Gå til innhold

Vista til HALV pris på Windows markedplace

Anbefalte innlegg

Hvordan skriver du telefon nummeret ditt?

Her er hvordan jeg gjorde det:

dl002.jpg

fyller du ut slik så skal det jo gå...hvis de ikke har lagt inn noen sperrer da.

Kan jo være at noen fra Microsoft Norge titter innom her en gang i blant....

Men prøv med oppsettet over, og hvis det da ikke går, så er det noe nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må prøve deg fram, med div. kombinasjoner eller du må få banken din å legge en adresse til på kontakt info.

Det kan variere mellom adressens kompleksitet.

Men uansett må på et sted komme fram adressen som banksystemet skal kontrollere data dine imot, tror jeg.

7964722[/snapback]

Jeg skjønner det, men nå har jeg forsøkt Visa, MasterCard og AmEx og det funker ikke. Banken endrer ikke adressen til annet enn det man har i folkeregisteret. Overrasker meg bare at ingen andre har hatt tilsvarende problem.

Skrev ellers adressen og telefonnummer slik som du gjør over.

Endret av iau
Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet og var i ferd med å gi opp.

Men etter at jeg fikk inn den norske adressa mi som er oppført på min konto i banken, så ble jeg fattigere med 259 dollars.

Men jeg husker dessverre ikke hvordan og hvor, men det var nok på adresse felten.

Husker godt at jeg startet med å fylle de nederste linjer med minimalt informasjon, til jeg hadde ikke merknader om manglende info der.

Men det er ikke sikkert det fungerer for deg.

Min adresse er 1000 Norge, ingenting annet, bare for å illustrere. Så kanskje det er lettere enn en adresse i byen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde det samme problemet og var i ferd med å gi opp.

Men etter at jeg fikk inn den norske adressa mi som er oppført på min konto i banken, så ble jeg fattigere med 259 dollars.

Men jeg husker dessverre ikke hvordan og hvor, men det var nok på adresse felten.

Husker godt at jeg startet med å fylle de nederste linjer med minimalt informasjon, til jeg hadde ikke merknader om manglende info der.

Men det er ikke sikkert det fungerer for deg.

Min adresse er  1000 Norge, ingenting annet, bare for å illustrere. Så kanskje det er lettere enn en adresse i byen.

7964885[/snapback]

Adressen min er med gatenavn (ikke bare postnr/-sted).

Støter på to ulike problemer. Den ene er en direkte feil der den avviser kortet mitt, mens den andre er "purchase pending". I enkelte tilfeller så får jeg gjennom bestillingen slik at den får status "Pending", men ikke noen download mulighet. For øyeblikket har jeg 4 pending, så da har bestillingen tydeligvis passert den automatiske sjekk og så er den i det store intet og venter på en eller annen ny sjekk (vil selvsagt cancellere alle untatt én).

Er det andre steder man kan kjøpe Vista Ultimate (engelsk utgave) upgrade og få downloade den med en gang?

Endret av iau
Lenke til kommentar

Det er best at du holder deg på en bestilling, til du får bekreftelse om Ok eller ikke OK.

ellers kan du risikere å få flerre Vista enn du trenger?

Nei det er vel ikke andre plasser til nedlastning enn der tror jeg.

Prøvde å finne noe fra min bestilling , men det er kun kvitteringen jeg får fram.

Ønsker at du får det til.

Lenke til kommentar

Takk for alle tips og forslag. Skulle ikke forundre meg om de har gjort noe som forhindrer utlendinger i å bestille. Får vel heller vente og se hvor mange Vistaer jeg har "vunnet" i kveld. Heldigvis er det ingen problemer å avbestille. Hadde bare håpet jeg kunne bruke kvelden på å installere, men det får heller vente til neste.

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk testet det ut på nytt. Har bestemt meg for å oppgradere nok en pc, og skulle bestille en Home Premium utagave. Men da skjedde det samme som du beskriver iau....jeg får ikke bestilt. Og det med denne samme profilen og kortet som sist (for det har blitt lagret der). Så de har helt klart lagt inn noen form for sperre.

Prøvde også å endre til en annen USA basert adresse (adressen til et av webhotellene mine....spurte om lov..), men det funka like dårlig.

Så kanskje det var en feil i systemet og når plutselig mange med Jetcarrier adresser bestilte Vista, sa systemet stopp.

Har også prøvd fra min VPS i England og min Dedikerte server i USA, og det samme skjer der. Så det er ikke IP adressene som er blokkert.

Kjipt da...men fikk uansett Ultimate til en billig pris...får kjøpe en OEM lisens til stue pc'en da...

Lenke til kommentar

Til myhken2

Niks, alt er som det var.

Dessverre måtte jeg prøve på det da, etter jeg leste det du nevner ovenfor. The results ble igjen 159$ fattigere.

Valgte den du hadde tenkt.

det gjenstår bare en ting å gjøre kun for min del, og det er å betale toll vel, slik at jeg kan sove godt.

(prøving og searching og finne løsningen er motivet mitt mange ganger, enn noe annet ser u.)

At det er slik, at folk kan ikke handle Vista på nett, noe som er så aktuelt for mange, og pris, er ikke alltid argument for mange tror jeg, men helst friheten å kjøpe og installere det man vil da og da, er kjempe mysterium for meg.

At ingen av nett butikkene har funnet løsningen her i Norge ??

(det er ikke rart at veien til piratbay blir kort for noen)

Lenke til kommentar
Men valgte du elektronisk nedlastning, eller å få sendt pakke? Siden du snakker om toll osv....

Jeg har kun prøvd elektronisk nedlastning.

7975572[/snapback]

Samme her. Jeg prøvde kun elektronisk nedlasting. Litt av vitsen var fordi jeg ville ha den med en gang. Har fremdeles et "Purchase pending". Mulig jeg ringer mitt kort selskap for å forhøre meg om tilleggsadresse, men tviler det går så bra.

Lenke til kommentar

Ja det var nedlasning, jeg valgte, ikke noe cd.

På adresse 1 skriver norsk adreese.

Adresse 2 ingeting

poststed blir: 4tall, WLinde Av

neste blir NJ

neste blir postmummer til NJ

sistefelt: telefon

Har brukt en hotmail.com adresse. Vannlig Visa fra postbanken.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Får fortsatt:

Vi kan ikke belaste kortet for kjøpsbeløpet. Kontroller faktureringsinformasjonen, og prøv på nytt.

Nå gjorde jeg som du beskrev over. Det som er rart er jo at det funket før helgen....

Kanskje prøve med et annet kort.., men det står jo at problemet er adressen.

Lenke til kommentar
Får fortsatt:

Vi kan ikke belaste kortet for kjøpsbeløpet. Kontroller faktureringsinformasjonen, og prøv på nytt.

Nå gjorde jeg som du beskrev over. Det som er rart er jo at det funket før helgen....

7977087[/snapback]

er vell kanskje fordi den er brukt opp? :hmm:

Lenke til kommentar
Får fortsatt:

7977087[/snapback]

er vell kanskje fordi den er brukt opp? :hmm:

7977132[/snapback]

Mystiske saker. Nå har jeg prøvd et tredje kort, VISA, siden hverken MasterCard eller AmEx gikk. Still no order...

Også eksperimentert ytterligere med adressen, uten at det har hjulpet.

Lenke til kommentar

Tror jeg gir opp, og satser på en OEM lisen istedet. Jeg vil jo da ha en Ultimate oppgradering, en Home Premium oppgradering og en Home PRemium OEM.

Burde jo dekke behovet mitt. Bare droppe å bytte så mye hardware på stue pc'en, eller bruke OEM lisensen på den tredje pc'en min....

Har jo tid til å finne ut av det, med 120 dagers muligheten..

Lenke til kommentar

Det er mulig atnoe har forandret, men at hos meg er valideringen veldig enkelt på grunn av adressa mi, som er postnummer og poststed----ingeting annet.

Slik er sattus hos meg nå. Lurer på om jeg skal prøve på den spesial tilbud for home fra MS for 59$ eller noe slik. Men det er ikke aktuelt enda. Har nok maskiner til det, men de fungerer med xp.

post-90860-1171902615_thumb.png

Lenke til kommentar

Hmm... har lest igjennom hele tråden først nå, og som jeg forstår, så går det ikke lenger å handle den fra usa, eller?

Hvis det går, kan man ikke da bare kjøpe en produktnøkkel, og kjøre en clean install fra en kompis sin vista-dvd? må den oppgraderes først altså?

Og mener å ha lest at alle dvdene er like, altså det eneste som skiller er coveret, og versjonen avhenger av hva slags cd-key du trykker inn...

Lenke til kommentar
Hmm... har lest igjennom hele tråden først nå, og som jeg forstår, så går det ikke lenger å handle den fra usa, eller?

Hvis det går, kan man ikke da bare kjøpe en produktnøkkel, og kjøre en clean install fra en kompis sin vista-dvd? må den oppgraderes først altså?

Og mener å ha lest at alle dvdene er like, altså det eneste som skiller er coveret, og versjonen avhenger av hva slags cd-key du trykker inn...

7978132[/snapback]

Men det er jo hele problemet....ser ikke ut til at vi får kjøpt kun serienummere mer..

Det eneste stedet du kan få kjøpt kun serienummer er via marketplace i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...