Gå til innhold

Problemer med iPod

Anbefalte innlegg

Har i en lengre periode hatt macversionen av iPod, kjørt på pcen med macdrive 5, ephpod og winXP. Dette har fungert bra nå i snart et år, men da jeg dyttet inn firewirekabelen i podden og pcen for å oppdatere spillelista skjedde ingenting. Dvs, i displayet på podden kom det firewire symbolet som vanligvis kommer, men på pcen skjedde ingenting. Prøvde deretter ipodden i win98SE, men samme problem der. iPodden fungerer som normalt ellers, men klarer altså ikke å koble seg til pcen. Noen som kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er kanskje å ta litt hardt i, men du kan formatere den slik at du slipper å bruke Macdrive. Dette velges ved å laste ned programmet for å oppgradere firmware fra Apple sine sider, kjøre dette og velge Gjennoppbygg. Da blir iPoden formatert i FAT32 slik at det blir Windows-versjonen.

Lenke til kommentar

Hmmm, prøvde å laste ned det programmet for å oppgradere firmwaren. Heller ikke det programmet finner iPodden, får beskjed om at den ikke er tilkoblet. Det som er merkelig er at det har funket perfekt før. Har forøvrig prøvd både firewireporten på hovedkortet og det som sitter på audigy kortet mitt.

Lenke til kommentar

Med resette regner jeg med at du mener å klemme inn menu+play samtidig. iPodden resetter seg automatisk og går inn i "linke" modus når jeg putter inn firewirekabelen fra pcen. Har også prøvd å resette den flere ganger uten at det hjelper. Noen som vet om apple har support på slike spørsmål? I prinsippet skulle den jo aldri ha funket på pcen, i alle fall ifølge apple. Da kan jeg vel ikke kreve support av dem heler?

Lenke til kommentar

sjekket litt på apple sine sider og det ser ut til at det koster cd 400 kr å bruke apple care support. så vidt jeg vet er apple care support noe annet enn vanlig apple support.

har ikke satt meg så veldig inn i dette her, men vet i alle fall at jeg ringte apple og så vidt jeg vet så har jeg ikke betalt noe for det (utenom tellerskritt)....

Apple har ofte fått skryt for support tjenestene sine, tror ikke de hadde fått det hvis det hadde kostet 400 kr å ringe dem :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 20:19, skrev Releazme:

sjekket litt på apple sine sider og det ser ut til at det koster cd 400 kr å bruke apple care support. så vidt jeg vet er apple care support noe annet enn vanlig apple support.

har ikke satt meg så veldig inn i dette her, men vet i alle fall at jeg ringte apple og så vidt jeg vet så har jeg ikke betalt noe for det (utenom tellerskritt)....

Apple har ofte fått skryt for support tjenestene sine, tror ikke de hadde fått det hvis det hadde kostet 400 kr å ringe dem :smile:

Du har ikke en link med en side hvor det står noen tlf nr? Mulig det bare er meg, men jeg brukte over en time og grave fram det apple care support nr, noe annet fant jeg ikke.

Kjenner desverre ingen med apple så jeg kan sjekke om det er pcen eller iPodden. Vurderer å stikke ned til eplehuset i trondheim for å høre om jeg får testa det ut der, men da dette er midt i eksamenstida har jeg ikke spesiellt lyst :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Dette står på apple.no sine sider:

Teknisk support

Hvis du vil ha teknisk support på telefon, ringer du 815 00 158. Du kan bruke dette nummeret for gratis telefonsupport i 90 dager fra kjøpsdatoen for de fleste Apple-produkter. Hvis produktet ditt dekkes av en AppleCare Protection Plan, slipper du også å betale for samtalen. Ellers betaler du fra NOK 362,81 hver gang du trenger support.

Jeg ringte Apple under 90 dager etter jeg hadde kjøpt min, så det kan jo forklare hvorfor jeg ikke betalte noe...

Hvis Ipoden din er mer enn 90 dager ville jeg bare stukket ned på eple butikken. Greit nok at du har eksamen snart, men her er det snakk om prioriteringer :smile:

du kan jo også prøve forumet på apple support sidene:

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.efb925c

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Var innom eplehuset i dag (tok litt tid, ja...), der funket ipoden normalt, så det må være pcen min det er noe galt med. Tenkte jeg skulle spørre en gang til på dette forumet før jeg formaterer os-disken og installerer winXP på nytt. Vet det finnes et ipod forum på apple.com, men det var det med engelsken da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...