Kiman™ Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Har laget et kontaktskjema i Dreamweaver ved hjelp av en enkel form. Har også lagt til en knapp med teksten "Send" på nederst, men skjønner ikke hvordan jeg setter mail-adresse eller noe som den skal sende til? Er helt nybegynner når det gjelder dette, tror nok jeg må ha det med teskje Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Nei...hva med PHP eller ASP(.NET)? Det finnes et kontakt script hos Epleweb.com under PHP scripts. Dette er i PHP. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Som Anders er inne på må man ta i bruk PHP (eller et annet serversideskriptspråk) for at det skal funke. Epleweb har et veldig enkelt PHP-skript som sender deg en mail når noen bruker kommentarfeltet. Dog krever det at PHP er innstallert. Husk også å bytte ut [email protected] med din mailadresse. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php /**********************************/ /* EMAIL CONTACT FORM */ /* VERSION 1.1 */ /* Copyright 2004 © Epleweb.com */ /**********************************/ /* GNU General Public License -------------------------------------------------------------------- This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your option) any later version. This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details. You should have received a copy of the GNU General Public License along with this program; if not, write to the Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA */ if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo "<h2>The email was not sent</h2><p>Please fill all the required fields</p>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo "<h2>The email was not sent</h2><p>The email address is invalid</p>"; } elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo "<h2>The email has been sent!</h2><p>I will get back to you as soon as possible.</p>"; } else { echo "<h2>The email was not sent</h2><p>Please try again... If the problem continues there's probably something wrong with the server.</p>"; } } else { ?> <form method="post" action=""> <p> <label for="name">Name</label> <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="email">Email</label> <input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="subject">Subject</label> <input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="message">Message</label> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> <?php } ?> Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ja, jeg kunne kanskje lagt med scriptet i stedet for å bare gi en link Men grattis, du visste navnet mitt *lure lure: hvordan?* Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 http://www.4templates.com/?aff=anders kanskje? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Takk for all hjelp! Da blir det testing av dette i dag, blir min første opplevelse med PHP(som jeg har veldig lyst til å lære meg). Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 http://www.4templates.com/?aff=anders kanskje? 7845074[/snapback] Ah, hehe. Må jo prøve å tjene penger ved å gjøre ingenting selv om ingen kjøper templates der da ;P Men Kiman the king, bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå