FranzJosef Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Sist hjalp det å legge inn manuelt DNS innstillinger. Har prøvd "alt", men får ikke noe til å funke. Har grei kontakt mellom PC og WLAN-router, alt ser ut til å stemme der. Det ser ut til å være mellom kabel-modem fra GET til routeren jeg ikke får nett. WAN lampen lyser ikke. Dette med mac-adr skjønner jeg ikke helt, hva er det jeg skal forsøke der, gjerne stegvis oppskrift? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du må kopiere macadressen til PC (eller hva du har koblet til modemet tidligere). Endel routere har 'clone macadress' funksjon. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Ja, ok, men for det første hvordan gjør man det. For det andre hjelper det nettforbindelsen mellom modem og router? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Modemet på de 'dårligste' GET linjene er låst til den første macadressen (nettverkskortets macadresse) du bruker. Du finner clone macadress under WAN settings. Velg get from PC. Endret 31. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg finner der det står clone mac-adr, men det er ingen knapp for det og så fikser den det. Den kloner ikke selv. Det står clone mac adr: og så kan man skrive den inn selv. Men det er vel greit nok? Men da må jeg vite nøyaktig hvilken mac-adr jeg skal bruke. I CMD>>ipconfig får jeg opp i hvertfall to forskjellige mac-adr. Og dette er under WAN settings jeg skal legge inn klonede mac? Hva med LAN settings, der også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå