Gå til innhold

Login-script og db.php feil?

Anbefalte innlegg

Først, er nesten helt blank når det gjelder php, men har drevet litt med programmering før(C++...).

Har satt opp en phpserver(Easy php), men får ikke ferdigscriptet til å fungere. Får denne feilmeldingen:

"Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24

Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA)"

Noen har visket meg i øret at jeg trenger en db.php fil, men ikke vet jeg. Håper noen vil hjelpe meg videre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først, er nesten helt blank når det gjelder php, men har drevet litt med programmering før(C++...).

Har satt opp en phpserver(Easy php), men får ikke ferdigscriptet til å fungere. Får denne feilmeldingen:

"Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24

Noen har visket meg i øret at jeg trenger en db.php fil, men ikke vet jeg. Håper noen vil hjelpe meg videre!

7843236[/snapback]

Hvis brukernavnet ditt er your_name og passordet ditt er riktig så burde ikke feilmeldingen kommet opp, men your_name var et merkelig brukernavn (standard er root, iallfall i alle programpakker med server, php og mysql jeg har testet)

Lenke til kommentar

7843236[/snapback]

Hvis brukernavnet ditt er your_name og passordet ditt er riktig så burde ikke feilmeldingen kommet opp, men your_name var et merkelig brukernavn (standard er root, iallfall i alle programpakker med server, php og mysql jeg har testet)

7843278[/snapback]

Nei, har ikke laget noe brukernavn/passord. Men nå har jeg fått en ny feil:

"Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'Root'@'localhost' (Bruker passord: NEI) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24

Tilgang nektet for bruker: 'Root'@'localhost' (Bruker passord: NEI)"

Merkelig dette....

Lenke til kommentar

1. Du må sette opp en bruker i mysql, og denne må ha rettigheter til å gjøre ting (bare gi full rettighet med en gang, og reduser etterhvert til du finner et akseptabelt nivå).

2. Du må sette opp en database i mysql.

3. Så må du i php koble deg til databasen. brukernavn, passord, databasenavn, og adressen til mysql er det du bruker for det.

4. Så kan du dille med å drive med spørringer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...