Porky Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Ja, emne sier vel det meste. Har tenkt å gjøre en clean install av XP. Har 2 harddisker, 1 med xp den andre med linux. Spørsmålet er da : Hvis jeg installer xp på nytt vil jeg miste mandrake? Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 mitt spørsmål er har du to harddisker eller to Partisjoner? hvis du har to harddisker så tar du jo bare ut den harddisken som du har Linux installert på å installerer windows på den gjenverende. jeg tror at det skal gå. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Du vil ikkje miste Mandrake, men det kan hende at XP vil skrive over bootloadaren (LILO?). I så tilfelle kan du berre putte i Mandrake-cden og reparere/legge inn LILO på nytt. Her: http://www.mandrakeforum.com/article.php?sid=1158 Står det litt om kva du kan gjere. Bruk rescue-mode på Mandrake-cden/oppstartsdisketten. Det er og ein link til kva du kan gjere viss du heller vil bruke XP sin bootloader for å starte Mandrake. Edit: wil har vel og rett ja, du kan gjere det på den måten. [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-12-01 20:32 ] Lenke til kommentar
Porky Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Skal prøve det. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå