musicmixer04 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) hei overforte en film fra en cdr plate over pa pcn nar filen var ferdig smalt det inne i cd-rom stasjonen hjelp... hva skjer? trykka pa eject knappen, og cd-rom stasjonen gikk halvveis ut, med rester av en cdr plate. ser ut som resten har satt seg fast inne i cd-romstasjonen. Dette er funny. forovrig er det en gammel cdbrenne fra Asus paa usb. Den lyser fortsatt og ser ut til aa funke Endret 31. januar 2007 av musicmixer04 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 LOL, de testet jo det på "mythbusters" og de klarte ikke å få disken til å splintre seg forutenom med en slags motor som gikk i 50 000 rpm ellerno, du finner sikkert episoden på en eller annen torrent side. Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 jeg så også den episoden smint Skal mye til før en cd spintres, om den er i fysisk god form. Så rart :S Lenke til kommentar
just_me Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 jeg har hatt 4 cd'er som har "eksplodert" det bare smeller! det er vel 3 år siden tenker jeg navn på cd "MB" Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Dette skjer med en av 2 miliarder cd er elns. Er vistnok foretatt en undersøkelse på det. Fikk en link en gang. Jeg hadde en dvd rom, som cd plata exploderte i, og det smalt!! var bare støv igjenn av plata. Froten på cd romen ble slengt ut i rommet, og kammeratene mine satt med store øyne, spesielt siden ingen var i nærheten av dataen. Det skjer når laseren treffer en spesiell type sprikk eller ripe i cd en. For min del, betydde det død dvd rom og støvsuging av pc en. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Husker dette skjedde med familiemaskinens DVD-ROM også en gang, da var det "Flåklypa Grand Prix" spillet som måtte bøte med livet Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Har hendt meg også.. Da hadde jeg en nesten helt ny dvd-brenner.. Den er i bruk enda, men trengte en kjapp rens før jeg følte meg trygg på den igjen Men tror problemet mitt var en liten sprekk i plata. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hva med og legge en speilplate elns inni? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 En CD som er skadet (riper/hakk) kan lett gå i oppløsning når den svirrer rundt i høy hastighet. En CD som er i ubalanse (klebelapp som er løs, ujevn belastning) blir også utsatt for store krefter og kan gå istykker. Lavkvalitets CD kan ha ubalanse/ha svakheter som gir samme resultat. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Dette skjer med en av 2 miliarder cd er elns. Er vistnok foretatt en undersøkelse på det. Fikk en link en gang. Jeg hadde en dvd rom, som cd plata exploderte i, og det smalt!! var bare støv igjenn av plata. Froten på cd romen ble slengt ut i rommet, og kammeratene mine satt med store øyne, spesielt siden ingen var i nærheten av dataen. Det skjer når laseren treffer en spesiell type sprikk eller ripe i cd en. For min del, betydde det død dvd rom og støvsuging av pc en. 7843867[/snapback] Tror det skjer litt oftere enn 1/2.000.000.000 med tanke på at det har skjedd med over 5 her på forumet. Litt gammel undersøkelse eller? Personlig har jeg aldri opplevd dette. Endret 31. januar 2007 av EggMan88 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Dette er et gammelt fenomen, og jeg har forberedt meg på at dette kan skje siden et par nære venner opplevde det samme, for en del år tilbake. Har kopier av alle CDer og DVDer som er verdifulle for meg Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) hehe kult med litt respons... forste gang det skjer for meg. PS! det var en More cdr plate. tror de gaar for aa vare litt bedre enn de billigste merkene. har jeg rett? Endret 31. januar 2007 av musicmixer04 Lenke til kommentar
Tutt Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 En venn av meg har opplevd dette. han holdt på å brenne en CD, så sa jeg "hei" til han via MSN så sa CD'en pang akkurat samtidig som da han fikk meldingen min Men kan også være noe galt med PC'en og da... En annen gang da han skulle brenne en CD så hadde han glemt å bytte CD så stod Red Alert inn. Den startet helt fint å brenne, så etter 2 min så sa det pang Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Samme skjedde med en kamerat av meg for noen år siden, på LAN en gang. CD'n spant opp, men plutselig smalt det godt Legger ved et dårlig fokusert bilde; Lenke til kommentar
sforum Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Aldri hört om at dette har skjedd för.. konstigt... Endret 31. januar 2007 av shaaland Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Skjedde meg for endel år siden: Smalt veldig høyt og cd-rom slutta å virke. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hehe. Dette har jeg vært borti. Kjøpte meg et nytt PC spill med 4 innstallasjons cder, skulle begynne på den 4. cden, gikk noen sekk også PANG! Artig greier dette Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 En venn av meg har opplevd dette. han holdt på å brenne en CD, så sa jeg "hei" til han via MSN så sa CD'en pang akkurat samtidig som da han fikk meldingen min Men kan også være noe galt med PC'en og da... En annen gang da han skulle brenne en CD så hadde han glemt å bytte CD så stod Red Alert inn. Den startet helt fint å brenne, så etter 2 min så sa det pang 7845079[/snapback] en kamerat av meg spilte red alert 2 da det plutselig sa pang Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hva skjer når det sier pang. Får du ny CD? Lenke til kommentar
friskies Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Nå har krigsspill blitt så realistiske at til og med spillet selv eksploderer like ved siden av deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå