eigan Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Trenger hjelp med en ruby oppg: oppgaven lyde slik: Leap Years. Write a program which will ask for a starting year and an ending year, and then puts all of the leap years between them (and including them, if they are also leap years). Jeg har skrevet slik: aar = gets.chomp puts aar while aar > 2004 puts aar.to_s aar += 4 end Feilmeldingen blir: `>': comparison of String with 2004 failed (ArgumentError) Ja, jeg hvet at jeg ikke har løst oppgaven når jeg har gjort slik Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Feilmeldingen blir:`>': comparison of String with 2004 failed (ArgumentError) Ja, jeg hvet at jeg ikke har løst oppgaven når jeg har gjort slik 7842240[/snapback] Feilmeldingen sier at en streng ikke kan sammenlignes med tallet 2004. Prøv å caste en av verdiene dine først, e.g. aar.to_i, så skulle ting gå bedre. Endret 1. februar 2007 av Frank2004 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Takk, trudde jeg hadde prøvd det der jeg.. Koden ble slik: forsteAar = gets.chomp.to_i sisteAar = gets.chomp.to_i while forsteAar < sisteAar puts forsteAar.to_s forsteAar += 4 end Endret 1. februar 2007 av Mr Chief Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sjefen: Hvordan vet du at det første året er et skuddår? require 'date' print "From: " first = gets.chop.to_i print "To: " last = gets.chop.to_i first.upto(last) do |n| puts n if Date.gregorian_leap? n end Lenke til kommentar
eigan Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Skulle ikke finne ut det under denne posten.. som jeg skrev på første post: Ja, jeg hvet at jeg ikke har løst oppgaven når jeg har gjort slik Men jeg har egntlig ikke aning på hvordan jeg skal klare det Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvis du ser koden min over, så har du løsningen Date.gregorian_leap? er en kjekk funksjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå