Gå til innhold

Hvilket nedlastnings program? [musikk]

xxm0rtyque

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fildelingsprogrammer kan vel også brukes til deling/nedlasting av lovlig materiale?  :hmm:

7842254[/snapback]

Deling er vell ikke lov ettersom folk kan laste ned ulovlig fra deg. Nedlasting er vell lov når du eier lisens til produktet? Uansett er det ikke lov å spørre etter slikt på forumet ettersom det kan bli misbrukt.. Ikke 100% på dette her men mener det er slik..

Lenke til kommentar

Maa si meg enig i at dette kan bli regnet lovlig, siden man kan dele og laste ned musikk som er lovlig.

Problemet er vel at traadstarter nevner programmer der man ogsaa kan laste ned ulovlig musikk og software.

Deling er vell ikke lov ettersom folk kan laste ned ulovlig fra deg.

Det er lov saa lenge det ikke er noe copyright paa det.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Shark: Gratis versjonene er også lovlig, man betaler ikke for musikken når man betaler for en fullversjon av ett P2P, DC eller lignende programtype.

Ustedalen: Har du sett i den store programtråden/P2P/DC/Torrent eller hva den heter? Jammen er det ikke listet opp minst 30 programmer, og den tråden har vært her lenge. Ingenting ulovlig i å nevne noen programmer.

Om jeg nå sier utorrent, blir jeg spakret ut på ræven da? Nei. Det kan brukes til noe ulovlig, men det betyr ikke at det blir brukt til det.

Det er ikke lov å dele nei, men om han holder freeware/shareware/Open-S musikk og programmer i delemappen, og det ulovlige for seg selv så kan han fortsatt dele så mye han vil.

Jeg blir bare litt frustrert fordi hver gang noen oppretter en tråd som dette, eller som inneholder noe som helst som kan føre til piratkopiering blir trådstarteren slaktet. Slutt med tullet, la moderatorene gjøre jobben sin, for å hjelpe dem trykker du på "rappoter", du spammer ikke ned tråden.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Det er vel lovlig å laste ned musikk/film ol. men ikke dele? Så det å diskutere hvilket program som er best til nedlasting av musikk er vel ikke ulovlig å diskutere?

Jeg benytter meg av µTorrent til album, og LimeWire til enkeltsanger.

7842317[/snapback]

For å sitere rettningslinjene (som du godtar når du registerer deg her):

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar
Fildelingsprogrammer kan vel også brukes til deling/nedlasting av lovlig materiale?  :hmm:

7842254[/snapback]

Deling er vell ikke lov ettersom folk kan laste ned ulovlig fra deg. Nedlasting er vell lov når du eier lisens til produktet? Uansett er det ikke lov å spørre etter slikt på forumet ettersom det kan bli misbrukt.. Ikke 100% på dette her men mener det er slik..

7842291[/snapback]

Jeg kan f.eks. dersom jeg er musiker, lage min egen musikk og dele den i et fildelingsprogram. Det er ikke noe ulovlig i det.

Men jeg skjønner de som er skeptiske til tråden, for selv om den kan være ment lovlig, så er sånne tråder i de aller fleste tilfeller IKKE det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...