Gå til innhold

Vista til HALV pris på Windows markedplace

Anbefalte innlegg

Men er dette oppgraderingslisenser? Er vel det?

Det er jo forsåvidt ikkje noke problem, eg har jo XP PRO lisens på min Dell X1...

Må installasjonen startes fra XP'n som er installert?  Kan man da kanskje installere den over nettverket, den jævla dvd-romen på bærbarn fant ut at den ville streike i nå.

7981278[/snapback]

Du kan installere fra nettverket med f.eks daemon Tools....

Det med om Windows Vista oppgraderingen må starte fra Windows eller ikke, ble jeg mer usikker på i dag. Fikk jo den nye $54 Home Premium lisensen min, og la den inn på stue pc'en som jeg hadde installert før i dag. Det var en clean install direkte fra boot DVD (har endelig fått boot DVD nå!! :w00t: ).

Men når jeg la inn lisens koden, funka det ikke. Det sto at koden kun var for oppgradering.

Så jeg slettet alt, la tilbake et MCE image jeg hadde og startet Vista derfra. Gjorde en "clean install" siden jeg kun fikk valget avansert installasjon (den påsto at språket ikke var likt, men hadde norsk MCE og norsk Vista). La inn lisenskoden under installasjon, og da jeg kom meg på nett, fikk jeg aktivisert uten problemer.

Men det var jo strengt tatt ingen oppgradering jeg tok. For jeg fikk jo aldri valget til å oppgradere.

På Ultimate lisensen min, gjorde jeg vel det samme, siden jeg startet installasjonen fra XP. Har planer om å prøve en ny helt "clean installasjon" når jeg skal legge inn Vista på nytt om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her som i går. 'Kjøp venter'. Og pengene er forsvunnet fra konto. Har heller ikke fått svar på mail. Sendte en ny i dag. Begge mailene ble sef. skrevet på engelsk.

Liker ikke at pengene er gått ut av konto og at de ikke har svart på mail heller. Håper dette går bra. Ellers blir jeg rimelig furten.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Håper det ordner seg. Vet ikke om Microsoft kanskje har noe problemer med mailen om dagen.

Jeg har fortsatt ikke fått lisenskoden på mail fra familierabatt tingen, noe som det sto at jeg skulle få.

Fikk lisenskoden rett på skjermen, så det er ikke noe problem, men siden det sto at jeg skulle få mail er det jo litt rart.

Bestilte nok en $54 lisens i dag, og fikk også den koden rett på skjermen. Men ingen mail.

Tenkte at vi skal jo ha Vista i noen år fremover, og 350 kroner for en lisens er utrolig billig. Du får jo ikke XP lisenser nå en gang til 350 kroner. I alle fall ikke for en oppgraderings lisens.

Og lisensene virker jo både på Norsk og Engelsk Vista.

Men som sagt, håper det ordner seg for dere. Jeg fikk aldri Kjøp venter, fikk bare kan ikke gjennomføre kjøp de siste gangene jeg prøvde.

Og like greit var det, for da fant jeg jo familierabatten.... :-)

Lenke til kommentar

Jeg har fått mail fra [email protected] med ordre-bekreftelse ,keys og annet info.

Dessverre handlet ikke som jeg nevnte under postnr:97, at jeg kunne tenkte på det, så jeg bestilte selvfølgelig, Home familie pakke, ikke bare en men to.

Sitter nå på så mange Vista lisenser , at jeg ønsker Jul omgående, helst i morgen, slik at jeg kan rettferdiggjøre, alle innkjøp, overfor ….meg.

Ellers det vitner alt dette, med at det fungerer for noen og ikke for alle, at info som blir lagt inn, påvirker en del ting. Det vil si at det er tilfeldigheter.

Om dette er totalt feil, dvs at det finner sted i det hele, å kjøre slik vi gjør, vil ikke overaske meg om jeg får mail, hvor pengene mine annonseres returnert og kode annullert.

Det gjenstår å se!

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Jeg har fått mail fra [email protected] med ordre-bekreftelse ,keys og annet info.

Dessverre handlet ikke som jeg nevnte under postnr:97, at jeg kunne tenkte på det, så jeg bestilte selvfølgelig, Home familie pakke, ikke bare en men to.

Sitter nå på så mange Vista lisenser , at jeg ønsker Jul omgående, helst i morgen, slik at jeg kan rettferdiggjøre, alle innkjøp, overfor ….meg.

Ellers det vitner alt dette, med at det fungerer for noen og ikke for alle, at info som blir lagt inn, påvirker en del ting. Det vil si at det er tilfeldigheter.

Om dette er totalt feil, dvs at det finner sted i det hele, å kjøre slik vi gjør, vil ikke overaske meg om jeg får mail, hvor pengene mine annonseres  returnert og kode annullert.

Det gjenstår å se!

7986442[/snapback]

Hvor mye måtte du betale for dette og hvilke versjoner av Vista er de? Og hvor mange?

Lenke til kommentar
Hvor mye måtte du betale for dette og hvilke versjoner av Vista er de? Og hvor mange?

7986619[/snapback]

Regner med at det er samme som jeg har kjøpt, altså familietilbudet til MS. Da får du to Home Premium lisenser når du har Ultimate lisens. I post 97 ser jeg at han har kjøpt en Ultimate lisens (og en Home premium)...så kanskje det gikk å bestille 4 Home premium lisenser på en Ultimate lisens....?

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Kjøpte to Home premium med familierabbatten i dag, fikk omgående svar med lisens på mail, akkurat det samme som da jeg kjøpte premium lisensen.

Lurer på om noen tuller med adressen både på jetcarrier og mail adressen som blir brukt.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en mail hvor jeg skulle bekrefte adressen min fra [email protected]. I denne mailen stod det bare 'Klikk'. Det var ikke noen hyperlink på den. Lurer på om dette er hva som er gått galt med meg? Siden jeg ikke fikk bekreftet??

Fikk dere andre en slik mail?

7987141[/snapback]

Fikk også en slik mail når jeg registrerte en ny konto i går.....bare Klikk, ingen link.

Kong Basse Postet i dag, 21:20

Hilke mail domener har dere som ikke har fått dette til? -Bruker dere noen .no domener, mens dere andre kanskje bruker hotmail.com eller noe?

Jeg har forsøkt med tre mail adresser: to som ender på myhken-mail.net og en på epostkonto.com.

Godaddy.com hoster de to første, VPS'en min hoster den siste. Så rart om det skulle være feil på tre adresser fordelt på to domener / fysisk hosting.

Har ikke spam filter eller noe annet aktivert.

Men de må ha gjort noen endringer. For forrige uke fikk jeg bestilt og Digital locker lagret all info (kort info + adresse)

Når jeg denne uken prøvde å kjøpe en ny lisens med akkurat den samme informajonen (brukt det som var lagret) gikk det plutselig ikke.

Kortet funker fint (har brukt det flere steder i etter tid) og Marketplace sier at det er noe feil med adressen.

Så et eller annet har skjedd der borte.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Jeg fikk en mail hvor jeg skulle bekrefte adressen min fra [email protected]. I denne mailen stod det bare 'Klikk'. Det var ikke noen hyperlink på den. Lurer på om dette er hva som er gått galt med meg? Siden jeg ikke fikk bekreftet??

Fikk dere andre en slik mail?

7987141[/snapback]

Fikk også en slik mail når jeg registrerte en ny konto i går.....bare Klikk, ingen link.

Kong Basse Postet i dag, 21:20

Hilke mail domener har dere som ikke har fått dette til? -Bruker dere noen .no domener, mens dere andre kanskje bruker hotmail.com eller noe?

Jeg har forsøkt med tre mail adresser: to som ender på myhken-mail.net og en på epostkonto.com.

Godaddy.com hoster de to første, VPS'en min hoster den siste. Så rart om det skulle være feil på tre adresser fordelt på to domener / fysisk hosting.

Har ikke spam filter eller noe annet aktivert.

Men de må ha gjort noen endringer. For forrige uke fikk jeg bestilt og Digital locker lagret all info (kort info + adresse)

Når jeg denne uken prøvde å kjøpe en ny lisens med akkurat den samme informajonen (brukt det som var lagret) gikk det plutselig ikke.

Kortet funker fint (har brukt det flere steder i etter tid) og Marketplace sier at det er noe feil med adressen.

Så et eller annet har skjedd der borte.

7987323[/snapback]

Men når du første gang kjøpte Vista Ultimate, da det gikk bra. Fikk du da hyperlink på 'klikk'?

Lenke til kommentar

Jeg startet nå akkurat nedlastingen av vista, så det er ingen tvil om at det fremdeles virker. Husk at dere på billing adress skriver akkurat det som står på kredittkortet (noen har ikke mellomnavn her, mens noen har mellomnavn)...

Jeg fikk litt problemer med telefonnr, det gikk ikke med mobile, så jeg tok heller fasttelefonen til muttern, da gikk alt slik det skal :D

Lenke til kommentar
Jeg startet nå akkurat nedlastingen av vista, så det er ingen tvil om at det fremdeles virker. Husk at dere på billing adress skriver akkurat det som står på kredittkortet (noen har ikke mellomnavn her, mens noen har mellomnavn)...

Jeg fikk litt problemer med telefonnr, det gikk ikke med mobile, så jeg tok heller fasttelefonen til muttern, da gikk alt slik det skal :D

7987383[/snapback]

Fikk du den mailen jeg nevnte over? Hvor du måtte bekrefte E-post adressen. Stod det 'Klikk' i den med hyperlink?

Lenke til kommentar

Her er noe av mailen fra EDIT: [email protected] (Linken nederst er mye lenger)

BEKREFT KONTO

Hvis du vil unngå uautorisert kontoopprettelse, må du bekrefte e-postadressen din. Vi bruker denne e-postadressen til å sende deg viktige meldinger om kontoen. Enkelte Windows Live ID-webområder og -tjenester krever også at du bekrefter e-postadressen din.

Hvis du vil bekrefte denne e-postadressen, merker og kopierer du følgende kobling. Åpne en webleser og lim inn koblingen på adresselinjen. Trykk Enter på tastaturet og følg instruksjonene som vises.

https://accountservices.msn.com/EmailPage.s...emailid=4c09d15

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Her er noe av mailen fra [email protected] (Linken er mye lenger)

BEKREFT KONTO

Hvis du vil unngå uautorisert kontoopprettelse, må du bekrefte e-postadressen din. Vi bruker denne e-postadressen til å sende deg viktige meldinger om kontoen. Enkelte Windows Live ID-webområder og -tjenester krever også at du bekrefter e-postadressen din.

Hvis du vil bekrefte denne e-postadressen, merker og kopierer du følgende kobling. Åpne en webleser og lim inn koblingen på adresselinjen. Trykk Enter på tastaturet og følg instruksjonene som vises.

https://accountservices.msn.com/EmailPage.s...emailid=4c09d15

7987599[/snapback]

Ja, men det var ikke den mailen jeg mente. Men denne: The Digital Locker <[email protected]> wrote:

Klikk

Som ikke har hyperlink i 'Klikk'. Iallefall ikke hos meg. Enn hos deg da? Denne mailen stod det at man måtte bekrefte på. Men det var som sagt ikke noe hyperlink der. Så jeg har misstanke om at det er det som gjør at det har gått galt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...