Fisker Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Læreren min liker ikke at vi sier "å kødde", han korrigerer oss alltid, og sier at det stammer fra ordet "kondom", og derfor liker han ikke det. Vi blir derfor alltid bedt om å bruke "å tulle" istedet. Men stemmer dette? Et søk på verbet gir bare dette: kødde v1 slang: lage spillopper, tulle nå må du slutte å k-! Substantivet "en kødd" nevner heller ingenting om kondomer: kødd el. kodd m1 (opph sm o s kodde, eg 'pung') testikkel; som skjellsord: din fordømte k-! Er det noen som har hørt noe om dette før? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er nok bullshit, og når han først skulle dikte opp en begrunnelse kunne han vel for søren valgt et mer negativt ladet ord enn kondom. Spør ham hva han har imot kondomer, om han i det hele tatt vet hva det er. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Trudde dette var et annet ord for en guttetiss! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kødd er jo det som henger under oksen. Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er nok bullshit, og når han først skulle dikte opp en begrunnelse kunne han vel for søren valgt et mer negativt ladet ord enn kondom. Spør ham hva han har imot kondomer, om han i det hele tatt vet hva det er. 7843135[/snapback] Kanskje spørre læreren om hvor mange unger han har:P kanskje derfor han ikke liker ordet;) var ikke så prevantivt for han:P Men jeg har aldri hørt at ordet Kødd betyr kondom. Det høres også ganske så dumt ut. Hvor er sammenhengen der? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kødd ser jeg på som "fleip" eller "kuk". Dersom noen sier "det var jo bare kødd alt sammen" så tenker jeg ett av to: #Noen har fleipet mye. #Noen har spist kebab i Trondheim. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kødd er jo det som henger under oksen. 7843271[/snapback] ... og hesten. Lenke til kommentar
Dorothy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 En lærer jeg har hatt likte heller ikke at ordet kødde ble brukt. hun sa at det egentlig betydde å runke... Lenke til kommentar
Erman Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 "Kød" er kjøtt på dansk. Mulig at den kan ha blitt plukket opp i "Himmel og Helvete"-tider og tatt med til Norge? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Å kødde kommer naturligvis fra det engelske ordet "To Kid", skulle da være ganske så åpenbart da det har samme betydning. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har hørt en god del ganger at ordet "kødd" kommer fra hestekuk... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Kødd har jeg lært fra min gamle norsklærer på ungdomsskolen at er penisen til oksen. Verbet "å kødde" kommer fra "å slenge oksetissen rundt halsen". Og i og med at det er noe man ikke gjør (hvertfall ikke _bør_ gjøre), har det i sammenheng med at man tuller. Oki, det siste var bare kødd 1 Lenke til kommentar
lunafleur Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) ... Endret 22. mai 2007 av murderotica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå