Mandarin89 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hei! Har nettopp kjøpt meg bærbar pc, og kjøpte da samtidig en trådløs D-Link-router slik at jeg kunne få nett på den bærbare, i tillegg til den stasjonære som jeg har adsl fra GET på. Men, jeg kobler D-Linken opp mot modemet og den stasjonære pcen helt etter bruksanvisningen og alt virker riktig. Alle lysene på modemet lyser og lysene på D-Linken ser riktig ut. Likevel, nettet funker ikke på den stasjonære når det er kobla til, ei heller på den bærbare. På den bærbare kommer det fram som et trådløst nettverk, men funker ikke å koble til. Noen smarte folk der ute som kan hjelpe meg? Tusen takk. EDIT: Get-abbonementet mitt er Classic, og det er en D-Link DI-524, om det skulle være noe nyttig. Endret 31. januar 2007 av Mandarin89 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Klon macadressen til PC som du brukte tidligere og legge den inn i routeren. Du 'må' bruke samme macadresse som før. Endret 31. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Mandarin89 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Okei, nå har jeg fikset alt sammen. Nettet funker på både stasjonære og den bærbare. Alt virket strålende helt jeg skulle sette passord på det. Funker forsåvidt nå etter også, men på "tilkobling" er det nå to nettverk. Det ene med <nettverksnavn> og det andre med <nettverksnavn>2 Det med kun <nettverksnavn> funker ikke. Her står det "Nettverksinstillingene som er lagret på denne datamaskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket", mens <nettverksnavn>2 funker helt fint. Før jeg satt passord på det var det kun et nettverk med <nettverksnavn> som funker fint. I tillegg står det nå kun middels signalstyrke på det som funker, mens det stod utmerket før jeg satte passord. Noen som kan hjelpe? Endret 31. januar 2007 av Mandarin89 Lenke til kommentar
Mandarin89 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Vel, nå er signalstyrken utmerket igjen, så det hadde vel ikke noe å si. Likevel, litt irriterende med et nettverk med samme navn som ikke funker, som bare er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå