Gå til innhold

Skandiabanken og Mac

Anbefalte innlegg

Hjemme på juleferie nå og har fått i oppgave og få mamma og pappas nye Emac til å fungere med skandiabanken. Det skulle da gå fint tenkte jeg, men det skulle vise seg å ikke være så lett...

Når jeg bruker Netscape 4.72 (den som skandiabanken sier skal funke) så får jeg lastet ned sertifikater helt fint, men klarer ikke logge meg inn. trykker på logg inn knappen, velger hvilket sertifikat som skal brukes og trkker ok. etter dette lukker "sertifikat vinduet" seg og ingenting skjer.

har også prøvd med netscape 6.02. her kommer jeg inn i banken, men kan bare lagre et sertifikat om gangen. dessuten virker ikke regningsbetalingen, tror det har noe med java å gjøre, så jeg skrudde av java i netscape, men da virket nesten ingenting.

har hørt rykter om at mozilla også skulle funke, så jeg har prøvd det også...her klarer jeg ikke å lagre sertifikatene, får berskjed om at sertifikatet finnes fra før selv om jeg har slettet dem i mozilla preferences.

Hvis noen har noen tips eller triks på lager så hadde jeg (og mamma og pappa) vært veldig takknemlige :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Mac er det visstnok berre versjon 4.79 som virkar. Problemet er da at 4.79 ikkje fins for OS X. Men om du kan bruke OS 9 med 4.79 så kan det jo hende det går.

Det er for dårleg av Skandiabanken, spesielt når dei berre satsar på nettbank.

Men kva med IE for Mac, har du prøvd det?

Lenke til kommentar

Du treng ikkje Java der. Eg har ikkja Java installert på maskina mi i det heile og det funkar fint for regningsbetalinga fins som HTML-versjon og.

JavaScript derimot er viktig å ha. Alle menyane er avhengige av det. Men som simfan seier, 'gammel meny' er litt mindre sårbar.

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-12-01 22:05 ]

Lenke til kommentar

har prøvd med 4.79, men det virker ikke. skrev hva som skjer i den første posten...med netscape 6.02 klarer jeg å logge meg inn, både med ny og gammel meny (javaen funker ikke i den nye), men kan bare lagre et sertifikat om gangen. legger jeg til flere legger det seg over det som var der fra før.Det som er dumt med den gamle menyen er at den blir avviklet fra januar 2003, fra da vil bare den nye menyen være tilgjengelig...:sad:

Lenke til kommentar

Klarte å få ordnet det så jeg kan lagre flere sertifikater i Netscape 6.02. jeg måtte først laste ned det ene sertifikatet, deretter slette noen greier og dermed kunne jeg installere et sertifikat til (ikke veldig godt forklart det der nei...).

Har jo fortsatt problemet med Java da. Har disablet Java, men har ikke diablet Java script. Fortsatt så virker hverken java eller html versjonen av regningsbetalingen...

men her kan kanskje skandiabanken komme med noen gode råd...får vel slå på tråden imorra.

Det er mange som har foreslått å bruke Internet Explorer, men mac versjonen av IE fungerer ikke med skandiabanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...