Gå til innhold

Akademiet VGS i Stavanger og Studiespesialisering?

Feltherre

Anbefalte innlegg

Hei

holder på å sette opp skoler på VIGO-siden min og har undersøkt litt om Akademiet VGS Stavanger og virket som et skikkelig bra sted siden jeg skal ta Media og Kommunikasjon.

Me har endel spørsmål om dette når det gjelder karakterer,noen som vet hva slags snitt det har på denne skolen,

Noen som har gått på denne skolen?

Hvor gode karakterer må du ha for å komme inn?

Dette spørsmålet har ingenting med det første å gjør:

Jeg har også et annet spørsmål angående en linje:som heter Studiespesialisering med Fromgivning.Hva er forskjellen mellom Studiespesialisering og Studiespesialisering med formgivning?

Hva er Formgivning?

Takker for alle svar

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke gått på Akademiet VGS i Stavanger, men går for øyeblikket i Ålesund på Akademiet der, og angrer ikke et sekund på at jeg starta. Lærerne er helt fenomenale! Har kanskje noe med det strenge kravet til lærere, kontra lærere i offentlig sektor som går på jobb bare på grunn av lønna. Lærerne på Akademiet har alle erfaringer fra næringslivet, noe ikke nødvendigvis lærere i offentlig sektor har.

Men nok om det. Hvilke karakterer som kreves på den skolen, må du nesten bare ringe dem eller sende en mail å høre. Det er nok bare de som vet.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke gått på Akademiet VGS i Stavanger, men går for øyeblikket i Ålesund på Akademiet der, og angrer ikke et sekund på at jeg starta. Lærerne er helt fenomenale! Har kanskje noe med det strenge kravet til lærere, kontra lærere i offentlig sektor som går på jobb bare på grunn av lønna. Lærerne på Akademiet har alle erfaringer fra næringslivet, noe ikke nødvendigvis lærere i offentlig sektor har.

Men nok om det. Hvilke karakterer som kreves på den skolen, må du nesten bare ringe dem eller sende en mail å høre. Det er nok bare de som vet.

7847755[/snapback]

Takk for svar,har følgt rådet ditt og sendt en mail til Akademiet VGS i Stavanger,og venter på svar.

Andre råd blir gladelig motatt

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

7847755[/snapback]

Lofnes jeg har et annet spørsmål,hvor mange var dere i klassen?

Lenke til kommentar

7847755[/snapback]

Lofnes jeg har et annet spørsmål,hvor mange var dere i klassen?

7850291[/snapback]

I år er vi 15 stk i klassen min (service og samferdsel). Totalt er vi 7 klasser og rundt 120 elever. Det blir noe ekstra neste år grunnet at det kun er første- og andreåret hittil på skolen (nyoppstartet).

Lenke til kommentar

Jeg har et par venner på akademiet, og så vidt jeg vet så trives de veldig godt. De går begge media og kommunikasjon. De virker fornøyde med lærerne, og undervisningen virker bra. Jeg vet ikke hva karakterkravet var, men jeg tror ikke det er så altfor høyt.

Lenke til kommentar
Du vet at Akademiet skal flytte til Sandnes i år? :)

7896191[/snapback]

Ja jeg har fått med meg det at de flytte til Sandnes,bedre lokaler.

Viss andre vet noe om karakterkrav eller om skolen generelt så si ifra.

Dette spørsmålet har ingenting med det første å gjør:

Jeg har også et annet spørsmål angående en linje:som heter Studiespesialisering med Fromgivning.Hva er forskjellen mellom Studiespesialisering og Studiespesialisering med formgivning?

Hva er Formgivning?

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...