FranzJosef Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Masse klabb med en CNet router jeg har, selvfølgelig føles det sånn når en ikke får den på nett da. I ferd med å gi opp. Finnes WLAN routere som er er greiere enn andre? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hmmm... Du kommer nok til å få en haug med forslag på det spørsmålet er jeg redd, uten at det nødvendigvis løser problemet ditt... Mitt første tips er å handle merkevarer (Som forsåvidt Cnet også er!) og lese erfaringer fra andre brukere som de har på www.komplett.no . Min erfaring så langt er at nesten alle routere funker med riktig firmware og konfigurasjon, kanskje med unntak av de få som det faktisk er noe galt med (les fabrikasjonsfeil!). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hvis du skriver litt mere om utstyr som er tilkoblet mm så kan vi prøve å hjelpe deg. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Vanlig Motorola kabelmodem fra GET er nettforbindelsen. Så vil denne altså ikke gi nett til min WLAN router CNet CNBR-914w, her lyser ikke WAN lampa. Det er problemet. Ellers har jeg grei kontakt fra laptop direkte i kabelmodemet og til router (men da uten internett). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Se om du finner en 'clone macadress' funksjon i den. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 etter å ha jobbet med disse boksene i mange år nå er det to som skiller seg ut som særlig stabile; HP's Procurve og Allied Telesis' AT-WA. Ingen av de to er billig men det fungerer.. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Se om du finner en 'clone macadress' funksjon i den. 7842732[/snapback] Enten det eller dra ut kontakten et par minutter. GET/UPC lagrer MAC adressen og det tar litt tid og resette.... Kundeservice på GET har nevnt opp til 1 minutt men har faktisk opplevd at det av og til har tatt lenger tid også... Edit: Strømkontakten, på både modem og router, mens de begge er koblet slik de skal! Endret 31. januar 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg hadde samme opplevelse for litt siden da jeg skulle sette opp trådløst nett hos mamma og pappa. Det løste seg etter at: 1. Jeg dro ut kontakten til GET modemet 2. Jeg klonet macadressen over på ruteren 3. Satte i strømmen på GET modemet igjen (etter ca 2 min) Fungert knirkefritt siden da. Var en 3Com ruter riktignok, men noen abonnement fra GET gir det max EN ipadresse. Mulig DET var grunnen til at det ikke fungerte først, for min del ... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 men noen abonnement fra GET gir det max EN ipadresse. Mulig DET var grunnen til at det ikke fungerte først, for min del ... 7843086[/snapback] Er riktig at GET på de billigste ab. kun deler ut 1 IP adresse, men dette løser routeren om man setter den opp som DHCP server. Det å slå av strømmen var nok det som gjorde susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå