Gå til innhold

rett rekkefølge!

Gunder1

Anbefalte innlegg

Jeg har en plextor 12x brenner scsi plextor 40x cd-rom scsi. på et adaptec 2940, er det noen oppskrift på hvilken som skal stå evt: sist på kabelen?.

PS: jeg har et scsi kort liggende, er det en fordel å ha 2 kontrollerkort (1 cd.rom på hver), vil jeg brenne kjappere, sikrere??

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel...jeg har omtrent samme utstyr som deg, med 2 scsi harddisker også.. Har ikke hatt noen problemer whatsoever... har gitt cdspillere og disker id under 7 og satt dem random på kabelen. Tror ikke du trenger å tenke på det ... (har bare en kontroller, glemte å skrive det...:smile:)

anyone?

sof

"Svaret er 42"

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2001-12-20 09:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 08:56, Gunder1 skrev:

Jeg har en plextor 12x brenner scsi plextor 40x cd-rom scsi. på et adaptec 2940, er det noen oppskrift på hvilken som skal stå evt: sist på kabelen?.

PS: jeg har et scsi kort liggende, er det en fordel å ha 2 kontrollerkort (1 cd.rom på hver), vil jeg brenne kjappere, sikrere??

Anyone?

Hvor på kabelen enheten er plassert har ikke betydning. Det som har betydning er hviken ID enheten får tildelt og at termineringen er riktig. ID7 har høyest prioritet, deretter 6->.....1->..15->..8

Ville ha plassert brenneren på ID6 og f,eks cdrom på id5, mange muligheter. Husk KUN siste enheten skal termineres. dvs, setter du brenneren midt på kabelen så fjerner du termineringjumperen på denne, cdromen som sitter helt i enden på kabelen terminerer du med en jumper bak. Enhetene fungerer selv om jumperinstillingene er feil, men systemet blir ustabilt, større sjangse for feilbrenning ala buffer underrun, device error osv..

:wink:

Lenke til kommentar

Har nå et nytt problem: Min cd- rom (plex 40tsi) når jeg setter i en data cd sier den at cd`n ikke er formatert? (ikke floppyen alså men cd`n) når jeg sier ok spør den om den skal formateres? sier jeg no skjer ingenting.

musikk cd`er funker ok.

Dette skjedde FØR jeg forandret rekkefølge på cd`ene.

anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...