Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn fryser... hjelp?

Anbefalte innlegg

Håper dere gidder lese alt da :)

Søkte og fant en del sånne tråder, men fant ikke noe nyttig informasjon der.

Jeg har:

ABIT KN9 SLI, nForce 570 SLI,Socket-AM2, DDR2, 2XGbLAN, Firewire, ATX, 2xPCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB (Bare 1 sånn brikke)

XFX GeForce 7900GT 470M Xtreme 256MB GDDR3, PCI-Express, 470/1370Mhz (med Zalman VGA kjøler)

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

1X200GB HDD.

1X250GB HDD.

1X320GB HDD(ekstern).

TEMP

Temp i kabinettet: 24Cº.

Jeg har hatt dataen i snart et halvt år.

Har ikke hatt noen problemere, formatert flere ganger før.

I den siste tida syntes jeg den begynte å bli litt treg og det var et par ganger den hengte seg opp, så jeg bestemte meg for å formatere, under/etter formateringen møtte jeg på et par problemer.

Jeg hadde valgt at jeg skulle formatere og instalere windows på C:, men når jeg hadde instalert ferdig så fant jeg ut at det var D: (der jeg hadde backup) som hadde blitt formatert og E: windows hadde blitt instalert på.

Mistet ikke så viktige ting, men men.

Jeg syntes det var litt rart, men gadd ikke formatere pga det.

Ikke lenge etterpå frøs pc'n!

Og da skjedde det veldig ofte!

Så da hadde jeg nesten ikke noe annet valg enn å formatere igjen.

Da ble windows instalert på riktig partisjon.

Ikke lenge etterpå skjedde akkurat det samme som hadde skjedd forige gang!

Jeg hadde bare såvidt rekt instalere driverne(de som fulgte med dataen, og som har funket hele tiden før).

Dette gjorde jeg da tilsammen 4 ganger!

Etter den siste gangen skjer det ikke så ofte, men skjer 1-5 ganger om dagen.

Enten et par timer etter at jeg har skrudd på dataen, eller med en gang jeg har fått logget meg inn.

Jeg har denne dataen hos far min og pleier å la den stå på når jeg er hos muttern..

Når jeg da er hos muttern så er jeg online på mIRC, men etter hvert kan jeg se at den får (pinged out).

Når jeg da har kommet meg til far min igjen så reagerer ikke dataen i det hele tatt, altså den har gått i dvalemodus eller noe...som den ikke kommer ut av uten at jeg må restarte dataen.

Tipper da at det er det som skjer etter at pc'n fryser, men siden jeg restarter før det kommer opp så vet jeg ikke.

Har søkt etter virus/malware med Trend Micro PC-Cillin Internett Security 2006(registered).

Spyware med SpySweeper.

Ad Aware med Ad Aware.

Fant ingen verdens ting..

Jeg har prøvd å fjerne ting ifra oppstarten som jeg egentlig ikke trenger der, hjalp heller ingenting.

Har fjernet støv på alle viftene(7).

Har sjekket om jeg har stor nok strømforsyning i forhold til alle viftene/lysa/osv på http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Jeg skal ha ca 100W til overs.

Har prøvd å legge et par ultepper over, men den fryser allikevel :(

Takker for alle forslag på forhand ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.hørte noe om kabler som var for tette kunne ha noe med signal krasj noe greier.

pass på kablene, er de isolerte godt nok? kan det være en hd som er litt sleip. flashet bios. testet ram for ram, 1 ram om gangen, er vel memtest. kan være det.

test 1 ram omgangen med memtest i flere timer, til det er ferdig?

så ta ut ram 1 og sett in ram 2 i slot 2 og test videre.

strømforsyningen er ikke problemet her. den har 2 railer med 12 ampere og skal holde i massevis, 7900gt 51w litt mer på din versjon kansje max 55 watt.

såg du hadde maxtor, er den gammel? prøv uten den engang.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

k, Har flashet BIOS'n, skal få en 1024MB RAM på mandag, så får satse på at der er det...etter at jeg flasha BIOS'n har den bare pleid å klikke når jeg enten deler ting på et p2p program eller instalerer noe.

Alle kablene ser da hvertfall ut som er godt nok isolert.

Men HD som er litt sleip? Skjønte ikke helt hva du mente :p

Men har prøvd å kople ut en hdd å kjøre, så den andre og litt sånn.

Ingen ting som har funka noe særlig.

Er litt kjipt å sitte med den dataen her på LAN da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...