Fjøslukt Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hei.. Nettopp fått meg et Gforce 7800GS skjermkort (AGP) Snakket med flere dataforretninger som sier dette skal være veldig stillegående skjermkort, hvor det er en såkalt smart fan, altså at hastigheten skrus opp når varmen stiger. Men jeg synes kortet bråker, og viftehastigheten går konstant på full guffe. Er det en måte jeg kan stille det? Kjører nyeste nvidia driver... Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 det kan være at kjøleren ikke sitter helt 100% på eller evt. at den sitter litt skevt, så hastigheten faktisk er høy... Harald Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Driveren til kortet burde vel regulere den automatisk, men om den ikke gjør det, bruk f.eks SpeedFan til å stille hastighetene selv. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Fått tak i enda et 7800GS kort, men har også her problemer med at viftehastigheten går for fult. Greien er at når jeg legger inn nyeste foreware driveren så skrus hastigheten helt ned, slik at den er ganske stille, men etter vel 1 minutt, uten last på CPU/GPU starter viften for fult. Temperatur er ikke høy heller, så jeg skjønner ikke hvorfor hastigheten ikke vil ned? Flere tips? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 SpeedFan virket altså ikke? Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 SpeedFan virket altså ikke? 7862592[/snapback] Ikke på Vista nei... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ok, du kjører Vista ja. Vel, kan være Vista-driverene som ikke fungerer 100% i så fall. Er jo helt ferskt OS med ferske drivere. (En av grunnene til at jeg selv ikke kjører det). Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Ok, du kjører Vista ja. Vel, kan være Vista-driverene som ikke fungerer 100% i så fall. Er jo helt ferskt OS med ferske drivere. (En av grunnene til at jeg selv ikke kjører det). 7863446[/snapback] Hadde samme problemet med XP, derfor jeg skiftet for å se om det fungerte bedre med det. Nvidia har jo kommet med en del forskjellige versjoner av drivere til Vista, men det ser ikke ut til at det hjelper meg desverre:( Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Fant ut av det nå. Måtte installere ntunes før driveren. Men når jeg justerer GPU instillingene, ser jeg at valget temerpaturstyring har 79% viftehastighet på 40 grader, og da bråker det. Hvis jeg stiller den direkte, jsuterer jeg den til 40%, og det er passelig stille, men tenker hvis jeg vil spille blir den kanskje varm. Går det an å justere den viftestyringen slik at den ikke skal blåse med hele 79% ved 40%, men fortsatt ha automatisk justering, slik at jeg slipper å stille direkte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå