Gå til innhold

Støttegruppen mot Whitebox


Anbefalte innlegg

Hei alle som sliter med diverse problemer med whitebox.

 

Jeg og flere med meg er i ferd med å organisere oss i kampen for å få oppgjør for maskiner whitebox ikke har utlevert eller reparert.

 

Send meg en mail eller ring så setter jeg dere opp på listen, den blir hele tiden oppdatert, også hos forbrukerrådet.

 

Forbrukerinspektørene på nrk har vist interesse for saken, og i det hele tatt så virker det som om det skjer mye spennende rundt WB om dagen.

 

Vi har også et eget forum som man må godkjennes for å være med på.

 

Mail og bli med

 

Brynjard Rolandsen

[email protected]

tlf: 47319381

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gratulere Brynjard og de personer som har slått seg sammen mot svindelfirmaet Whitebox, med god repotasje på Forbrukerinspektørene (FBI) på NRK i dag. Der kom det jo veldig klart fram hvor useriøst firmaet er.

 

Belinda Andvik og Kristian Møller benekter alt ansvar i kort intervju på telefon i dette programmet.

Økokrim og politet vil jobbe næmere med saken i følge programmet. (Whitebox sitter jo på mange PCer som kunder har betalt for).

 

Forbrukerrådet har fått 300 klager på firmaet og firmaet er umulig å spore opp fysisk.

 

Forøvrig overrasket over at HW.no ikke forteller om saken på sin hovedside, dette er jo en viktig sak for mange PC kjøpere.

 

Programmet sendt i dag (28.feb.2007) er også på NRK sitt nett-TV.

 

 

Erfaringen og "lærepengen" på dette er å være varsom med nye nettbutikker, det er jo lett å lage tiltalende nettsider, men det sier ikke noe om seriøsiteten til firmaet !

 

Nettsiden sier nå: Whitebox er nedlagt

Ved spørsmål kan Daglig leder Belinda Andvik kontaktes på Telefon 99 50 22 80

 

Man kan nok ikke regne med å få noen svar på det nummeret...

 

Se programmet på NRK-nett: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/232960

 

(Jeg har selv ikke handlet noe på Whitebox, men har fulgt trådene her)

post-56342-1172703528_thumb.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Passer på å spørre om en ting her.

 

Jeg er en av de som har kjøpt pc hos WhiteBox.

 

Den ble levert Juni -06.

 

Foreløpig har jeg ikke hatt noen problemer med maskinen, ennå.

 

Men , hva gjør jeg hvis det blir feil på maskinen.

 

Burde også jeg rette krav mot WhiteBox pga verditap på maskinen for manglende fremtidig garanti?

 

Teoretisk så har jeg jo ikke garanti på maskinen som det egentlig skal være 1 år og 4 mnd garanti igjen

 

Jeg kan jo ikke være sikker på at det ikke blir feil på maskinen og med den erfaring de fleste her har gjort er jo sannsynligheten ganske stor for at det blir det.

 

Mvh

Otte

Lenke til kommentar
Passer på å spørre om en ting her.

 

Jeg er en av de som har kjøpt pc hos WhiteBox.

 

Den ble levert Juni -06.

 

Foreløpig har jeg ikke hatt noen problemer med maskinen, ennå.

 

Men , hva gjør jeg hvis det blir feil på maskinen.

 

Burde også jeg rette krav mot WhiteBox pga verditap på maskinen for manglende fremtidig garanti?

 

Teoretisk så har jeg jo ikke garanti på maskinen som det egentlig skal være 1 år og 4 mnd garanti igjen

 

Jeg kan jo ikke være sikker på at det ikke blir feil på maskinen og med den erfaring de fleste her har gjort er jo sannsynligheten ganske stor for at det blir det.

 

Mvh

Otte

8056568[/snapback]

 

nei, jeg kan ikke se at du har rett til noe slik krav. Forsåvidt kan jeg ikke huske at whitebox har 2 års garanti, sikker på at du ikke blander reklamasjon og garanti nå?

 

dersom det kommer en mangel og denne kan leves med, så kan en kreve erstatning for den mangelen, men jeg kan ikke se at dette vil gjelde for endrede vilkår, nei.

Lenke til kommentar

Det er ingen veier utenom politianmeldelse her...

 

 

Whitebox har vært i kort oppfølging på "forbrukerinspektørene" på NRK1 i dag. Firmaet var et hovedtema på programmet forrige uke.

 

Jeg føler med alle eiere av PC som er blitt frastjålet PC fra firmaet, eller som nå har "fått tilbake" sin PC i løse deler.

 

Forbrukerrådet anbefaler alle om å politianmelde firmaet.

 

Bildet er fra NRK1 og viser kun noen av delene i den bærbare PC firmaet sendte tilbake til eier, den bærbare PC var demontert komplett så langt det er teknisk mulig å skru en PC fra hverandre.

 

Jeg hadde nok virkelig slitt om jeg var rammet av dette, slitt med å holde meg fra å fysisk oppsøke firmaeierene Belinda Andvik og Kristian Møller.

post-56342-1173299172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Passer på å spørre om en ting her.

 

Jeg er en av de som har kjøpt pc hos WhiteBox.

 

Den ble levert Juni -06.

 

Foreløpig har jeg ikke hatt noen problemer med maskinen, ennå.

 

Men , hva gjør jeg hvis det blir feil på maskinen.

 

Burde også jeg rette krav mot WhiteBox pga verditap på maskinen for manglende fremtidig garanti?

 

Teoretisk så har jeg jo ikke garanti på maskinen som det egentlig skal være 1 år og 4 mnd garanti igjen

 

Jeg kan jo ikke være sikker på at det ikke blir feil på maskinen og med den erfaring de fleste her har gjort er jo sannsynligheten ganske stor for at det blir det.

 

Mvh

Otte

8056568[/snapback]

 

Masikinene som er levert av WhiteBox er ikke mekket sammen av WB. Det er "WhiteBox" eller barebone maskiner fra forskjellige produsenter bla Compal tror jeg. Det er ingen grunn til å tro at det er mere feil med disse enn med andre bærbare, så slik sett behøver du ikke ta bekymringene på forskudd.

Dersom noe faktisk går galt kan du nok derimot glemme å få noe hjelp fra WB. Da er nok selskapet avviklet og eierene forgjeldet.

Du kan følge med her og andre steder og sjekke om WB har brukt en importør som du muligens kan "videreføre" kravet til, men jeg misstenker at WB importerte selv og jeg tviler på at produsentene stiller med noen garanti ovenfor sluttkunden.

Det beste du da kan gjøre er å finne ut av hva slags maskin du faktisk har og i størst mulig grad feilsøke selv. Finner du ut av hvilken barebone du har kan du antagelig få den reparert hos andre butikker som selger produkter fra samme leverandør men da mot betaling selvsagt. (vet at PS data solgte en del av de samme modellene som WB)

Lenke til kommentar

Denne tråden må jeg bare følge med på. Var i tankene engang i tiden å kjøpe meg en Whitebox maskine, men det ble en fra MultiCom i stedet. Det angrer jeg så absolutt ikke på pr i dag.

 

Føler virkelig med dere som har en uheldig historikk med WB. Lykke til i jakten på de som står bak svindelen. Og trådstarter burde ha all honør for å sette saken såpass i lys og ta på seg ansvaret med å hjelpe de stakkarne som har blitt lurt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Stå på folkens, jeg støtter dere fult ut, og syns det er spenstig at du samler troppene Brynjard.

 

Vis dem at dere ikke gir dere samme hva! Håper nå at Politiet og økokrim går inn og faktisk gjør sin jobb i denne saken.

 

Hadde vert morrsomt og vist hvilke beløp det dreier seg om totalt her.

 

Lykke til videre!

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Ja, flott jobb Brynjar. Følger meg jeg også, selv om jeg ikke har handlet noe fra firmaet.

 

Såframt Whitebox klarte å levere til kjøpsetterspørselen, regner jeg medf at dem solgte bærbare PCer i stort antall, et antall mange nettbutikke kan misunne dem.

 

Jeg har jobbet i elektrobransjen før og vet at reklameverdien av å få best i test kringkastet på TV2 hjelper deg har reklameverdi på flere millioner kroner.

Dvs. at skulle man hatt reklame tilsvarende den effekt best i test "stempel" på TV2 hjelper deg gir, må man beregne å bruke flere millioner kroner i markedsføring.

Mye etterspørsel innen elektronikk endrer seg tydelig etter at noe er kringkastet som best i test på TV.

 

Beveger meg kanskje litt ut av tråden her, men poenget er at firmaet trolig har solg PCer i store kvanta, og nå trekker seg unna med overskudd.

De drev jo det hele hjemmefra, og hadde dermed knapt utgifter til noe.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Torsdag 29 mars mener du?

8244617[/snapback]

 

Ooops! Litt langt frem i tid jeg nå..... Ja, 29. mars.

 

(retta opp i forrige innlegg også, hvor det stod 29. april)

 

 

Forresten litt overrakset over at TV2 hjelper deg også tar opp saken, når den har vært hovedoppslag på Forbrukerinspektørene på NRK.

 

Nå er det jo også takket TV2 sin best i test at salget hos Whitebox ble så bra. Jeg vet testen ikke ble utført av TV2 hjelper deg, men de kjøpte rett til å kringkaste testen på TV, slik dem bruker å gjøre. Det er først når tester blir formidlet på større TV program at det virkelig gir gjennomslag hos større del av befolkningen.

 

Det er alltid et mer begrenset utvalg personer som får med seg tester i diverse blader eller nettsider.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Nå har jeg alltid oppfattet NRK som den seriøse tv aktøren og tv2 som den populistiske av disse to. Utifra det kan vi håpe at tv2 vinkler denne saken litt mer sensasjonelt og hyrer inn privatetterforsker og snikfilmer de impliserte partene og generelt sett gjør alt de kan for at Whitebox skal fremstå som tullinger, noe de er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...