar

Hvis man VIL det skal være sunt, så får man "plukke det litt fra hverandre".

Jordbær er sunt, en skikkelig C-vitamin bombe.

Melk/fløte gir kalsium, riboflavin, B12 osv. Ris gir litt proteiner.

Så næring er det. Men da har vi ikke ofret sukker og fett en tanke.

Det vil nok være betraktelig bedre med en bolle fylt med friske jordbær, eplebiter og bananskiver om man skal ha det bare sunt.

Men det er lov å kose seg litt av og til, f.eks med ris i frutti.

(Kanskje ikke hver dag. :ermm: )

Lenke til kommentar

det er bedre og spise en slik istede for en del annet... Det er trosalt ikke bare tomme kalorier slik som en sjokolade... så får du valge mellom denne eller en snikkers... så velger du denne, men den er ikke så sunn, men grei som ett mellommåltid viss valget er lite...

Lenke til kommentar
Hva med Tine's "Rislunsj" da... Er det noe spesielt usunt?

Rislunsj.jpg

7867461[/snapback]

den er i allefall kjempegod :!: bortsett fra at den med bringebær & rips er mye bedre!

Jeg spiste en slik til frokost hver dag i et halvt år, og jeg har da overlevd ;)

7890222[/snapback]

Helt enig! bringebær og rips :) spiser det nesten hver dag.. :p

Lenke til kommentar
Hva med Tine's "Rislunsj" da... Er det noe spesielt usunt?

Rislunsj.jpg

7867461[/snapback]

den er i allefall kjempegod :!: bortsett fra at den med bringebær & rips er mye bedre!

Jeg spiste en slik til frokost hver dag i et halvt år, og jeg har da overlevd ;)

7890222[/snapback]

Helt enig! bringebær og rips :) spiser det nesten hver dag.. :p

7890973[/snapback]

Bare en slik til frokost?

Inneholder... tja ca 100kcal... det ultimate er vell 250-300 for en bra dag fram til lunsj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...