wubster Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 har særemnet om ikke så altfor lenge og har fantasy som utgangspunkt. Et av emnene jeg skal besvare er hvorfor fantasy er blitt så populært som det har blitt (spesielt blandt unge lesere)...jeg kan greit svare på hvorfor JEG synes det er bra men den meninga er mye mulig ikke allmenn så jeg lurer på om dere som liker fantasy kan si akkurat hvorfor DU liker fantasy så godt takk på forhånd Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Det er vel tanken på å leve seg inn i en verden som ikke finnes i virkeligheten, og at den "verdenen" er interresant og spennende å lese om ?? Endret 31. januar 2007 av FloppyK Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg liker ikke fantasy så den saken er grei Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) jeg vet ikke helt hva fantasy er engang jeg, er det noe allah conan osv? Endret 31. januar 2007 av FloppyK Lenke til kommentar
wubster Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 jeg vet ikke helt hva fantasy er engang jeg, er det noe allah conan osv? jepp Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Vanskelig å forklare konkret hvorfor man liker noe, men grunnen til at jeg liker fantasy er vel den muligheten det gir til å kunne oppleve en helt annen verden enn den vi lever i. En verden litt uten grenser på en måte. Der ting kan skje som ellers ville vært umulig. Lenke til kommentar
TreeHugger Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) jeg vet ikke helt hva fantasy er engang jeg, er det noe allah conan osv? 7842733[/snapback] Eventyrlig.. finner vanligvis sted i en verden som minner om vår i de tidligere dager, men da bebodd av drager, alver og andre trivelige skapninger.. gjerne med magi også^^ Fantasi.. det dannes en ny verden. Hvorfor jeg liker fantasy.. vel.. jeg var tidligere ikke en veldig optimistisk person og hadde det ikke direkte fint, så for min del ble det litt å komme inn i noe annet mer attraktivt, regner jeg med. En slags drømmeverden med både håp og trøst til de av oss som drømmer om noe mer fantasifullt.. jeg er også veldig glad i naturen, og fantasy har ofte en dragning mot det.. jeg har også alltid elsket overnaturlige ting, og er utrolig glad i drager^^ Skal bli biolog, forresten:) Men er vel i hovedsak en verden som virker mer attraktiv, noe som lokker^^ Komme bort fra elendigheten her i verden, kanskje.. selv om det ikke er hele grunnen, regner jeg med. For jeg har det fantastisk nå, og har en person jeg elsker som har samme interessene.. vi elsker fortsatt fantasy, og drar årlig på en sammenkomst for Tolkien-nerder^^ Konklusjonen er vel egentlig at jeg ikke vet.. er så mye.. vakkert^^ (Men fantasi er viktig.. er inspirasjon også^^) (Edit: Riktig sitat nå, mener jeg) Endret 1. februar 2007 av TreeHugger 1 Lenke til kommentar
wubster Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 takk for svara folkens (flere er alltid postivt ) var innpå noe av det samme selv om noen absolutt ikke liker fantasy så "feel free to post," alltid kjekt med andre sider av saken og Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 *snip* 7843824[/snapback] Og grunnen til at du quota med var?... Lenke til kommentar
TreeHugger Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) *snip* 7843824[/snapback] Og grunnen til at du quota med var?... 7846924[/snapback] Ops.. beklager.. var meningen å sitere personen under deg, altså FloppyK :/ Endret 1. februar 2007 av TreeHugger Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har vel blitt stimulert fra liten av med Final Fantasy, Diablo og slikt. Og bøkene som alltid falt i smak hos meg som liten var bøker med fantasi-verdener(Brødrene løvehjerte ). Så det har alltid falt naturlig for meg å lese fantasy, og jeg liker det at det er veldig mange oppturer og nedturer, liker å faktisk føle noe når jeg leser. Og så har man det at jeg strengt tatt hater sci-fi, og verdenen nå tildags er rimelig kjip, dermed sverger jeg til fantasy. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Fordi jeg er en drømmer. Og av og til er det godt å komme seg bort ifra alt som er "virkelig". Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg er svært interressert i Fantasy. Det hele startet vel da noen venner av meg "oppdaget" rollespilling. Bruttern til en venn av meg er _skikkelig_ fantasynerd. Han er rollespill-GM og kan alt om dette, i tillegg har han lest hele wheel of time, LOTR på både norsk og engelsk, og ett tjuetalls andre bøker. Jeg ble skikkelig opptatt av dette fenomenet, syntes det var spennende og nytt. Litt etterpå kom LOTR-filmene, og i dag forguder jeg diss filmene. Det var nok de som virkelig kickstartet min interresse for fantasy. Etter dette har jeg lest en god del bøker og slikt. Jeg har tilogmed skrevet endel selv, noe jeg syns er ganske så morsomt Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Som sagt før meg så liker jeg tanken på å lese om en annen verden/virkelighet hvor jeg kan la tankene flyte og fantasien jobbe. Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 enig med dei fleste her. det fine med fantasy er at du kan forsvinne heilt inn i ei anna verd. det er genialt:p huksar før så holdt eg meg for øyrene når eg leste.... syns sjølv det var ganske genialt, fordi da blei eg ikkje forstyrra av unødvendige lydar "utanifrå" ^^ Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Eg likar fantasy fordi (som ein del andre meiner òg) ein kan forsvinne heilt i ein annan verden, ein verden med magi og alle underlege skapningar som dragar, orkar, alvar og mange fleire. Ellers er eg enig med mange andre i det dei skriv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå