Gå til innhold

"Kødd" kommer fra ordet kondom, fleip eller fakta?

Fisker

Anbefalte innlegg

Læreren min liker ikke at vi sier "å kødde", han korrigerer oss alltid, og sier at det stammer fra ordet "kondom", og derfor liker han ikke det. Vi blir derfor alltid bedt om å bruke "å tulle" istedet. Men stemmer dette?

Et søk på verbet gir bare dette: kødde v1 slang: lage spillopper, tulle nå må du slutte å k-!

Substantivet "en kødd" nevner heller ingenting om kondomer: kødd el. kodd m1 (opph sm o s kodde, eg 'pung') testikkel; som skjellsord: din fordømte k-!

Er det noen som har hørt noe om dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok bullshit, og når han først skulle dikte opp en begrunnelse kunne han vel for søren valgt et mer negativt ladet ord enn kondom. Spør ham hva han har imot kondomer, om han i det hele tatt vet hva det er.

7843135[/snapback]

Kanskje spørre læreren om hvor mange unger han har:P kanskje derfor han ikke liker ordet;) var ikke så prevantivt for han:P

Men jeg har aldri hørt at ordet Kødd betyr kondom. Det høres også ganske så dumt ut. Hvor er sammenhengen der?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kødd har jeg lært fra min gamle norsklærer på ungdomsskolen at er penisen til oksen.

Verbet "å kødde" kommer fra "å slenge oksetissen rundt halsen". Og i og med at det er noe man ikke gjør (hvertfall ikke _bør_ gjøre), har det i sammenheng med at man tuller.

Oki, det siste var bare kødd :dontgetit:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...