Gå til innhold

Tips til bærbar pc (?)

Angeloo

Anbefalte innlegg

kjøp whitebox! billig, bra pluss god kundeservice

7853966[/snapback]

Det er ikke føste april i dag så vidt jeg vet...

Angeloo: skal du kjøre tunge 3D-programmer som gjør at du trenger så heftig skjermkort? Kjøpte selv ei stor maskin med bra skjermkort da jeg kjøpte sist. Skulle som deg bare spille Fm, litt photoshop osv, og har i ettertid funnet ut at jeg ikke virkelig trengte så bra spesifisert maskin, da dette lett går ut over bærbarheten og støy. Stor skjerm er likevel veldig digg. Råder deg ikke til ikke å kjøpe krafig maskin, men ofte er det lurt å tenke gjennom behovet, for der kunne jeg tenkt en gang til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig forskjellen mellom HEL80 og HEL30?

Skjermen er jo en klar ting.

HEL30 har kanskje ikke firewire.

Er det noe ellers, eller er HEL30 mer eller mindre bare en miniutgave av HEL80?

7865346[/snapback]

såvidt jeg kan se har HGL30 samme specs som HEL80 i mindre innpakning ja. Bortsett fra forskjellen i oppløsning så er vel også HEL80-skjermen matt mens HGL30-skjermen er blank (kontrastbelegg). Stemmer at firewire ikke er listet opp på HGL30, men det KAN være en feil fra multicom, er veldig få bærbare i den størrelsesordenen uten firewire på markedet i dag.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjell på matt og "glare"?

Hva er best på bilderedigering, først og fremst?

Leste et annet sted er "glare" = glossy light, for å si det slik. Stemmer det eller?

Glossy er vel bra når det gjelder bilder?

Lenke til kommentar

glare er som jeg nevnte i forrige post blank. du har sikkert sett bærbarskjermer med helt blank overflate, dette er slike. Dette gir fordelen av bedre kontrast og fargegjengivelse, men til gjengjeld vil de reflektere alle slags lyskilder (sola, tak-/skrivebordslamper, tv'er/andre skjermer), noe som gjør at jeg aldri vil vurdere dette (obs: smakssak).

Hvor du skal bruke skjermen er mye viktigere enn hva du skal bruke den til i dette tilfelle, satt på spissen vil jeg si at glossy/glare/brightview/clearview eller kontrastbelegg som det heter på godt norsk er uslåelig om du kun skal bruke maskinen i ett fullstendig mørkt rom, til alle andre ting må det vurderes og ute i dagslys er en lyssterk matt skjerm absolutt å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...