Gå til innhold

Problem med drivere til Audigy.

Anbefalte innlegg

Siden Onboard Audio på maskinen min er kaputskij, så kjøpte jeg et billig lydkort på Clas Ohlson - Sound Blaster Audigy. Jeg er ingen musikkprodusent, og høytalerne mine er i 500-kronersklassen, så jeg trenger ikke stort.

Problemet oppstår etter formatering.

Windows oppdager ny maskinvare, lydkontroller for multimedia.

Jeg går til google og finner drivere. Laster ned en exe-fil som etter å ha pakket ut endel greier sier at Sound Blaster Audigy ikke finnes på maskinen min.

.."Please connect it properly". - Hvilket jeg selvsagt har gjort.

Noen som har peil på hva som kan være problemet?

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilen er at du ikke har riktig driver. Aldri google etter drivere. Gå til produsentens hjemmeside og naviger derfra. Audigy er laget av Creative, og hvis du går til

http://www.soundblaster.com

Så finner du riktige drivere.

7848169[/snapback]

Jeg fant riktige drivere (fra soundblaster.com), problemet lå i et eller annet korrupt oppsett i exe-filen fra Creative.

Måtte laste ned driverne fra driver-labs, og manuelt navigere enhetsbehandleren dit.

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Måtte laste ned driverne fra driver-labs, og manuelt navigere enhetsbehandleren dit.

7852983[/snapback]

Hmm.. Kan du forklare nøyere her? Jeg har samme problem :( Eksakt hvor hentet du driverne fra?

Jeg har Audigy SE og WinXP. Driverne som fulgte med på CD fungerte ikke. Hentet nye drivere her - fungerte heller ikke.

Skummet litt gjennom en 53-siders tråd på creative forum om en eeprom-bug. Riktignok gamle poster fra 2005, men jeg er litt bekymra over kvaliteten over dette produktet her.

Litt overrasket... Jeg har vært Creative kunde siden Sound Blaster Pro - var aldri noe problem før.

Endret av Nilzor
Lenke til kommentar

Prøv med Software Autoupdate Nilzor..kun det som fick min Audigy SE att fungera till slut.

Har haft massa problem med det kortet, men fick det att fungera till slut. Enig i att det måste vara något fel..när det väl fungerar så är det okej lyd. Men det lydkortet kan laga mye problem och ibland kommer den i konflikt med annan hardware, noen hovedkort liker den ikke alls.(asus a8v deluxe).

Annars kan du prova att avinstallera lydkortet i enhetshanteraren, sedan lasta ner driver manuelt och installera..och kanske windows finner den då.

Fattar inte att Creative selger det kortet, lureri om du spørr mig.

Lenke til kommentar

Takk for tips men AutoUpdate fungerte heller ikke :(

"Ingen produkter som støttes av Creative AutoUpdate ble oppdaget. Ditt Creative-produkt eller programvare kan være frakoblet eller installert feil på denne PCen. "

Jeg har MSI hovedkort. Windows kommer med "new hardware found" hver gang jeg booter. Jeg trykker cancel hver gang som det ble sagt i installasjonsmanualen. Må på jobb nå men skal forsøke litt flere ting (som å bytte PCI slot) når jeg kommer hjem

Men jeg er litt spent på hva kjetilfb gjorde med dette "korrupt oppsett i exe-filen fra Creative. "

Lenke til kommentar
Takk for tips men AutoUpdate fungerte heller ikke :(

"Ingen produkter som støttes av Creative AutoUpdate ble oppdaget. Ditt Creative-produkt eller programvare kan være frakoblet eller installert feil på denne PCen. "

Jeg har MSI hovedkort. Windows kommer med "new hardware found" hver gang jeg booter. Jeg trykker cancel hver gang som det ble sagt i installasjonsmanualen. Må på jobb nå men skal forsøke litt flere ting (som å bytte PCI slot) når jeg kommer hjem

Men jeg er litt spent på hva kjetilfb gjorde med dette "korrupt oppsett i exe-filen fra Creative. "

7896875[/snapback]

Hei Nilzor. Som jeg skriver over så funket ikke denne automatiske konfigurasjonen fra Creative for meg. Jeg fant driverne på DriverGuide. Disse var av en annen type enn Creatives egne, i den forstand at jeg bare kunne zippe dem ut, høyreklikke på min datamaskin, velge maskinvare og enhetsbehandling og deretter klikke på lydkortet og manuelt navigere frem til mappen med driverne. Reboot, og jaggu kom det ikke lyd når windows startet opp igjen.

Merk at driverne du finner hos DriverGuide er mer spesifikke enn Creative sine *.exe filer som støtter et bredt spekter av lydkort, så det er viktig at du vet hvilket du har helt nøyaktig.

Akkurat denne detaljen ved Creatives driveroppsett (det at det er samme filen for et ti-talls kort), tror jeg er grunnen til at det er så mye trøbbel.

Lykke til!

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...