RODA Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hei Skriver for et hifi-magasin på fritiden (Fidelity - www.audiofidelity.no) Da blir det noen bilder av høyttalere, forsterkere og sånn. Tenkte jeg skulle prøve noen av disse "smale" bildene på dere, og høre hva dere synes. Mvh Rolf Første objekt er Embla Audio Eana. Monoblokk på 125w ICE-basert. Disse selges ikke nå lengre, men det finnes nok noen par i norske stereoanlegg rundt omkring. Endret 1. februar 2007 av RODA Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Hmm.. Bildene sier jo ikke stort da... Kanskje bare min mening, men når jeg skal lese om div hi-fi utstyr, da liker jeg best å få bilder av tinga, sånn at man ser litt om hvordan de ser ut.. Jeg vet, er dårlig til å forklare edit: Men, selve bildene var råbra Endret 1. februar 2007 av Volvokongen Lenke til kommentar
RODA Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Hmm.. Bildene sier jo ikke stort da... Kanskje bare min mening, men når jeg skal lese om div hi-fi utstyr, da liker jeg best å få bilder av tinga, sånn at man ser litt om hvordan de ser ut.. Jeg vet, er dårlig til å forklare edit: Men, selve bildene var råbra 7845533[/snapback] Takker Ja, er enig med deg. Det bør være bilde av hele komponenten i omtaler. Dette er mer bilder jeg har brukt i tråder og for å prøve å gjøre disse boksene litt mer spennende. Har flere bilder, er det best å legge dem i samme tråd eller lage en ny? Mvh Rolf Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Bare legg dem ut her du .. Så får jeg sett dem og Lenke til kommentar
RODA Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Steen Duelund het en nå avdød høyttalerkonstruktør fra Damnark. Han viet livet sitt til å forske frem best mulig lyd fra blant annet høyttalere og kabler Her er et bilde av en av høyttalerne han konstruerte. Rimelig spesielle greier, med filt utenpå og spesiallaget det meste. Med dette bildet forsøkte jeg å gjøre høyttaleren litt monumental, samt at jeg i den vinkelen fikk "ren" bakgrunn. Dette bildet tok jeg med sola skinnende inn gjennom persiennene. Fikk litt sånn "Tequila Sunrise" feeling av det. Mvh Rolf Lenke til kommentar
helto Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Vil bare si at jeg synes det siste bildet der var skikkelig deilig...altså..det ser skikkelig eksklusivt ut!! Det var en skikklig stilig effekt å la sola skinne på den!! Det synes nå i hvertfall jeg... Lenke til kommentar
RODA Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Takker helto! Vi kjører på med litt kabler. Først Duelunds kreasjoner i ull, bakelitt og sølv. Noen som sa husflid? Prøvde å lage et litt hjemmekoselig bilde med geiteskinn under...... Så noen norske kabler fra PM Audio i Kristiansand. Dette er noen som heter Silk MkI, for anledningen med Furutech-kontakter. Ville ha et ordentlig nært bilde for å vise detaljer på kontaktene. Til slutt for denne gang noen dempeledd fra engelske Rothwell. Disse brukes mellom forforsterker og effektforsterker dersom man er plaget med støy eller for høyt volum tidlig på volumkontrollen. Igjen denne flotte skinnfellen Mvh Rolf Lenke til kommentar
RODA Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Her var det liv, RAI RAI Prøver med noen flere bilder, for å se om responsen kommer Et av de første høyttalerparene jeg testet var fra Focus-serien til Dynaudio. Dette er Dynaudio Focus 110 i Cherry/Kirsebær-finish. Som vanlig brukte jeg dette "flotte" geiteskinnet mitt, og jeg bygget opp litt under høyttaleren for å gi et "svevende" inntrykk. Jeg likte disse høyttalerne meget godt, men ville ha litt "mer av alt", så jeg testet og kjøpte storebror 140. Dette er Dynaudio Focus 140 i Rosewood/Rosentre. Ville lage litt drama, så jeg krøp ned på kne og tok bildet..... Kan jo også nevne at bildene er tatt med Olympus Mju400, og at beskjæring/komprimering og eventuell redigering er gjort med Picasa. Venter på Canon EOS350D, og har installert (men ikke lært meg å bruke) Photoshop CS2. Mvh Rolf Endret 2. februar 2007 av RODA Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Steen Duelund het en nå avdød høyttalerkonstruktør fra Damnark.Han viet livet sitt til å forske frem best mulig lyd fra blant annet høyttalere og kabler Her er et bilde av en av høyttalerne han konstruerte. Rimelig spesielle greier, med filt utenpå og spesiallaget det meste. Med dette bildet forsøkte jeg å gjøre høyttaleren litt monumental, samt at jeg i den vinkelen fikk "ren" bakgrunn. [bilde] Dette bildet tok jeg med sola skinnende inn gjennom persiennene. Fikk litt sånn "Tequila Sunrise" feeling av det. [bilde2] Mvh Rolf 7847360[/snapback] Sweet!! RIP Duelund! Har du flere bilder av Vifa XT-25 "hornet" (gjerne med mål .. har du en tommestokk)? jeg skal lage samme greia... ahh... herlig.. Hvilket element er mellomtonen/bassen? ... Peerless? *lyst å høre på* Steen Duelund var en sann entusiast! Pene bilder forresten... er nok litt å hente på teknikken, men du får prøve deg litt frem. Fidelity er en bra plass å hente inspirasjon til... Og jeg har ofte tenkt på å ta bilder av babyene mine jeg og da..., men krever litt innsats... Tenk dybdeskarphet, fokuspunkt og lyssetting, så er du godt på vei! Bruk gjerne stativ også for å kunne bruke lav ISO. Endret 2. februar 2007 av kiskogl Lenke til kommentar
RODA Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Pene bilder forresten... er nok litt å hente på teknikken, men du får prøve deg litt frem. Tenk dybdeskarphet, fokuspunkt og lyssetting, så er du godt på vei! Bruk gjerne stativ også for å kunne bruke lav ISO. Takker Her ramset du opp et par fremmedord for kameraet mitt..... Stativ er et must! Men lukkertid, blenderåpning, ISO..... Er ikke hva dette klarer. Håper og tror det bedrer seg når EOS 350D er på plass. Hadde vært meget interessant om noen tok for seg et bilde eller to og forteller hva som skulle vært gjort hvordan Legger ut et par til i farta. Klipch LaScala er en relativt VILL høyttaler. Horn for alle penga! Med resten av anlegget, bl.a single ended rørforsterkere blir det liv i leiren når Klipsch byr opp til dans. Her prøvde jeg å få til litt stemning med lyset inn vinduet og elektronikken som forer Klipschene med godlyd. Mvh Rolf Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 likte meget godt siste bildet i den siste posten. Hadde kanskje retta litt på det slik at vinduskarmen er helt horisontal da. Tøfft når vinklene treffer hverandre... f.eks: stereobenken møter linjene i hormene. Sjønner at du har begrensede muligheter med mju'en. De gamle mjuene er ikke de skarpeste kameraene nei..., så tror du får deg et godt løft med et DSLR... mye bra potensiale, så du får ta det med deg videre når du bytter kamera og prøv å utnytt kameraet for det det er verd. Ta bildene i raw og lek litt med dem. Da blir det nok saker. forresten....; De hornene så gromme ut.... *sikle* Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 "Dette bildet tok jeg med sola skinnende inn gjennom persiennene. Fikk litt sånn "Tequila Sunrise" feeling av det. cool.gif " Det bildet var skikkelig tøft. Likte varmen bildet ga.. Og det siste høyttaler bildet der du ser den fra undersiden likte jeg godt.. likte vinkelen.. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg synes ikke de første bildene var av de beste men det har absolutt bedre etterhvert som man kommer seg nedover. Så det er bare å fortsette. Angående Duelund husker jeg han fra Hifisentralen. Han var kontroversiell med sine tanker om fjerning av plast, bruk av linolje og selvfølgelig sine kabler uten noen form for plast. Han ble både tatt seriøst og han ble latterliggjort av flere. Lenke til kommentar
RODA Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Da var Canon EOS 350D på plass. Har prøvd masse og tar nok sin tid før jeg kan dette.......... Nileser på kompendiet og suger til meg av all kunnskap jeg finner. Prøver et lite bilde nå i alle fall. Har veldig sans for lite dybdeskarphet og effekten av det. Her er det RCA-kontaktene jeg ville vise: Mvh Rolf Lenke til kommentar
RODA Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Takker Lekte litt mer og fant ut jeg kunne få et større område skarpt med mindre blenderåpning og lengre lukkertid. Morro dette!! Mye mer kontroll over resultatet enn med kompaktkamera Mvh Rolf Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Takker Lekte litt mer og fant ut jeg kunne få et større område skarpt med mindre blenderåpning og lengre lukkertid. Morro dette!! Mye mer kontroll over resultatet enn med kompaktkamera Mvh Rolf 7905553[/snapback] du må passe på så du ikke blir ALTFOR hektet da.. jeg har nettopp svidd av 30000 kr.. :\ Lenke til kommentar
RODA Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Hehe, alt for glad i hifi til å bruke så mye penger på kamera R Lenke til kommentar
aGal Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Likte siste bildet ditt, og øverste bildet av de to bildene av Dynaudio Focus 110 i Cherry/Kirsebær-finish. Men i siste bilde ser det for meg ut som fokus detter litt tidlig ut på de "in/out put" sakene, om fukus bare var flytta bitte bitte litt hadde det vert bra etter det mine øyne ser... Endret 2. mars 2007 av aGal Lenke til kommentar
RODA Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Fortsetter litt...... Prøver jo å lære meg litt om dette kameraet. Dette bildet er av vacuum-rør som brukes inni rørforsterkere. Her har jeg tatt bilde av rørene for bruk i artikkelen, og derfor latt rørene være i fokus. Forsterkeren bak skal det også være bilder av andre steder i artikkelen. Mvh Rolf Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ikke det at jeg veit hva det er bilde av der, men det var veldig fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå