Gå til innhold

hva bruke 4k på?

F.torres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
håper ikke du har vurdert å bruke fire tusen på cder :p

Om du _MÅ_ ha skjerm, så kjøper du det da.

Er jo ikke noe poeng å lure en gang da.

Får en god 19 tommer LCD for det.

7842781[/snapback]

nei var ikke 4k på cd'èr men kansje

skjer 2k

cd 400

dvd 800

dvd spiller 800

7842789[/snapback]

hvist du kjøper en dvd spiller til den prisen kan du liksågodt tørke deg i reva med lappene , er like bra anvend , brukbare dvd spillere koster litt mere en 800 .

I hvert fall ikke spar dem; bruk dem på noe gøy. Å spare og spare bare for å ha penger, i hvert fall når man er på din alder, er bare dumt. Om er par år tjener du sikkert 3-4-5-6-7-8 tusen i måneden og da er plutselig 4000 ikke noen formue lenger.

Lev i nuet og kjøp noe du har lyst på.  :)

7844192[/snapback]

vell det er jo bare latlig sagt , en månedslønn på 8k er jo ingen ting , og hvist man starter en bsu konto og klare og fylle den hvert år til man er ferdig utadannet ( som er vansklig som F ) så har man faktisk startkapaitalen til en liten leilighet som man eier selv .

men klart det er gøyere og kjøpe ting .

så over til spm , hva man kan bruke 4k på , tja en skjer stiller vel sterkest her , filmer , spill og musikk kan lastes ned ( ikke det at jeg oppfordrer eller gjør det , men det er jo mulig :p )

ellers er det ikke så altformye man kan bruke 4k av ting , får vell en bra dvd spiller for den prisen .

Lenke til kommentar

Sånn som jeg som tjener 5-7 k i måneden. Ikke spesiellt mye, men bor hjemme og snylter på gamlingene - noe som gir meg null faste utgifter. Dette gjør at jeg kan spare ~3 k i måneden på fond og "sløse" resten. Skal bruke det på å reise et år eller to etter videregående :)

Men, å drive å spare til hus når man er 13 blir litt ... rart. De 4000 kr man har brukt en stund på å spare (regner jeg med) er ikke mye når man er voksen. To vinterdekk til bilen likssom. Da er det bedre å bruke dem på noe gøy :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Sånn som jeg som tjener 5-7 k i måneden. Ikke spesiellt mye, men bor hjemme og snylter på gamlingene - noe som gir meg null faste utgifter. Dette gjør at jeg kan spare ~3 k i måneden på fond og "sløse" resten. Skal bruke det på å reise et år eller to etter videregående  :)

Men, å drive å spare til hus når man er 13 blir litt ... rart. De 4000 kr man har brukt en stund på å spare (regner jeg med) er ikke mye når man er voksen. To vinterdekk til bilen likssom. Da er det bedre å bruke dem på noe gøy  :)

7844536[/snapback]

hvist man viser litt "godt" iniativ" så kanske man får foreldrene til og spytte litt in i bsu kontoen og :innocent:

dermed ligger man enda bedre ann :D

Lenke til kommentar

13 år? Kjøp skjermen og bruk resten på hamburger og annen drittmat :)

Edit: Spar restpenger og bruk di på neste gong du skal på LAN, bestill pizza 10liter cola 3kg potetgull og burger til frokost. Det koster peng

Veit ikke koffer jeg på dette...

Endret av luni
Lenke til kommentar
13 år? Kjøp skjermen og bruk resten på hamburger og annen drittmat :)

Edit: Spar restpenger og bruk di på neste gong du skal på LAN, bestill pizza 10liter cola 3kg potetgull og burger til frokost. Det koster peng

Veit ikke koffer jeg på dette...

7845538[/snapback]

ja tenker jeg går får den dere LG skjermen. til 2500. noe tips og bruke på resten?

Lenke til kommentar
Når du er 13 er det mye. Bruk det nå før det blir lite.

7846061[/snapback]

Vel.

En brukbar skjerm koster jo 4000,-

7846067[/snapback]

Når jeg var 13 hadde jeg ikke data :p

Men 4000 kan gå til mye rart de... bare pass på, de blir alt for fort til 0 :p

eller minus....

Men kjøp noe du trenger ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke det på alkohol, Fest, klær og slike ting

7842836[/snapback]

kansje pga jeg er 13 år og 4000 er mye penger.

7842862[/snapback]

Nja skeptisk,

Kan kjøpe klær og slike ting selvom man er 13 år :p

En gutt på 13 år burde egentlig kjøpe seg en Minicross eller en gammel moped og trimme den og kjøre rundt!

Lenke til kommentar

Kjøp skjermen, spar resten. Folk som sier "Om noen år så tjener du x kr i måneden" ol burde også vite at jo mer man tjener, jo mer bruker man. Hvorfor ikke prøve å spare. Kanskje hvis du sparer så får du f.eks en ordentlig bil istedet for en slitt gammal sierra elns når du fyller 18. Uten noen jobb frem til jeg var 18 så hadde 75 000kr på bok, grei startkapital vil jeg si. Er du flink med penger så kan det bli noe ut av det. Nå som jeg er i lære, så setter jeg av halvparten av lønnen min hver månede og alt som blir igjen etter den også også kjent som et budsjett.

Kjenner deg jo ikke, men hvis du er en av de som er glad i å handle så finner du noe utmerket selv å kaste pengene vekk på.

Endret av hds
Lenke til kommentar

helt enig , i dag er startkapital ALT , har du ikke penger når du skal flytte ut så kommer du ikke langt , det og spare penger når man har masse faste utgifter løpende er langt fra lett med mindre man har extrem god økonomi styring .

jeg har vell rundt 16k etter skatt , men klare nesten ikke spare noe , etter at lån , tlf , nett , mobil , parabol , størm og alle andre faste utgifter er betalt er det jammen ikke mye igjen .

heldigvis tjener sammboeren nesten like mye , for min lønn dekker bare di faste utgiftene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...