m0zzdart Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) EN norskoppgave står det finn synonymene til verbene? hva er verb og hva er synonymer? Endret 31. januar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Verb er vel noe man gjør og synonymer er ord som betyr det samme som. Fx å gå og å spasere. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Verb er vel noe man gjør og synonymer er ord som betyr det samme som. Fx å gå og å spasere. 7843507[/snapback] takk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Som en tommelfinger-regel kan man si at verb stort sett har ordet "å" foran seg; å gå, å spise, å skrive. Verb er et ord som refererer til handlinger/noe man gjør. Merk: Dersom man ikke er stødig i å/og-regelen blir denne tommelfinger-regelen kanskje noe vanskelig. Synonymer betyr sam-ord, eller ord med lik betydning; væske - fluid, kollisjon - sammenstøt, skjegg - ansiktshår. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Caplex.no er heller ikke dum å benytte: synonym (av gr., syn-, sam-, og onoma el. onyma, navn), som har samme betydning; ord med samme betydning som et annet. Mots. antonym. verb (lat., verbum, ord), ordklasse, bøyes i no. i → modus og → tempus. Uttrykker en handling el. en tilstand. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hvordan klarer man å skrive uten å vite hva verb og synonymer er? Dette er pensum fra tidlig barneskole! Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hvordan klarer man å skrive uten å vite hva verb og synonymer er? Dette er pensum fra tidlig barneskole! 7862179[/snapback] er ikke jeg som skulle vite det. men søstra mi som går i 3 klasse. jeg husker aldrig slikt jeg Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt og ønsker at tråden dermed stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg